اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۸۳۷۱

کوهنوردی ایران پتانسیل زیادی دارد

هیمالیانورد مشهور کشورمان گفت: زمانی که به راس قله لوتسه رسیدم، احساس سبکی کردم که این مسئولیت سنگین را با موفقیت انجام دادم.
۱۱:۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| عظیم قیچی ساز در گفت‌وگویی، در مورد اینکه هنگام آغاز کار برای صعود به لوتسه و پیوستن به باشگاه 8 هزار متری ها و پس از آن چه احساسی داشت، عنوان کرد: قبل از صعود می‌دانستم چه کار بزرگی پیش رو دارم و به همین دلیل تمام توان و تمرکز خود را به کار گرفتم تا با موفقیت این کار را انجام دهم. هنگامی هم که کار صعود به پایان رسید و بالای قله قرار گرفتم، احساس سبکی داشتم.

وی ادامه داد: خوشحال بودم و خدا را شکر می‌کردم که این مسئولیت سنگینی که داشتم را به خوبی به پایان رساندم و شرمنده نشدم.

هیمالیا نورد مشهور کشورمان در مورد اینکه آیا اتفاق خاصی در راه رسیدن به قله پیش آمد، یا خیر، گفت: ما 8 ایرانی بودیم که دو نفر برای فتح اورست تلاش می‌کردند و بقیه دنبال فتح لوتسه بودند. خوشبختانه هیچ اتفاق خاصی پیش نیامد و همه بچه‌ها صحیح و سالم به اهداف خود رسیدند.

وی ادامه داد: امسال خوشبختانه سال آرامی در منطقه هیمالیا بود و اتفاق بد بسیار کم پیش آمد و تنها شنیدم که یک کوهنورد سوئیسی جان خود را از دست داد.

قیچی‌ساز در پایان عنوان کرد: این موفقیت برای کوهنوردی ایران است و همه باید قدر آن را بدانیم. امیدوارم تنها ایرانی‌ای نباشم که هر 14 قله را فتح کرده و کوهنوردان خوب دیگر هم با موفقیت به این هدف برسند، چون کوهنوردی ایران پتانسیل زیادی دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین