اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۴۳۴۹

رسانه‌ها ما را در ترسیم الگوهای ورزش همگانی یاری کنند

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: در المپیاد ورزش‌های همگانی برد و باخت اهمیت ندارد و به دنبال افزایش ظرفیت دانشجویان هستیم.
۱۸:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| نشست خبری اولین المپیاد ملی ورزش‌های همگانی ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست مجید سرسنگی معاون دانشگاه تهران توضیحاتی را درباره این رویداد ارائه کردند.

وی گفت: امسال برای اولین بار قرار است المپیاد ملی ورزش های همگانی را برگزار کنیم و تفاوت این رقابت ها در این است که در این المپیاد همه دانشگاه ها و موسسات آموز عالی کشور اعم از دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و فن آوری، دانشگاه آزاد، علوم پزشکی، پیام نور، موسسات غیرانتفاعی و در مجموع 7 بخش دانشگاهی حضور خواهند داشت.

مسابقات قرار است در دوبخش دختران و پسران برگزار شود و رقابت دختران در تاریخ 25 تیرماه آغاز و سه شنبه 28 تیرماه به پایان خواهد رسید. رقابت‌های پسران هم از اول مرداد آغاز می شود و سوم مردادماه مراسم اختتامیه این مسابقات به پایان خوهد رسید.

سرسنگی با اشاره به اینکه در کنار این رقابت‌های ورزشی برنامه های فرهنگی و هنری هم وجود خواهد داشت، گفت: به همراه مسابقات همگانی، برای بیش از 1500 دانشجو برنامه های فرهنگی و هنری هم در نظر گرفته شده است.

معاون دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در سال های گذشته همواره به ورزش قهرمانی دانشگاهیان پرداخته شده و کمتر مسابقاتی در زمینه ورزش همگانی انجام گرفته، عنوان داشت: برگزاری رقابت‌های همگانی و در چنین سطح کمی در نوع خود کم نظیر است، متاسفانه در سال های اخیر بیشتر ورزش دانشگاهیان به سمت و سوی قهرمانی رفته و کمتر به ورزش همگانی بها داده شده است، در حالی که ما در دانشگاه ها نیازمند توسعه ورزش همگانی هستیم. بالطبع برگزاری این مسابقات می تواند برای قشر جوان و دانشگاهی مفید باشد و امیدوارم این مسابقات آغازی برای جدی تر شدن ورزش همگانی در سطح جامعه باشد.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران سند ورزش همگانی را آماده کرده ایم. دانشگاه تهران جزو دانشگاه هایی است که شورای عالی ورزش دارد و به نوعی مقوله ورزش در این دانشگاه بسیار پراهمیت است.

سرسنگی همچنین توضیحاتی درباره افزایش مکان های ورزشی هم ارائه کرد.

در ادامه این نشست خبری، محمد پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم توضیحاتی درباره اولین المپیاد ملی ورزش‌های همگانی ارائه کرد.

وی گفت: رویدادهای ورزش قهرمانی بیشتر مورد توجه علاقمندان قرار می‌گیرد و به نوعی در ورزش همگانی چندان جذابیت‌هایی که در آن وجود دارد، به تصویر کشیده نمی‌شود، این رسانه‌ها هستند که می‌توانند الگوهای ورزش همگانی را ترسیم کنند و در این باره ما خواستار این موضوع هستیم تا رسانه ها ما را برای احیای ورزش همگانی در دانشگاه ها یاری رسانند.

پورکیانی افزود: به همین جهت برگزاری اولین المپیاد ورزشی آن هم در دانشگاه تهران به همین خاطر است. به دلیل پیشگام بودن دانشگاه تهران در کشور مقرر شد تا این دانشگاه میزبان این رویداد شود و قطعا برگزاری این چنین مسابقات می تواند باعث هم افزایی میان بخش های مختلف ورزش کشور شود تا افراد بیشتری بتوانند به رشته های مختلف ورزشی بپردازند.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم عنوان کرد: در المپیاد ورزش های همگانی هیچ مرزبندی وجود ندارد و به نوعی برد و باخت مطرح نیست و مهم بروز و ظهور ظرفیت‌های دانشجویان در این پیکارها است. حتی مقرر شده دانشجویانی در این رشته ها فعالیت کنند که در ورزش قهرمانی فعالیت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویدادی می تواند یک مانور مدیریتی در بخش ورزش هم باشد و اینکه می توان با کاهش هزینه، تعامل و بهره وری را میان افراد بالا برد. سعی شده برگزاری زمان المپیاد در زمانی باشد که به دانشجویان سرویس بهتری داده شود و امیدواریم این المپیاد را در فصلی مثل اردیبهشت و به صورت 2 سال یک بار برگزار کنیم.

پورکیانی همچنین به رشته هایی که در این مسابقات به آن پرداخته می شود، اشاره داشت و گفت: طبیعتا ورزش همگانی چارچوب بازی دارد و قرار شده 6 رشته برای رقابت دانشجویان در نظر گرفته شود. البته بیشتر تمرکز ما بر روی نشاط آوری و جنبه فان بودن این رقابت خواهد بود. با نظرسنجی انجام گرفته قرار شده6 رشته، شوت بسکتبال، شوت فوتبال، فریزبی، طناب زنی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ مهارتی به رقابت گذاشته شود.

در پایان این نشست حبیب اللهی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران هم گزارشی از هماهنگی دستگاه های مختلف اعم از هلا احمر، اورژانس و .... را درباره این رویداد ارائه کرد و میزان جوایز اختصاص داده شده به ورزشکاران را در حدود 20 میلیون تومان عنوان کرد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین