اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۳۴۶۱

عملکرد والیبالیست‌های جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان از زبان آنالیزور تیم

آنالیزور تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان تنها یک نقطه ضعف داشت که آن هم مربوط به توپ‌های برگشتی بود.
۱۱:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| حسین خوریانی، آنالیزور تیم ملی والیبال جوانان ایران در گفت‌وگویی، درمورد عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان اظهار داشت: طبق آمار از مجموع 6 بازی انجام شده تیم ملی والیبال جوانان ایران و کسب 6 پیروزی برابر تیم‌های ایتالیا، اوکراین، آرژانتین (2 بار)، چین (2 بار) در رقابت‌های قهرمانی جهان و همچنین قبول دو شکست نزدیک برابر کوبا و لهستان، قهرمان و نایب قهرمان این دوره از مسابقات تیم کشورمان توانست عنوان پنجمی و بهترین تیم آسیایی حاضر در این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: جوانان ایران در 4 فاکتور اصلی والیبال یعنی، سرویس، دریافت، اسپک و دفاع روی تور عملکرد جوانان ایران در این پیکارها قابل قبول بود؛ در حالی که تا روز پایانی این رقابت‌ها طبق آمار مسئولان برگزار کننده انتظار می‌رفت که حداقل دو بازیکن تیم ایران یعنی آقچه‌لی و مجرد در دو فاکتور حمله و دفاع در بین نفرات این مسابقات قرار بگیرند، اما مورد کم لطفی مسئولان قرار گرفتند و اعتراض شفاهی به این مورد هم بی‌فایده بود.

آنالیزور تیم ملی والیبال جوانان ایران خاطرنشان کرد: در بخش سرویس با توجه به اینکه اکثر سرویس‌های تیم ایران براساس آنالیز کادر فنی و نقاط ضعف و قوت حریفان بود بازیکنان به صورت منطقه‌ای سرویس می‌زدند که این امر به خودیِ خود کیفیت را کاهش می‌دهد، اما در عین حال تمام بازیکنان عملکرد قابل قبولی ارائه کردند. در این بخش جواد کریمی، پاسور تیم ملی جوانان ایران با سرویس‌های پرشی خود توانست در بین نفرات برتر مسابقات قرار بگیرد. پس از او شایان شاهسوند، طیب عینی و رسول آقچه لی هم بیشترین تاثیر را در برهم زدن برنامه‌های تاکتیکی پاسور حریفان داشتند.

خوریانی عنوان کرد: در فاکتور دریافت همان طور که پیش‌بینی می‌شد اسماعیل مسافر و شایان شاهسوند بهترین و مطمئن‌ترین دریافت‌کننده‌های تیم ملی بودند. ضمن اینکه اسماعیل طالبی با فاصله کمی نسبت به این دو بازیکن در جایگاه سوم قرار گرفت. در بخش حمله هم رسول آقچه لی، کاپیتان و پشت خط زن تیم ملی والیبال جوانان ایران هم عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص داد به طوری که به تنهایی یک سوم حملات ایران را به نام خود ثبت کرد. وی 142 امتیاز به تنهایی کسب کرد و پس از او هم با اختلاف امیرحسین اسفندیار، مسافر و عینی قرار گرفتند.

وی درخصوص نقطه ضعف تیم ایران در این پیکارها تصریح کرد: باید بگویم که تنها نقطه ضعف تیم ایران در این تورنمنت در حملات برگشتی بود. در والیبال معمولاً در این فاکتور سیستم از کار می‌افتد و مهارت فردی بازیکنان در لحظه بیشترین تاثیر را دارد.

آنالیزور تیم ملی والیبال جوانان ایران ادامه داد: در دفاع روی تور بازهم مانند همیشه علی اصغر مجرد یکه تازی کرد. او به تنهایی تقریباً نصفِ مجموع دفاع‌های تیم ایران را انجام داد. ضمن اینکه در دفاع تاثیرگذار مثبت هم همین شرایط برای مجرد بود. پس از او طیب عینی، رسول آقچه لی، اسنفدیار، کریمی، مسافر و علی یوسف‌پور هستند. در هر بازی تیم ایران به صورت میانگین 11 دفاع مستقیم و 17 دفاع زخمی شده انجام داده است.

خوریانی گفت: طبق این آمارها توقع می‌رفت که آقچه لی در حمله و مجرد در دفاع جز بهترین‌ها انتخاب شوند. جواد کریمی هم در این تورنمنت عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و به دقت برنامه‌های کادر فنی را در زمین پیاده کرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین