اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۸۳۷۸

به جای "خیمنز" آقایان باید جوابگو نتایج باشند

نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس در واکنش به حواشی اخیر، گفت: دوران ما همه بوکسورها در کانکس می‌خوابیدند و از همان کانکس‌ها در مسابقات آسیایی مدال‌های طلا و نقره کسب کردیم.
۱۲:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| منوچهر مقصودی در گفت‌وگویی، در واکنش به حواشی اخیر که در بین خانواده بوکس به وجود آمده است، گفت: متأسفانه در یکی، دو سال اخیر خیلی در فدراسیون بوکس رفت‌وآمد نداشته‌ام، اما اخیراً خبرهایی که در مورد حواشی که به وجود آمده را شنیده‌ام. امیدوارم که هر چه زودتر همه مشکلات حل شود.

وی در مورد نتایجی که بوکس در مسابقات اخیر کسب کرده است، گفت: در گذشته به هیچ عنوان به خاطر ندارم که ما به مسابقات آسیایی اعزام شده باشیم و دست خالی به کشورمان بازگشته باشیم. من به یاد ندارم که بوکس ایران از المپیک آسیایی و رقابت‌های دیگر دست خالی به ایران بازگشتیم، اما متأسفانه در طول یکی، دو سال اخیر بوکس حرفی برای گفتن در آسیا نداشته است.

نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس در ادامه صحبت‌های خود،‌ عنوان کرد: اینکه بخواهیم بگوییم برخی‌ها می‌خواهند ناطق را خراب کنند، خیلی حرف خوشایندی نیست. واقعیت این است ما با آوردن مربی خارجی نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم. این طور هم نیست که بگوییم اکبر احدی مربی خوبی نیست و دیگری مربی کار بلدی است. برای حل مشکلات بوکس یک نفر باید شرایط فعلی را مدیریت کند.

مقصودی در مورد حواشی اخیری که در تیم ملی جوانان به وجود آمده است، گفت: شنیده‌ام هدایت تیم ملی جوانان را به سه نفر از قهرمانان سابق کشورمان داده‌اند،‌ آنها از قهرمانان ملی کشورمان هستند اما این دلیل بر آن نمی‌شود که آنها مربیان خوبی باشند. به هر حال باید از بین آن سه نفر یک نفر مدیریت تیم را قبول کند و آن دو نفر دیگر برنامه‌ریزی کنند تا تیم بتواند نتیجه کسب کند.

نایب رئیس سابق بوکس ایران با رد این موضوع که تیم ملی خیلی هم جوان و بی تجربه نیست،‌ گفت: اینکه می‌گویند ترکیب تیم ملی جوان است را به هیچ عنوان قبول ندارم، بچه‌های ما بارها در مسابقات برون مرزی وارد رینگ شده‌اند و با توجه به نتایج رقم خورده حالا آقایان باید جوابگو باشند. به نظرم باید 25 هزار دلاری که در مسابقات برون‌مرزی خرج تیم شد را داخل ایران روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌کردند. هر کاری به نظرم راه چاره‌ای دارد و با شرایط و حواشی که اخیراً به وجود‌آمده باید یک نفر این موضوع را مدیریت کند.

مقصودی در مورد زحماتی که احمد ناطق نوری برای بوکس ایران کشیده است، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم ناطق نوری برای بوکس ایران زحمت نکشیده اوج بی‌انصافی است. او همیشه برای بوکس تلاش کرده، اما در حال حاضر در بوکس ایران دخالتی نمی‌کند. اگر اکبر احدی مدعی شده که در گذشته من بازوی ناطق نوری بوده‌ام بله صحبت‌های او کاملاً درست است. در زمانی که نایب رئیس ناطق نوری بودم هر کاری که انجام می‌دادم با اجازه رئیس فدراسیون بود، اما حالا ... شما نگاه کنید دوران ما کسی بدون اجازه نمی‌توانست کاری انجام دهد، اما در حال حاضر شاهدیم برخی از بوکسورها یک ماه در اردو حضور پیدا نمی‌کنند و چون می‌دانند در وزنی که آنها فعالیت می‌کنند هیچ بوکسور دیگری را نداریم هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌‌دهند و دوباره در اردوهای تیم ملی حضور پیدا می‌کنند و کسی هم کاری به کار آنها ندارد. دوران ما چنین چیزی وجود نداشت و با بی انضباطی‌ها برخورد می‌کردیم.

نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس در واکنش به صحبت برخی از مسئولان فدراسیون که مدعی شده‌اند شرایط بوکس خوب نیست و ملی‌پوشان در کانکس می‌خوابند، گفت: دوران ما همه بوکسورها در کانکس می‌خوابیدند. ما سال‌ها در کانکس زندگی کردیم و از همان کانکس‌ها در مسابقات آسیایی مدال‌های طلا و نقره کسب کردیم. در واقع نزدیک به 5 سال است که ملی‌پوشان را به خوابگاه می‌برند. به هر حال حق ملی‌پوشان است که شرایط خوبی داشته باشند، اما اینکه ما بخواهیم همه موضوع را به خوابیدن ملی‌پوشان در کانکس ارتباط بدهیم اصلاً کار درستی نیست. زمانی که نایب رئیس فدراسیون بودم احمد ناطق نوری نماینده مجلس شورای اسلامی بود و با توجه به مشغله کاری فراوانی که داشت نمی‌توانست مدام در فدراسیون باشد، اما من ثانیه به ثانیه گزارش عملکرد فدراسیون را به او ارائه می‌کردم. متأسفانه در حال حاضر عدم مدیریت مشکل اصلی بوکس است. باید همه بچه‌های بوکس از جمله اکبر احدی را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم موفق شویم. باید تفرقه‌ افکنی را کنار بگذاریم و همه در کنار مربی کوبایی برای سازندگی بوکس تلاش کنیم. کینه‌ورزی و دشمنی را باید کنار بگذاریم.

مقصودی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کمک کردن به بوکس تصمیمی به بازگشت دارید یا خیر، گفت: کسی من را کنار نگذاشته و خودم با توجه به شرایط حاکم استعفا دادم. اگر یک روزی بخواهم دوباره به بوکس بازگردم هیچ پستی را نخواهم گرفت و مدیریت بوکس را بر عهده می‌گیرم و اجازه نمی‌دهم کسی در کار سرمربی تیم ملی دخالت کند. اینکه حالا سرمربی تیم ملی کوبایی است، اما در اعزام‌ها او کنار تیم ملی نیست واقعاً جای سؤال دارد. اگر او سرمربی تیم ملی است پس چرا به مسابقات اعزام نمی‌شود و با این حساب نباید کسی در مورد ناکامی بوکس ایران از او سؤال بپرسد چون در کنار تیم نبوده که بخواهد جوابگوی ناکامی باشد. امیدوارم به زودی این مشکلات اخیر حل شود و همه در کنار سرمربی کوبایی برای موفقیت بوکس تلاش کنیم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین