اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۰۵۸۰

تیم ملی پتانسیل صعود به مرحله حذفی جام جهانی را دارد

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: بررسی‌های لازم انجام شده و در مورد مربیان تیم‌های پایه به جمع بندی رسیدیم، گزینه‌های مدنظر به زودی معرفی می‌شوند.
۱۴:۴۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| فریدون معینی در گفت‌وگویی، در مورد وضعیت تیم‌های پایه، گفت: شرایط نرمال است و کارها انجام می‌شود. تقریبا تصمیمات لازم گرفته شده و تیم‌های پایه کار خود را از هفته آینده آغاز می‌کنند.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد روی مربی جوانان و امید کمیته فنی به جمع بندی رسیده اما هنوز در مورد سرمربی نوجوانان توافقی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: در حال بررسی نهایی این موضوع هستیم و تقریبا روی تیم نوجوانان هم به جمع بندی نهایی رسیدیم.

سرپرست کمیته جوانان در پاسخ به این سوال که چه زمانی سرمربی تیم ملی امید انتخاب می‌شود و زمان در حال از دست رفتن است، گفت: به زودی سرمربی تیم ملی امید انتخاب می‌شود. به جمع بندی رسیدیم و گزینه مدنظر مشخص شده است.

معینی در مورد اینکه مهدی تاج اعلام کرده کارلوس کی‌روش هم باید سرمربی تیم ملی و جوانان را تائید کند، خاطرنشان کرد: بله همینطور است. کی‌روش تمایل زیادی نشان داده و از نظرات او برای تیم‌های پایه استقبال می‌کنیم. در آینده هم از ایده و نظرات او استفاده خواهیم کرد.

وی در رابطه با صعود بدون دغدغه تیم ملی ایران به جام جهانی عنوان کرد: عملکردمان در مرحله انتخابی فوق العاده بود و گام‌های زیادی رو به جلو برداشتیم. وقتی دیدار تیم ملی مقال مونته‌نگرو را دیدم خیلی امیدوارتر شدم. تیم ملی ساختار بسیار خوبی پیدا کرده و نتیجه این اتفاق هم صعود بی دغدغه به جام جهانی بود. در آخرین دیداری که تیم ملی به میدان رفت بار دیگر عملکرد حساب شده و خوبی از بازیکنان مشاهده کردیم. سازمان دهی تیم ملی بسیار عالی بود. ازبکستان همیشه در مسابقات خود تیم ملی را تحت فشار قرار می‌داد اما در بازی اخیر آنها در هیچ کدام از دقایق بازی روی ما فشار وارد نکردند. همه بازیکنان به شرح وظایف خود آگاه هستند. تفکرات سرمربی به نحو احسن از سوی بازیکنان پیاده می‌شود و با تدابیر منطی کی‌روش این شرایط خوب برای تیم ملی محیا شده است.

سرپرست کمیته جوانان در مورد اینکه این روزها خواسته عمومی صعود به مرحله حذفی جام جهانی است و آیا این امر شدنی است، گفت: روند فعلی تیم ملی یک پیام بزرگ دارد و آن این است که بازیکنان ماقابلیت فنی بالایی دارند. استعداد فوتبالیست‌های ایرانی بالاست و آنها قابلیت پیشرفت بیشتر را دارند. باید ساختار فوتبالمان را متناسب با چیزی که خواستارش هستیم بالا ببریم. باید نسبت به پیشرفتمان برای زیر ساخت‌های موجود هم اقدام کنیم. بحث آموزش در رده‌های پایه هم خیلی اهمیت دارد و با استفاده از مربیان با دانش می‌توان به موفقیت‌های بیشتری رسید. با شرایط فعلی صعود از گروه امری قابل دسترس است و این مهم به دست نمی‌آید مگر اینکه ساختار را درست کنیم و از لحاظ سخت افزار و نرم افزار شرایط بهتری به وجود بیاوریم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین