اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۵۱۹۳

تست دوپینگ از دو ورزشکار ایرانی گرفته شد

دو ورزشکار ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی قبل از آغاز مسابقات تست دوپینگ دادند.
۱۴:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی به طور رسمی از روز جمعه آغاز خواهد شد که کاروان ایران در دو رشته بوکس و والیبال به مصاف حریفان می‌رود.

با توجه به حساسیت‌های آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، همانند بازی‌های المپیک ریو و سایر مسابقات، نیروهای ضددوپینگ در باکو نیز مستقر هستند که قبل از آغاز مسابقات، تست‌هایی را از ورزشکاران حاضر در دهکده گرفته‌اند، بر این اساس، دو ملی‌پوش شنا و واترپلوی (امیر قوی دل)کشورمان تست دوپینگ دادند.

دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ـ ورزشی که در باکو حضور دارد، در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار داشت: از زمانی که ما برای این بازی‌ها به باکو رفته‌ایم، تست‌های دوپینگ خارج از مسابقه شروع شده، اگرچه به شدت المپیک نیست، اما مأموران توجه جدی دارند و در خصوص داروهایی که ورزشکاران استفاده می‌کنند حساس هستند.

وی افزود: استفاده از هرگونه سِرم و آمپول فقط با تأیید پزشک باید انجام شود که مأموران ضددوپینگ نسبت به این موضوع حساس هستند، ما هم کادر پزشکی کامل و مجربی به باکو اعزام کرده‌ایم و مکان خوبی هم به این گروه اختصاص داده شده است. در کنار کادر سرپرستی، یک واحد کامل به گروه پزشکی داده شده و ورزشکاران در صورت مواجه با مشکل می‌توانند به این کادر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین