اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۸۵۶۶

مطمئنم برخورد آیان با ایران خصمانه نخواهد بود

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری گفت: با شناختی که از رئیس فدراسیون جهانی دارم مطمئن هستم برخورد او با ایران خصمانه نخواهد بود و حتی مهربانانه‌تر عمل خواهد کرد.
۱۶:۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| بهرام افشارزاده در گفت‌وگویی، درباره ناکامی ایران در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: علی مرادی خودش باید جایگاه خودش را پیدا کند. با کمک وزارت خارجه و روابط سیاسی تا حدی می‌توان جلو رفت، اما باید از طریق ورزش و تعامل، نظر اعضا را جلب کرد. باید با برنامه‌ای ویژه و متداوم حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در زمان شما رابطه خوبی با آیان و فدراسیون جهانی داشتیم و چطور می‌توان به آن دوران بازگشت گفت: یک روز آیان به من نامه نوشت که عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی شوم، اما من با توجه به مشغله‌ای که در کمیته ملی المپیک داشتم نرفتم و مرادی، مرحوم شهابی و تعدادی دیگر را معرفی کردم. این ارتباطات باید صمیمانه و نزدیک باشد و تنها از راه‌های سیاسی نمی‌توان خیلی به جمع کردن رای امیدوار بود. ارتباطات باید ورزشی باشد تا سیاسی.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که با توجه به موضع‌گیری ایران در مقابل تاماش آیان آیا باید منتظر انتقام او از وزنه‌برداری کشورمان باشیم، گفت: با توجه به شناختی که من از آیان دارم مطمئن باشید او این کار را نخواهد کرد. آیان به بدنه خودش زخم و ضربه نخواهد زد. به هر حال ایران فدراسیونی قدرتمند است که قهرمانان المپیک دارد؛ حتی به نظرم آیان در آینده سعی خواهد کرد مهربانانه‌تر عمل کند نه خصمانه.

افشارزاده تصریح کرد: البته ما باید حواس‌مان جمع باشد که وزنه‌برداران کشورمان سالم و به دور از داروهای نیروزا حرکت کنند چون وادا تمام رشته‌های ورزشی به خصوص کشورهایی که در آن رشته‌ها قهرمان المپیک دارند را زیر نظر دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای وزنه‌برداری ایران که از قدرت‌های جهانی محسوب می‌شود نداشتن جایگاه بین‌المللی ضعف نیست، گفت: باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم که حداقل 2 تا 3 کرسی اثرگذار را در اختیار می‌گرفتیم. باید روش‌مان را در کسب کرسی‌های بین‌المللی عوض کنیم. ارتباط جامع و سالم با کشورهایی که ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم و آنها می‌توانند به ما کمک کنند از مهم‌ترین اصول است نه لابی با افرادی که ما را به دیگران بفروشند.

مشاور عالی رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای درباره حضور این رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: در این دوره کاری استثنایی صورت گرفت؛ 12 کشور شرکت کننده داشتیم و آغاز و نقطه عطف خوبی برای حضوری فعال در این رقابت‌ها بود. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا این مسیر را ادامه دهیم. حضور در این مسابقات نقطه عطفی برای ورزش زورخانه‌ای بود به طوری که مورد تائید 57 کشور قرار گرفت.

افشارزاده درباره احتمال حضور ورزش‌های زورخانه‌ای در بازی‌های داخل سالن آسیا گفت: مکاتباتی را با شیخ احمد انجام داده‌ایم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. با توجه به برنامه‌ریزی و زمانبندی مسابقات شاید امکان حضور در مسابقات را نداشته باشیم، اما تلاش می‌کنیم حداقل به صورت نمایشی در این مسابقات شرکت داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین