اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۹۷۸۳

اضافه شدن ماده‌های جدید در المپیک توکیو

با توجه به جلسه روز جمعه هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک احتمال اضافه شدن ماده‌های جدید در المپیک توکیو وجود دارد.
۱۰:۰۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| نشست هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) روز گذشته در لوزان سوئیس برگزار شد که این نشست مصوبه‌هایی را نیز به دنبال داشت.

یکی از موارد مطرح شده احتمال اضافه شدن چند ماده جدید به بازی‌های المپیک توکیو 2020 بود. براین اساس این احتمال وجود دارد میکس دوومیدانی و شنا به بازی‌های توکیو اضافه شود.

میکس دوی 4 در صد متر و شنای 4 در صد متر ماده‌هایی هستند که به بازی‌های توکیو اضافه خواهند شد. همچنین احتمال اضافه شدن بسکتبال 3 در 3 و دوچرخه‌سواری آزاد BMX در بازی‌های 2020 وجود دارد.

با توجه به اینکه IOC در نظر دارد بازی‌های المپیک توکیو با تعداد برابر زنان و مردان برگزار شود، براین اساس میکس رشته‌های تیمی مثل جودو، تنیس روی میز، تیراندازی و سه‌گانه نیز از مواردی است که به بازی‌های توکیو اضافه می‌شوند.

براین اساس تعداد ماده‌های دوچرخه‌سواری به 12 ماده خواهد رسید. با اضافه شدن ماده‌های 800 متر مردان و 1500 متر آزاد زنان، تعداد شرکت‌کنندگان شنا در توکیو برابر خواهد شد.

با توجه به تغییرات صورت گرفته تعداد زنان در المپیک توکیو به 48.8 درصد خواهد رسید. این آمار در المپیک ریو 45.2 درصد و لندن 44.2 درصد بوده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین