اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۷۲۶

مدیر تیم‌‌های ملی مغرضانه گزارش کرد!

سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان، گفت: به هر حال پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو مجبور است در هر صورتی شرایط را خوب جلوه دهد و نشان دهد که راضی است.
۱۳:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| رضا مهماندوست در گفت‌وگویی، پس از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی از سطح فنی مسابقات، گفت: اکثر کشورهای اسلامی در دنیای تکواندو صاحب نام هستیم. کشورهایی مثل ترکیه، آذربایجان، تونس، مراکش، ازبکستان، قزاقستان و از جمله ایران و کشورهای بسیار زیادی در قاره آفریقا در تکواندو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به هر حال با حضور همه این کشورها سطح مسابقات قابل قبول است. از لحاظ کمیت ما می‌توانستیم با 4 مبارزه کردن در هر وزن به فینال مسابقات برسیم،اما از لحاظ کیفیت واقعا سطح مسابقات بالا بود. کمیت منظورم این است که در این مسابقات با 4 مبارزه کردن یک تکواندوکار به فینال می‌رسید اما در مسابقات قهرمانی جهان با 6 تا 7 مبارزه یک تکواندوکار به فینال می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: به هر حال پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان محک خوبی بود. بازیکنان ما با حضور در این مسابقات تجربیات خوبی را کسب کردند و همه آنها محک خوردند هر چند که ما با ترکیب کامل در این مسابقات نبودیم، در بخش بانوان 4 بازیکن داشتیم که دو طلا و یک نقره کسب کردیم، در بخش مردان 8 نفر نماینده داشتیم که در پایان 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش آنها بود. در کل من از مقام قهرمانی که تیم ملی تکواندوی آذربایجان در بازی‌های کشورهای ا سلامی کسب کرد راضی هستم اما اگر بخواهم از عملکرد تک تک بچه‌ها بگویم باید بگویم که راضی نیستم من حتی 4 نفر از بازیکنان را از تیم اخراج کردم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان در ادامه صحبت‌های خود در مورد دلیل اخراج برخی از تکواندوکاران از تیم ملی آذربایجان، گفت: آنها از دل و جان مایه نگذاشتند یعنی در توانشان بود که به فینال صعود کنند و مدال طلا کسب کنند اما در طول مسابقه صحبت‌های کوچینگ را گوش ندادند و آن غیرتی که باید در زمین مسابقه از خود به نمایش می‌گذاشتند را نگذاشتند و به همین دلیل تعداد مدال‌های ما کم شد. وزن یک ما وقتی در فینال با نماینده کشورمان بازی می‌کرد 15 بر 7 از حریف خود پیش افتاده بود اما به خاطر اینکه یک لحظه به حرف کوچ گوش نکرد و با سیستم خود مبارزه کرد تمام آنالیز‌ها را به هم ریخت و در رانت طلایی به خاطر اینکه عصبانی بود نتوانست مبارزه را جمع کند و باخت. به هر حال از عملکرد کلی تیم راضی هستم اما از تک تک بچه‌ها راضی نیستم از اینکه قهرمان شدیم خوشحالم و راضی هستم. طی دو، سه روز آینده تمریناتمان آغاز خواهد شد تا در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کنیم البته احتمالا در بخش مردان و بانوان ما در برخی از اوزان به خاطر دلایلی که گفتم نماینده‌ای نداشته باشیم.

مهمان‌دوست در واکنش به این سؤال که آیا از گزارش‌های مدیر تیم‌ ملی تکواندو که مدام در گزارش‌های خود مدعی بود که ناداوری در بازی‌های ایران و آذربایجان رخ می‌دهد موافق هستید یا خیر، گفت: اشتباهات داوری انکارناپذیر است، اما برای همه تیم‌ها این موضوع وجود دارد. یک تا دو نفر از بازیکنان ما به خاطر اشتباهات داوری لطمه خوردند. هیچ کسی با کسی دیگر غرض‌ورزی ندارد چون آنها لبه تیغ هستند و عملکرد همه داوران ضبط و ثبت می‌شود، چرا که عملکرد تمام داوران در کارنامه آنها یادداشت می‌شود و در مجموع برای قضاوت در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان انتخاب می‌شوند. هیچ داوری نمی‌آید در پخش مستقیم مقابل آن همه ناظر خطایی انجام دهد، اینکه مدیر فنی تیم‌های ملی مغرضانه مدعی بود که در بازی ایران و آذربایجان مدام ناداوری می‌شود واقعاً تفکرات اشتباه و مغرضانه او بود.

سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان در ادامه انتقادهای مدیر فنی تیم ملی در گزارش‌هایی که در طول مسابقات داشت، گفت: مدیر جدید تیم ملی را همه به خوبی می‌شناسند او با همین گزارشگری‌ها و تعریف و تمجیدهای خود تلاش کرده فدراسیون را سر پا نگه دارد و حالا هم پست مدیر تیم‌های ملی را پولادگر به او داده است، اصلاً این حق او نبود چرا که ما در ایران به قدری افراد فنی، تحصیل‌کرده و پیشکسوت داریم که واقعاً جای او در مدیریت تیم‌های ملی نبود. ذوالقدر واقعا فرد بزرگی بود و وقتی که او استعفا می‌دهد و می‌رود باید یک فرد قوی‌تر جای او بگذارند نه اینکه کسی را انتخاب کنند که اصلاً در "باغ" تکواندو نیست. او فقط یک گزارشگر است اما چنان عقده‌ای و یک‌ طرفه گزارش می‌کرد که اصلاً به هیچ عنوان عملکرد بازیکنان ما را نمی‌دید. گزارش‌های او را دیدم واقعاً برای گزارش‌های یک‌طرفه‌ای که داشت خندیدم. وقتی یک نفر به عنوان گزارشگر بازی را گزارش می‌ کند حق ندارد قضاوت کند او فقط باید پوئن‌های رد و بدل شده را اعلام کند نه اینکه مغرضانه گزارش کند، گزارش‌های او نشان می‌دهد که او یک آدم نفوذی در آن برنامه است تا امثال پولادگر را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی را در این مسابقات چطور ارزیابی می‌کنید،‌گفت: در بخش مردان و بانوان واقعاً همه تکواندوکاران ما جنگیدند هر چند که آنها باختند، اما تا پای جان تلاش کردند آنها تیم جوان و خوبی داشتند و نباید فریبرز عسگری و بازیکنان فراموش شوند. عسگری مربی بسیار زحمتکشی است و کار خود را به خوبی می‌داند او را نباید رها کنند باید به کادر فنی و بچه‌ها زمان بدهد، درست است که اکثر آنها به ما باختند شاید ما تجربه بیشتر و تمرینات بهتری داشتیم. من پیش از آغاز مسابقات گفته بودم که از این تیم اعزامی به باکو بیشتر از تیم یک ایران می‌ترسم، آنها بسیار خوب بودند و من از کار آنها خوشم‌آمد؛ اگر باختند هیچ اشکالی ندارد به ما باختند و به غریبه نباختند.

مهماندوست در واکنش به صحبت‌های رئیس فدراسیون تکواندو که مدعی شده از عملکرد تیم ملی در بازی‌های کشورهای اسلامی راضی است، گفت: پولادگر اگر راضی نباشد پس چه کسی باید راضی باشد؟ (با خنده) مهم این است که مردم باید راضی باشند که نیستند، مهم این است که پیشکسوتان باید راضی باشند که نیستند، مهم این است که قهرمانان تکواندو باید حفظ شوند و آنها راضی باشند که آنها نیز قطعاً راضی نیستند. به هر حال او رئیس فدراسیون است و مجبور است در هر صورتی شرایط را خوب جلوه دهد و نشان دهد که راضی است. به نظر من با توجه به پتانسیلی که تکواندو ایران دارد در کل باید بگوییم که عملکرد کلی راضی‌کننده نبود. حالا اگر پولادگر از عملکرد کلی راضی است من حرفی ندارم و امیدوارم که خدا از او راضی باشد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین