اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۷۱۹۰

تیم امید در اختیار فدراسیون است و ما هم استقبال کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزشکاران ما با حداقل‌ها کار می‌کنند و تیم جوانی را به کشورهای اسلامی اعزام کردیم.
۲۱:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک پس از پایان بازی های کشورهای اسلامی در باکو در گفت و گو با خبرنگاران با قدردانی از رسانه های اعزامی در پوشش اخبار این رقابت ها گفت:با برگزاری هر دوره این رقابت ها سطح کمی و کیفی بازی ها افزایش می یابد و به طور یقین در دوره بعدی به میزبانی ترکیه قوی تر برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایران در اندونزی ٣٠طلا و در این دوره ٣٩ طلا گرفت.البته نمی توان مقایسه کرد زیرا هر دوره رشته های جدید اضافه می شود.در دوره قبل ٤٤ کشور حضور داشتند و این دوره ٥٧ نماینده از کشورهای مختلف شرکت کردند.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: پیش بینی ما ٨٤ مدال (٣٦طلا ٢٣نقره و ٢٥برنز) بود که ٩٨مدال در باکو کسب شد.کشور ما از ظرفیت بالای ورزشی برخودار است. به لحاظ برگزاری، بازی های کشورهای اسلامی انصافا نسبت به المپیک ریو خوب برگزار شد و از نظر زیرساخت ها میزبان خوب عمل کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: سطح رکودها در این بازی ها بالا بود اما دو ایراد وجود داشت؛ اینکه این بازی ها زیر نظر IOC نیست و ما تلاش داریم که این اتفاق رخ دهد و در نامه رسمی این موضوع را اعلام کردم.

ایراد دوم اینکه تغییرات رشته ای را به حداقل برسانند و اگر ثابت شود کشورها می توانند بهتر سرمایه گذاری کنند.از ١٦١ورزشکار ٦١درصد مدال گرفتند و این نشان می دهد که باید از ظرفیت وزرشکاران استفاده و بیشتر به آنها توجه کرد و مورد حمایت قرار گیرند.

هاشمی ادامه داد: فدارسیون های ما و ورزشکاران با حداقل ها کار می کنند اما در ترکیب تیم ما در مقایسه با سایر تیم های شرکت کننده از نیروی جوان استفاده شده است. ترکیب که برای این بازی ها انتخاب شده بود بیشتر جوانان بودند و این به ایجاد رقابت بیشتر با دیگر تیم های داخل ایجاد می کند.

رییس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در چهارشنبه جاری عملکرد کاروان ایران را در نشستی با رییسان فدراسیونها مورد ارزیابی قرار خواهم داد.

هاشمی عملکرد کاروان را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته برخی تیم ها کمتر از حد انتظار ظاهر شدند اما در برخی رشته ها مانند شیرجه خوب عمل کنیم و قطعا این رشته را به بازی های آسیایی ٢٠١٨اعزام خواهیم کرد.

هاشمی اضافه کرد: ورزش زورخانه در اولین حضور موفق عمل کرد و باید تلاش کنیم کم کم این رشته را به سمت بازی های آسیایی ببریم. در ووشو و کاراته و والیبال خوب عمل کردیم، در کشتی آزاد وضعیت بهتری داشتیم، در وزنه برداری با وجود اینکه تیم اصلی نبود موفق عمل کردیم، در ژیمناستیک کسب مدال قابل تقدیر بود، در تیراندازی فوق العاده ظاهر شدند و در مجموع زنان در این بازی ها عملکرد قابل دفاعی داشتند.

وی افزود: ما علاقه مند بودیم که فوتبال در این بازی ها حضور یابد اما فدراسیون به طور رسمی و کتبی اعلام کرد که شرکت نمی کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک درباره بلاتکلیفی تیم فوتبال امید گفت: یکسال پیش فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تیم در اختیار ما باشد که استقبال کردیمو دخالتی در این امر نکردیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین