اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۳۳۲

آخرین شاهکار مدیران استقلال؛ پرداخت۸۰ هزار دلار برای ۹۰ دقیقه بازی به بازیکن برزیلی

مدیران باشگاه‌های ایرانی به دلایل مختلفی از جمله آشنا نبودن با قوانین نقل و انتقالات و نداشتن تمایل به مشورت با افراد خبره باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای فوتبال ایران می شوند.
۱۴:۰۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-با وجود اینکه فوتبال ایران عنوان حرفه‌ای را با خود یدک می‌کشد، همچنان فاقد ابزار حرفه‌ای بودن است که همین مسئله در بسیاری از موارد فوتبال ایران ایران را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است . یکی از این موارد بحث قرارداد با بازیکنان خارجی است. در چند سال اخیر بازیکنان خارجی بسیاری به فوتبال ایران آمدند و در تیم‌های باشگاهی کشورمان به بازی پرداختند،اما نکته مشترکی که در نحوه حضور این بازیکنان در تیم‌های ایرانی به چشم می‌خورد نحوه عقد قرارداد با آنهاست.

 در چند روز اخیر ریوالدو، هافبک برزیلی استقلال که برای فصل جدید به جمع آبی‌پوشان پیوست تنها بعد از گذشت پنچ هفته از رقابت‌های لیگ برتر خواهان جدایی از این تیم شد . وی که در مجموع ۵ بازی ابتدای استقلال ۹۰ دقیقه در زمین حضور نداشته در حالی این موضوع را مطرح کرده‌است که به گفته بهرام افشارزاده، مدیر عامل استقلال، تا به این جای کار مبلغ ۸۰ هزار دلار از قرار دادش را دریافت کرده است.

هر چندبه گفته بهرام امیری یکی از اعضای کمیته نقل و انتقالات استقلال در جلسه‌ای که میان مدیران استقلال با ریوالدوی برزیلی برگزار شد دو طرف به بیان خواسته‌های خود پرداختند و مقرر شد تا دو روز آینده تکلیف این بازیکن مشخص شود ، اما در این میان به نظر می رسد قرارداد این بازیکن به نحوی تنظیم شده‌ است که به وی این قدرت راه می‌دهد که در هر زمانی که بخواهد می تواند از استقلال جدا شود که اگر این اتفاق بیفتد مشخص نیست تکلیف ۸۰ هزار دلاری که به وی پرداخت شده چه می‌شود.

البته در هفته‌های اخیر ریوالدو تنها بازیکن از استقلال نبود که خواهان جدایی از این تیم شد چرا که در هفته‌های گذشته جاسم کرار بازیکن عراقی آبی‌پوشان به دلیل عمل نکردن باشگاه استقلال به تعهداتش خواهان دریافت رضایت‌نامه‌اش شد و حتی چند جلسه در تمرینات این تیم شرکت نکرد. کرار در حالی برای آبی‌پوشان ایجاد حاشیه کرد که مدیران استقلال با توجه به بداخلاقی‌های این بازیکن در لیگ چهاردهم در زمان تمدید قرار داد او اعلام کردند قرارداد کرار به نحوی بسته شده است که نمی تواند دست از پا خطا کند. اما به رغم این ادعا، کرار از همان هفته اول بنای ناسازگاری گذاشت و با درخواست‌های خود برای این تیم حواشی زیادی ایجاد کرد. اما در این میان مدیران آبی در برابر حاشیه‌هایی که کرار ایجاد کرد موضعی نگرفتند و در کمال تعجب تمامی خواسته‌های او را اجابت کردند تا باز هم ثابت شود که باشگاه‌های ایرانی با نحوه بستن قرارداد با بازیکنان خارجی آشنایی ندارند.

در کنار این موضوع و مشکلاتی که بازیکنان خارجی برای باشگاه‌های ایرانی در زمان حضورشان در ایران ایجاد می‌کنند، زمانی که آنان برای دریافت مطالبات خود از باشگاه‌های ایرانی به فیفا شکایت می‌کنند طبق معمول مدیران این باشگاه‌ها می‌گویند که طرف مقابل هیچ کاری نمی‌تواندکند،اما در نهایت مجبور می‌شوند تا آخرین دلار مبلغ قراردادشان را به آنها پرداخت کنند. در این میان بازیکنانی نظیر «کریستوفرره»،«نیکولوفسکی‌» و «هلمکه » بودند که بدون حتی یک دقیقه بازی برای سرخابی ها مبالغ هنگفتی را ازاین دو باشگاه طلبکار شدند.

صدور رای کمیته انضباطی فیفا به سود بازیکنان و مربیان خارجی از یک سو ، و مشکلاتی که آنان در زمان حضورشان در ایران ایجاد می‌کنند از سوی دیگر تنها به یک مسئله برمی‌گردد؛ناآگاهی مدیران باشگاه‌های ایرانیدر تنظیم و عقد قراردادهایی که قرار است به زبان انگلیسی تنظیم و امضا شود. این مشکل باشگاه‌ها تا زمانی که آنها با قوانین نقل و انتقالات آشنایی کلی پیدا نکنند و از مشورت افراد حقوقی که آگاهی کاملی با قوانین بین‌المللی دارند سود نبرند، حل نخواهد شد.

 

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین