اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۳۹۰۳

لهجه‌ها در کنار رفتن اسدی نقش دادند

مدیرعامل پیشین استقلال با اشاره به کنار رفتن دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: ۸ سال پیش گفتم باید مراقب لهجه‌ها بود و امروز اهالی فوتبال به این نتیجه رسیدند چقدر لهجه‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند.
۱۵:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| امیر رضا واعظ آشتیانی در خصوص اظهارات کی‌روش علیه اسدی عنوان کرد: واقعا ادبیات کی‌روش جای تاسف دارد و من چند سوال از شخص او دارم. در ابتدا باید گفت ضرورت صحبت‌های کی‌روش در این مقطع چه بوده و آیا کم و کاستی و دخالتی از طرف اسدی در برنامه‌های تیم ملی صورت گرفته که او این اظهارات را انجام داده است.

وی عنوان کرد: احیانا اگر کم و کاستی در برنامه‌های تیم ملی بوده این مسئله چه ربطی به اسدی داشته و آیا این مسائل در حیطه اختیارات دبیر کل فدراسیون فوتبال بوده است؟ دلیل این عقده گشایی و تسویه حساب‌ها در این زمان از طرف سرمربی تیم ملی چه بوده و آیا این خط و ربط‌ها از داخل فدراسیون به کی‌روش داده شده که یک فرد بیگانه به خود اجازه می‌دهد علیه یکی از مقامات کشورمان صحبت کند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تاکید کرد: واقعا صحبت‌های کی‌روش این شائبه را ایجاد نمی‌کند جنگ قدرت در داخل فدراسیون ایجاد شده و آیا این رفتارها مورد پسند جامعه ایران است که سرمربی تیم ملی از آن استفاده می‌کند؟ مگر کی‌روش علم غیب و ترازوی مخصوصی دارد که می‌داند که اسدی از صعود تیم ملی به جام‌جهانی خوشحال نشده است؟ من به سرمربی تیم ملی توصیه می‌کنم بخشی از تاریخ کشورش را در خصوص ایران مطالعه کند تا متوجه شود مردم ایران چه نگاهی به کشورهای مستکبر دارند.

واعظ آشتیانی یادآور شد: هیچ آدمی دانش فنی را نفی نمی‌کند اما این استفاده از دانش فنی به چه قیمتی باید باشد؟ این موضوع باید به قیمت تحقیر، حقارت و خار کردن افراد باشد؟ کی‌روش از روز اول ورود به ایران این رفتارها را انجام داده و دلیل آن نیز ضعف مدیریت فدراسیون بوده و همچنان نیز ادامه دارد و ما شاهد هستیم هر از چند گاهی حملاتی از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به موضع‌گیری اجرایی اسدی انتقاداتی دارد اما این مسئله دلیلی نیست تا از حیثیت او دفاع نکند، گفت: اگر فدراسیون‌نشین‌ها با شخص اسدی مشکلی دارند صادقانه و شجاعانه از طریق مقررات با او قطع همکاری کنند تا این شائبه ایجاد نشود بازی سیاسی انجام شده و خط و ربط این داستان به کی‌روش از داخل فدراسیون بوده است.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی ادامه داد: آخر و عاقبت آرزوی حضور در جام‌جهانی این رفتارها خواهد بود که امثال کی‌روش را فرشته نجات فوتبال ایران بدانیم و او تبدیل به ابر تهدید برای فوتبال و ورزش کشور شود و حاشیه‌سازی‌هایش ادامه دارد. سابقه نشان می‌دهد من همواره از کی‌روش حمایت و رفتارهای مدیریتی و دانش فنی او را تایید کرده‌ام اما این نباید دال بر این باشد که او هر کاری دلش می‌خواهد انجام بدهد و به هر شخصی حمله و توهین کند چرا که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

واعظ آشتیانی با مقایسه رفتار کی‌روش با مربیان فوتبال جهان به تسنیم گفت: در ورزش جهان هیچ مربی به خودش اجازه نمی‌دهد این رفتارهایی که کی‌روش انجام می‌دهد را مرتکب شود و ما اصلا شاهد نیستیم مربیان برتر جهان علیه رؤسای فدراسیون و مسئولان ورزش آن کشور صحبت کنند. باید بررسی کنیم چه اتفاقی افتاده که شخص کی‌روش به این جا رسیده که هر زمان اراده می‌کند با الفاظ نامناسب علیه مسئولان فوتبال کشور صحبت کند.

وی خاطر نشان کرد: برای حفظ امنیت ملی و ارزش‌های نظام باید همه «یَد واحد» شویم و در مقابل این بی‌اخلاقی‌ها ایستادگی کنیم. این اظهارات دفاع کورکورانه از اسدی نیست و اگر امروز اسدی‌ها را قربانی کردیم یک روز خود کسانی که این اتفاق را رقم می‌زنند قربانی خواهند شد و شک نکنید گریبان آنها را خواهد گرفت. با توجه به اتفاقات پیش آمده در فوتبال کشورمان باید نگران هجمه‌ها و تهاجم فرهنگی بود که به واسطه برخی مربیان خارجی ایجاد شده و نباید بهانه‌ای این هجمه‌های فرهنگی مربیان خارجی باشند. مربیان می‌توانند تاثیرگذار و هدفمند باشند بنابراین باید متولیان فرهنگی که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هستند اهتمام ویژ‌ه‌ای به این موضوع داشته باشند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: شخصی مثل برانکو که خارجی است همواره در مدت حضورش در فوتبال ایران سعی کرده به ارزش‌های جامعه ما احترام بگذارد. برانکو هم مربی بدون حاشیه‌ای بوده و هم به خوبی جامعه ایران را درک کرده و چه خوب است مربیان خارجی که به فوتبال ایران می‌آیند به شرایط جامعه ما توجه داشته باشند و بدانند تافته جدا بافته نیستند.

واعظ آشتیانی در خصوص برکناری اسدی و جانشین کی‌روش عنوان کرد: 8 سال پیش گفتم باید مراقب لهجه‌ها بود و امروز اهالی فوتبال به این نتیجه رسیدند چقدر لهجه‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند و لهجه‌ها دارند به این نحوه به قول خودشان فوتبال را اداره می‌کنند. متاسفم اراده‌ای برای ساماندهی لهجه‌ها وجود ندارد و امروز شاهد باندگرایی، قبیله‌گرایی و گروه‌گرایی در برخی از مجموعه‌های ورزشی کشور هستیم.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین