اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۴۵۲۰

کار ما در بازی‌های آسیایی اندونزی سخت است

رئیس کمیته ملی المپیک، گفت: هم ما و هم وزیر ورزش اصرار داشتیم فوتبال در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کند که فدراسیون تمایلی نداشت.
۱۵:۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره حضور ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار داشت: چهارمین دوره این بازی‌ها در باکو برگزار می‌شود که سال گذشته با همین امکانات بازی‌های اروپایی را برگزار کرده بود. بنابراین از نظر کیفی امکاناتی که باکو دارد کمتر از المپیک نیست.

وی افزود: 57 کشور در این بازی‌ها حضور دارند که ایران سعی کرده به عنوان سردمدار کشورهای اسلامی کاروان نسبتاً پرجمعیتی را راهی باکو کند. ما در 20 رشته ورزشی شرکت می‌کنیم که روز جمعه اولین گروه سرپرستی به باکو اعزام شد. از مجموع 502 ورزشکاری که در طول 6 ماه در اردو حضور داشتند 161 نفر در مسابقات حضور خواهند داشت. همچنین در جلسه‌ای که روز گذشته با وزیر داشتیم قرار شد وزارت ورزش پاداش‌هایی را برای مدال‌آوران در نظر بگیرد.

هاشمی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه حضور ایران در دو، سه رشته با هدف شرکت در مسابقات است، خاطرنشان کرد: در بقیه رشته‌ها هدف ما کسب مدال آن هم از نوع خوش‌رنگ است، در رشته‌های تیمی در واترپلو و والیبال حضور خواهیم داشت اما در فوتبال شرکت نمی‌کنیم هم ما و هم سلطانی‌فر خیلی اصرار داشتیم که فوتبال به این بازی‌ها اعزام شود اما فدراسیون گفت امکان حضور ندارند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود نداشت که یک تیم باشگاهی اعزام شود، عنوان کرد: ما گفتیم اما فدراسیون گفت این آمادگی را نداریم. میزبان هم علاقه‌مند بود که فوتبال ما شرکت کند اما فدراسیون تمایلی نداشت و ما هم به صحبت‌های آنها احترام گذاشتیم اما اگر فوتبال حضور پیدا می‌کرد حتماً مدال می‌گرفت.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه سال آینده بازی‌های آسیایی 2018 برگزار می‌شود، ستاد چه کارهایی برای این بازی‌ها انجام داده، گفت: مسیر بازی‌های المپیک و آسیایی جاکارتا از همین مسابقاتی است که شروع کردیم. ما قرار است در بازی‌های داخل سالن هم حضور داشته باشیم. در برنامه‌ای که با فدراسیون‌ها داشتیم قرار شد برای بازی‌های کشورهای اسلامی و داخل سالن آسیا رشته‌های المپیکی و رشته‌های مدال‌آور ما در بازی‌های آسیایی مورد توجه قرار بگیرند تا حضور قدرتمندی را در سال 2018 در اندونزی داشته باشیم البته میزبان تغییراتی را در برخی اوزان داده که هنوز لیست بازی‌ها را به ما ندادند.

هاشمی افزود: اندونزی به عنوان میزبان دنبال این است که در 5 تیم برتر قرار بگیرد و همین کار ما را سخت می‌کند. امیدوارم با توجهی که کمیته المپیک، وزارت ورزش و دولت به ورزش دارند حضور پرقدرتی در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان درباره بازدیدش از تیم‌های کشتی و کاراته، یادآور شد: ورزشکاران خیلی خوب هستند و با انگیزه بالایی تمرین می‌کنند همانطور که می‌دانید ما در رشته‌های المپیکی مثل تکواندو،‌کشتی و وزنه‌برداری رقبای سختی در آذربایجان داریم.

انتهای پیام/

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین