اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۲۷۳۸

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا را به صورت حذفی برگزار خواهیم کرد

دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: سیستم مسابقات قهرمانی مردان آسیا تغییر می کند.
۰۱:۰۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، شانریت در حاشیه مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا گفت: فوتبال آسیا سیستم مسابقاتی خود را تغییر داده است و کنفدراسیون والیبال آسیا نیز درصدد ایجاد تعییرات است. به طور مثال مسابقات قهرمانی مردان آسیا را به صورت حذفی برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا نیز در دو سطح برگزار می شود که هشت تیم قدرتمند آسیا در سطح یک و هشت تیم ضعیف تر در سطح دو با هم رقابت خواهند کرد.

دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا ادامه داد: جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سال 2019 به میزبانی هنگ کنگ برای زنان و قزاقستان برای مردان برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا کشورهای عربی در والیبال فعالیت خاصی ندارند، گفت: برای رشد و توسعه شایسته والیبال در آسیا این قاره را به پنج زون تقسیم کرده ایم که کشور های عربی در زون غرب آسیا فعالیت می کنند. همه چیز بستگی به میزان فعالیت روسای مناطق و کشور های زون دارد.

شانریت ادامه داد: در آسیا 65 کشور داریم ولی فقط 13 تیم در جام قهرمانی باشگاه های آسیا حضور پیدا می کنند. از 32 کشور اقیانوسیههم تنها استرالیا و نیوزیلند تلاش می کنند و اغلب هم زیر بار میزبانی مسابقات نمی روند.

دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا در پاسخ به این سئوال که چرا ایران به رغم قهرمانی در آسیا از جایگاه لازمه در کنفدراسیون این قاره برخوردار نیست؟ گفت: دکتر داورزنی هم اکنون نایب رئیس کنفدراسیون والیبال و در دو کمیته هم عضو است. باور کنید در تشکیلات کنفدراسیون اصلا نگاه ناسیونالیستی وجود ندارد، ولی سرنوشت پست ها در اجلاس ها رقم می خورد. آنجا کشورهای مانند ایران و ژاپن یک رای دارند و یک جزیره کوچک در اقیانوسیه نیز یک رای دارد. ایران باید رایزنی بیشتری داشته باشد و دست من و دکتر صالح نیست.

وی در پاسخ به پرسش که چرا ایران در کمیته داوران عضو ندارد و حق امیدوار حاتمی حضور در این کمیته نبود؟ گفت: برای بررسی این موضوع باید به چند عامل دقت کرد، اولین مساله تسلط بر زبان انگلیسی است و بحث بعدی میزان حمایت فدراسیون از هر فرد است. از سوی دیگر کاندیدها باید در انتخابات برای کمیته های مختلف دفاعیه و برنامه داشته باشند. من اصلا مخالفتی با حضور حاتمی ندارم.

شانریت در پایان درباره قوانین جدید ورزش والیبال مانند مسابقه در هفت ست گفت: هنوز هیچ چیز معلوم نیست و در رقابت های قهرمانی مردان زیر 23 سال جهان در قاهره، این روش تست خواهد شد. همچنین بحث چهار ساله شدن مسابقات امیدها نیز در حد حرف است و کماکان هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد.

دبیرکل کنفدارسیون والیبال آسیا که سابقه همکاری با سه رئیس تشکیلات جهانی را در پرونده کاری خود دارد، در پاسخ به این سئوال که کدام رئیس بهتر کار کردند؟ با لبخندی گفت: آگوستا مرد قدرتمندی در والیبال بود. وی به توسعه والیبال در کشورها از جمله ایران توجه خاص داشت. وس مردی دموکرات بود و به همه توصیه ها و پیشنهادات گوش می کرد و به خرد جمعی نیز اعتقاد داشت. آری گراسا هم دنبال بازاریابی و درآمدزایی برای فدراسیون جهانی است. در حقیقت هر کدامشان شخصیتی متفاوت داشته اند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین