اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۱۱۶

فدراسیون بدهی زیادی دارد اما پاداش سی میلیونی ملی پوشان جای خود

رئیس فدراسیون کاراته، گفت: مربیان باید بیایند و در خصوص این سه وزن، هم به فدراسیون و هم به جامعه کاراته پاسخگو باشند!
۱۳:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم ملی کاراته مردان و بانوان کشورمان با ترکیب 12 کاراته‌کا در بخش کومیته و کاتا راهی چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شدند، اما علارقم تمام انتظارها از تیم ملی مردان، نتایجی رقم خورد که یک مقدار دور از ذهن جامعه ورزش و کاراته بود، قطعا و بدون شک هیچ ایرادی به کادرفنی و بازیکنان تیم ملی وارد نیست، چرا که این نفرات بارها و بارها توان فنی خود را به جامعه کاراته ثابت کرده‌اند، اما اینکه چه دلایلی باعث شد تا مردان ملی پوش نتوانند نتیجه کسب کنند سوالی بود که به سراغ رئیس جوان فدراسیون کارته رفتیم و دقایقی را با او گفت‌وگو داشتیم. فرجی در گفت‌وگویی، صحبت‌های خوبی را در مورد پرداخت پاداش‌های مدال آوران مسابقات جهانی اتریش و حل مشکل ممنوع الخروج بودن حسین روحانی مربی تیم ملی داد که در ادامه آمده است.

محمدصادق فرجی در گفت‌وگویی، در مورد نتایج کسب شده تیم ملی مردان و بانوان کاراته در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار داشت: در بخش بانوان نتایجی که رقم خورد بیشتر از حد انتظار بود. بانوان در بخش کومیته در 5 وزن توانستند 4 مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کردند، در بخش کاتا هم یک مدال برنز کسب کردند. به هر حال عملکرد بانوان برای فدراسیون رضایت‌بخش بود، اما در بخش مردان ما دو مدال کسب کردیم که یک مدال طلا توسط سجاد گنج‌زاده و یک مدال برنز هم توسط امیر مهدی‌زاده به دست آمد. گنج‌زاده خدا را شکر که روند صعودی خوبی در پیش گرفته و ان‌شاءالله با همین روند در مسابقات بعدی بتواند نتیجه کسب کند. البته در وزن 60 کیلوگرم امیر مهدی‌زاده متأسفانه در ثانیه‌های آخر غفلت کرد و نتایجی که شاهد هستیم رقم خورد. مهد‌ی‌زاده می‌توانست مدال طلا کسب کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اعلام نارضایتی از عملکرد سه کاراته‌کای حذف شده در بخش مردان، گفت: در اوزان دیگر قطعاً ما یک کمیته آسیب‌شناسی تشکیل خواهیم داد تا در مورد سه وزن دیگر بررسی‌های لازم انجام شود. ما دیروز هم یک فرصتی داشتیم که با هروی و کادر فنی تیم ملی یک نشست اولیه را در باکو داشتیم. قطعاً با حضور کارشناسان به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد تا در این اوزان یک تجدیدنظر و بررسی‌های لازم انجام شود.

فرجی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در بخش کاتای مردان شهجردی عملکرد خوبی داشت و نتیجه خوبی گرفت به هر حال آذربایجان میزبان مسابقات بود و از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود نه تنها در رشته کاراته بلکه در اکثر رشته‌ها این روند ادامه خواهد داشت. در مسابقات کاراته با توجه به اینکه رئیس جمهور در سالن حضور داشت فضای داوری و مسابقات تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفته بود.

رئیس فدراسیون کاراته در واکنش به این سؤال که، با این حساب شما از عملکرد مردان راضی نیستید، گفت: در مورد راضی بودن از عملکرد مردان کلی نمی‌توانم اظهارنظر کنم؛ چرا که سجاد گنج‌زاده عملکرد خوبی داشت و از او رضایت کامل داریم. در مورد مبارزه امیر مهدی‌زاده باید این طور بگویم که قطعاً یک غفلت بود که چنین نتیجه‌ای رقم خورد، اما در سه وزن دیگر با حضور کارشناسان و مربیان و ... جلسه‌ای خواهیم داشت و این موضوع بررسی می‌شود، چون اصلاً راضی نیستم و این طبیعی است که مربیان باید بیایند و در خصوص این سه وزن هم به فدراسیون و هم به جامعه کاراته پاسخگو باشند! در خصوص بحث بدنسازی و آمادگی جسمانی بچه‌ها، مربیان آمادگی جسمانی حتماً باید در جلسه حضور داشته باشند. فاکتورهای بحث‌آمادگی جسمانی یکی از فاکتورهای مهم است که باید در مورد این موضوع هم بررسی‌های لازم انجام شود که آیا بچه‌ها در اوج آمادگی بودند یا خیر؟!

فرجی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: به هر حال ما دو ماه دیگر یک رویداد مهم در بخش آسیایی را پیش‌رو داریم که قهرمانان ما نمی‌توانند در دو مرحله در اوج آمادگی قرار بگیرند، اما در این جلسه به این موضوعات پرداخته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کنید نتایج رقم خورده به دلیل شرایط روحی و روانی حاکم در اردوها باشد؟ چرا که ملی‌پوشان پیش از اعزام به مسابقات از شرایطی که فدراسیون باید برای آنها مهیا می‌کرد گلایه‌مند بودند، گفت: ما پیش از اعزام ملی‌پوشان به مسابقات توجه ویژه‌ای به آنها داشتیم که یک کمک مالی جزئی بود که انجام شد بچه‌های ما از لحاظ روحی و روانی در اردوها مشکلی نداشتند اما در این سه وزن مردان عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند اما در برخی از اوزان و بخشی دیگر رضایت‌بخش بود مخصوصاً اینکه در بخش بانوان ما رضایت داریم. ما باید این را در نظر بگیریم که اگر بخواهیم نتایج دوره قبلی را با این دوره ارزیابی کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که دوره قبل ما 4 فرصت بیشتر از این دوره داشتیم. البته هم در کاتای تیمی و هم در کومیته تیمی نفراتی را نداشتیم. البته این دوره در وزن 55+ کیلوگرم هم نماینده‌ای نداشتیم. به هر حال ما در این دوره از 12 فرصتی که داشتیم تعداد مدال‌های خوبی را کسب کردیم.

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا برای حل مشکل اعزام نشدن حسین روحانی کنار تیم ملی به مسابقات، فدراسیون کاراته راهکاری ندارد؟ گفت: چرا ما در تلاش هستیم که در اعزام بعدی او کنار تیم ملی باشد. به هر حال مربی تیم‌های ملی در اردوها کار خود را انجام می‌دهد و ما هم مکاتباتی را انجام دادیم که ان‌شاءالله مشکل او را حل کنیم تا از ظرفیت‌های او در مسابقات برون‌ مرزی هم استفاده کنیم. روحانی در اردوهاحضور دارد ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم در کنار تیم ملی هم باشد. البته در کنار تیم‌های ملی مربیان دیگر حضور داشتند؛ به هر حال حسین روحانی یک ظرفیت خوبی در کاراته است که اگر در کنار تیم باشد می‌تواند یک نقطه قوت برای تیم ملی کاراته باشد.

فرجی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون همچنان درگیر بدهی‌های مالی است یا خیر، گفت: مشکل مالی که برای همه فدراسیون‌ها است اما ما در این مدت نشست‌های خوبی را با وزیر ورزش و جوانان داشتیم. با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده نگاه همه به این رشته مثبت شده است. مسئولان ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان خوشبختانه نگاه حمایتی به این رشته را دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که پس ملی‌پوشان برای دریافت پاداش 30 میلیون تومانی که طباطبایی (سرپرست قبلی فدراسیون کاراته) به آنها قول داده بود امیدوار باشند یا خیر، گفت: بحث تعهدات که در دوره قبل بوده است من هیچ وقت نمی‌خواهم بگویم که به ما ارتباطی ندارد، نه این تعهدات و پاداش‌ها جای خود اما در کنار این بدهی‌ها مشکلات دیگری از جمله بدهی بلیط، اردوها، هیأت‌ها هم وجود دارد که 3.5 میلیون تومان است. همه اینها جزو تعهدات فدراسیون است و من این موضوع را قبول دارم اما ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که در سال جاری ما برنامه‌های خیلی زیادی داریم. با مسابقات قهرمانی آسیا در تمام رده‌های مردان و بانوان را پیش‌رو داریم و این اعزام‌ها هزینه بسیار سنگینی را برای فدراسیون دارد لذا ما باید این برنامه‌ را پوشش دهیم و بحث بدهی‌ها هم مدنظرمان است که از وزارت ورزش و جوانان مبلغی را کمک گرفتیم تا بدهی یک میلیارد تومانی بلیط را پرداخت کنیم البته مابقی بدهی هم مدنظرمان است که پرداخت خواهیم کرد و از اسپانسرهایی که مدنظرمان است قطعاً کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین