اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۰۰۰

بررسی مدافعان پرسپولیس در لیگ هفدهم

پرسپولیس در حالی قهرمانی در لیگ شانزدهم را تجربه کرد که یکی از مهم ترین نقاط قوت این تیم خط دفاع سرخپوشان بود.
۱۱:۴۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| پرسپولیسی ها همانقدر که در طراحی حملات خود موفق بودند در دفاع نیز متمرکز و کم نقص عمل کردند به طوری که کمتر تیمی موفق شد پرسپولیس را به صورت متداوم تحت فشار قرار دهد.

نکته جالب درباره خط دفاع پرسپولیس کمبود بازیکن در این پست بود اما با این حال مدافعین پرسپولیس در طول لیگ شانزدهم کمتر درگیر مصدومیت و یا محرومیت شدند تا برانکو خیلی بابت کمبود بازیکن به دردسر نیفتد. هر چند در برخی مواقع و به دلیل نبود بازیکن برای پست دفاع مرکزی بازیکنانی همچون ربیع خواه و حسین ماهینی در این پست برای پرسپولیس به میدان رفتند.

برانکو اما برای اینکه خیال خود را بابت دفاع پرسپولیس در فصل جدید راحت کند چند بازیکن را در این پست برای پرسپولیس به خدمت گرفت تا برعکس فصل گذشته انتخاب های بیشتری برای انتخاب ترکیب دفاعی تیمش داشته باشد.

اما به همین بهانه مدافعین پرسپولیس و شیوه های احتمالی برانکو برای بازی دادن به این بازیکنان را در طول لیگ هفدهم بررسی می کنیم.

سید جلال همچنان فرمانده است

سید جلال حسینی در آستانه 36 سالگی همچنان مطمئن ترین مدافع فوتبال ایران است. بازیکنی که در این سن و سال کیفیت مطلوب خود را حفظ کرده و حتی در تیم ملی ایران جایگاهی ثابت دارد. سید جلال کاپیتان پرسپولیس است و بعید به نظر می رسد جایگاه خود را در این تیم از دست بدهد. او بی تردید یکی از مدافعین مرکزی ثابت پرسپولیس در فصل جدید خواهد بود.

گزینه مورد علاقه برانکو در سمت راست

حتی با حضور مدعیانی همچون رضاییان و ماهینی برانکو به استفاده از صادق محرمی تمایل نشان داد. این بازیکن نیز به سرعت در ترکیب پرسپولیس جا افتاد و در دیدارهای حساس این تیم در ترکیب اصلی قرار گرفت. محرمی در طول لیگ هفدهم گزینه اصلی برانکو برای بازی در سمت راست خط دفاعی است. به خصوص که رامین دیگر در پرسپولیس نیست و ماهینی نیز به صورت چرخشی در چند پست برای پرسپولیس به میدان می رود.

کاپیتان دوم به صورت چرخشی در ترکیب

حسین ماهینی قابلیت این را دارد که در تمام پست های دفاعی به میدان برود. او در طول لیگ شانزدهم هم به عنوان مدافع مرکزی و هم مدافع چپ و راست برای پرسپولیس به میدان رفت و به واسطه نمایش خوب خود دوباره به تیم ملی نیز دعوت شد. به نظر می رسد ماهینی شانس بالایی برای به میدان رفتن به عنوان مدافع چپ اصلی برای پرسپولیس داشته باشد حداقل تا زمانی که شایان مصلح در ترکیب پرسپولیس جا بیفتد.

رقیب جدی برای پسر خوش اخلاق

محمد انصاری به عنوان مدافع چپ در پرسپولیس چهره شد اما در فصل گذشته به مرکز خط دفاع منتقل شد و نمایش قابل قبولی ارائه داد. هر چند انصاری در حال حاضر یک رقیب جدی در تیم دارد. شجاع خلیل زاده که به عنوان یکی از سرشناس ترین مدافعین لیگ برتر در سال های گذشته راهی پرسپولیس شده است. انصاری همچنان نیز می تواند به عنوان دفاع چپ برای پرسپولیس به میدان برود هر چند با توجه به پیشرفت این بازیکن به عنون مدافع مرکزی برانکو می خواهد همچنان از او در این پست استفاده کند.

مصلح هنوز فرصت لازم دارد

شایان مصلح قرار بود فصل گذشته پرسپولیسی شود که در نهایت در آن مقطع این انتقال منتفی شد. شاید اگر او زود تر به پرسپولیس می آمد برای فصل جدید می توانست در انتظار موقعیتی ویژه در ترکیب تیم برانکو باشد اما حالا باید مدتی صبر کند تا در صورتی که در ترکیب جا افتاد بتواند مدافع چپ آینده پرسپولیسی ها باشد. مصلح در این پست رقبایی همچون ربیع خواه و ماهینی را دارد.

شجاع می خواهد فیکس باشد

تردیدی نیست بازیکنی در سطح شجاع خلیل زاده برای نیمک نشینی راهی پرسپولیس نشده است. اما شجاع به خوبی می داند رقیب جوانش محمد انصاری به راحتی جای خود را به او نمی دهد و همچنان مدعی حضور در ترکیب اصلی است. باید دید در نهایت برانکو چه تصمیمی درباره این دو بازیکن می گیرد. شاید بخواهد به صورت چرخشی خلیل زاه و انصاری را در ترکیب اصلی قرار دهد.

آچار فرانسه برانکو

محسن ربیع خواه تا حدی به عنوان هافبک دفاعی برای پرسپولیس خوب بوده که خیال سرمربی پرسپولیس را بابت جانشین کامیابی نیا راحت کرده است. اما ربیع خواه حالا حکم آچارفرانسه را برای سرمربی پرسپولیس دارد چرا که هر زمان لازم باشد به عنوان مدافع چپ نیز می تواند برای پرسپولیس به میدان برود و حتی مدافع مرکزی.

ترکیب احتمالی دفاع پرسپولیس (1)

برانکو در خط دفاع از سیستم دفاع خطی استفاده می کند. به نظر می رسد در ترکیب اولیه پرسپولیس برای آغاز فصل جدید سید جلال و انصاری مدافعین مرکزی باشند و محرمی در راست و ماهینی در چپ در ترکیب قرار بگیرند.

ترکیب احتمالی دفاع پرسپولیس (2)

حالت دیگری هم هست که شاید با گذشت چندین هفته از لیگ هفدهم پرسپولیس به آن نزدیک شود. شایان مصلح می تواند در آینده در سمت چپ به صورت ثابت به میدان برود و شجاع نیز جای انصاری را در ترکیب اصلی بگیرد. آن زمان شاید ماهینی از ترکیب پرسپولیس بیرون برود البته اگر به محرمی ترجیح داده نشود.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین