اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۵۸۱۵

پرونده نمایندگان کاراته ایران با ٨ مدال بسته شد

پرونده تیم‌های ملی کاراته زنان و مردان ایران پس از دو روز رقابت برابر حریفان خود در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان با کسب ٨مدال ( ٢طلا،یک نقره و ٥برنز) بسته شد.
۲۲:۴۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| مهسا افسانه درکاتا انفرادی، محدثه آقائی در وزن به اضافه 68کیلوگرم، رزیتا علی پور کشکا(منهای 61)، نسرین دوستی( منهای50) ،طراوت خاکسار( منهای 55) وبهنوش نجفی(منهای68) در کومیته انفرادی زنان وسعید احمدی کریانی(منهای 67) ،سجاد گنج زاده(به اضافه 84) و علی اصغر آسیابری(منهای75)، ابوالفضل شهرجردی در کاتا انفرادی ،امیر مهدی زاده(منهای60) ذبیح اله پورشب(منهای 84) 12 کاراته کار اعزامی ایران به این دور از بازی ها در جمهوری آذربایجان بودند.

در رقابت‌های امروز کاراته ابوالفضل شهرجردی کاتاروی جوان ایران در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از کشور امارات رفت  که بانمایش خیره کننده اش صاحب سکوی سوم این رقابت ها شد.

مهسا افسانه بانوی کاراته ایران که در دور دوم رقابت های کاتای انفرادی بازی را به حریفی از مصر واگذار کرده بود در رده بندی با پیروزی برابر سلین لی نماینده مالزیایی بر سکوی سوم این رشته ایستاد.

افسانه در دوره قبل بازی های کشورهای اسلامی ایران را صاحب مدال طلا کرده بود.
بهنوش نجفی نماینده وزن منهای ٦٨کیلوگرم کاراته کای ایران هم در مرحله رده بندی بازی را به حریف مصری باخت.

محدثه آقایی کاراته کای وزن به اضافه ٦٨کیلوگرم در رده بندی برابر حریف از اندونزی روی تاتامی رفت.

این بانوی ملی پوش کاراته ایران در این مرحله با کسب نتیجه  سه بر صفر برنز گرفت.

سجاد گنج زاده در فینال وزن به اضافه٨٤کیلوگرم رقابت های کاراته برابر حریفی نامدار از ترکیه انیس ارکان روی تاتامی رفت و درنهایت با کسب نتیجه ٥بر٣ قهرمان شد و چهارمین طلایی کاروان ایران شد.


این حریف نامدار هفته گذشته نایب قهرمانی اروپا را کسب کرده بود.

گنج زاده یکی از بهترین سنگین وزن‌های حال حاضر کاراته جهان با طلا و نقره پیکارهای جهانی 2016 اتریش و 2014 آلمان است که  نخستین بار با نقره امیدهای جهان در مراکش 2009 وارد کارزار رقابت‌های بین المللی شد. طلا و نقره قهرمانی آسیا در سال‌های 2013 و 2015 ،طلای کاراته وان ترکیه در سال های 2013 و 2014 وبرنز کاراته وان هلند از دیگر ره آورد وی برای ایران بشمار می‌رود.

روز گذشته نسرین دوستی در وزن ٥٠کیلوگرم طلا گرفت و رزیتا علیپور در وزن منهای٦١کیلوگرم به نقره رسید.

طراوت خاکسار در وزن منهای ٥٥کیلوگرم و امیر مهدی زاده برنزی شدند.
براین اساس در بخش زنان یک طلا ،یک نقره و ٣برنز و در بخش مردان  یک طلاو ٢برنز کسب کردند.

تیم ملی کاراته چهار سال پیش در جاکارتای اندونزی با 3 طلا، 6 نقره و 2 برنز پس از مصر و بالاتر از آذربایجان در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفت.

رقابت های کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی درحالی پایان یافت که چهار داور ایرانی قضاوت بخشی از این بازهای را به عهده داشتند.

جواد سلیمی رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته ،اکبر دهقان و مجید قربانی داوران جهانی و علی عزیزی داور ایرانی ساکن کشور بلژیک داوران کشورمان در باکو بودند.
همچین تیم ملی کاراته ایران فردا دوشنبه باکو را به مقصد تهران ترک می کند.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین