اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۷۵۳

پیشنهادی نجومی را به عشق پرسپولیس رد کردم که باورتان نمی‌شود!

پیشکسوت متعصب پرسپولیس می گوید پیشنهاد بزرگ تیم کشاورز را به خاطر علی پروین رد کرده است.
۱۷:۴۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| ستاره بازنشسته و تنهای فوتبال ایران، روزهایی را به خاطر می‌آورد كه علی پروین با آن همه دبدبه و كبكبه دهه 60 به درِ منزلش می‌رفت تا با پدرش كله‌پاچه بزند و به خاطر گل‌ روی سلطان در پرسپولیس بماند و قید پیشنهادهای میلیونی را بزند.

به یاد بچه‌محل‌هایش می‌افتد كه آن روزها بسط جلوی خانه پدری‌اش نشستند تا پرسپولیس را ترك نكند و اكنون هركدام سرنوشتی عجیب پیدا كرده‌اند!

دیروز ما هم به یاد مجتبی محرمی افتادیم. بهانه هم فراوان داشتیم. از اعتصاب بازیكنان پرسپولیس بگیرید تا شعار هواداران در استادیوم آزادی و بی‌غیرت خواندن شاگردان برانكو كه برای هركدام از این سؤالات، جواب‌های جالبی داشت.

* (به شوخی) داداش، حالا با بهمن مفید می‌پری؟! نكند می‌خواهی وارد عالم سینما شوی!

(می‌خندد) نه بابا! ما را چه به سینما؟! سال‌هاست با عموبهمن (مفید) رفاقت و رفت و آمد دارم. یكی از دوستان مشترك زنگ زد و گفت كه می‌خواهد با عموبهمن به خانه‌ام بیاید و من هم گفتم قدم‌تان روی چشم!

* می‌دانیم به فیلم قیصر خیلی علاقه داری. آیا بهمن مفید دیالوگ معروفش در آن فیلم را دوباره برایت اجرا كرد؟

نه، اذیتش نكردیم! آمده بود سری بزند و دقایقی دور هم بودیم و زیاد عموبهمن را سؤال‌پیچ نكردیم. (به شوخی ادامه می‌دهد) حالا داداش به خاطر بهمن مفید و فیلم قیصر به ما زنگ زدی؟ ماجرا چیه؟!

* نه، راستش دلیل تماس من، اعتصاب بازیكنان پرسپولیس و شعار تماشاگران علیه شاگردان برانكو است.

بی‌خیال! ما را وارد حاشین نكن. (با صدای بلند می‌خندد)

* كدام حاشیه؟! می‌خواهم بپرسم نظرت راجع به اعتصاب بازیكنان پرسپولیس چیست؟

حالا كه اعتصاب شكسته شد و برگشتند سر تمرین! به هر حال فوتبال حرفه‌ای شده و بازیكن حق دارد به فكر پول قراردادش باشد. راستی مگر 70 درصد نگرفته‌اند؟

*مثل اینكه 30 درصد باقی مانده و عدم پرداخت پاداش قهرمانی، باعث دلخوری بازیكنان شده است.

اگر باشگاه قولی داده و به آن عمل نكرده است، باید حق را به بازیكنان داد.

* برخی هواداران پرسپولیس معتقدند بازیكن باید تعصب داشته باشد و...

من عاشق طرفداران پرسپولیس هستم. تعصب خودم را هم زمان بازی به اندازه كافی نشان دادم و هنوز هم دلخوش به همین هواداران هستم اما یك سؤالی دارم.

* بفرما!

انصافاً با كلمه تعصب و این حرف‌ها، یك كیلو سبزی خوردن كف دست شما می‌گذارند؟! من معتقدم بعد از قهرمانی و در آستانه بازی حساس با الوحده امارات در آسیا، بازیكنان نباید اعتصاب می‌كردند اما باید به آنها حق داد كه به فكر پول قراردادشان باشند. فردا پس‌فردا كسی جواب علیك هم به سلام بازیكنان امروز نمی‌دهد. اینها هم زحمت كشیده‌اند. روز تعطیل و غیرتعطیل و روز عید تمرین كردند، عرق ریختند و تیم پرسپولیس را قهرمان كردند و حالا درست نیست علیه‌شان شعار بدهند و بازیكنان را بی‌غیرت بخوانند. این بچه‌ها غیرت‌شان را با قهرمانی نشان دادند. توی این فصل همه ركوردها را به نام خودشان زدند، قهرمان زودهنگام شدند، آقای گل شدند و كمترین گل خورده را داشتند.

*به نظر می‌رسد بابت برخی تصمیمات گذشته و نادیده گرفتن پیشنهادات مالی سنگین به خاطر تعصب به پرسپولیس، پشیمان شده باشی!

من از كلمه پشیمان حرف نمی‌زنم اما چون من پول نگرفتم یا قید پول را زدم، دلیلی نمی‌شود همان اشتباه را بازیكن امروز مرتكب شود. بازیكن پرسپولیس هم امروز امثال من را می‌بیند كه به فكر فردایش است. خداوكیلی حق هم دارد. یك چیزی را می‌خواهم برای اولین بار به تو بگویم.

*جالب شد، بگو.

می‌دانی با خدابیامرز سیروس (قایقران) چقدر صمیمی بودم. همیشه هم با هم بودیم. خود من، قایقران را به كشاورز تهران بردم!

* جداً؟! این موضوع را واقعاً نمی‌دانستم!

بله، مدیران كشاورز سرمایه‌گذاری وسیعی می‌خواستند در فوتبال كنند و به دنبال خرید بازیكنان مطرح بودند. با مسئولان وقت این تیم قرار گذاشتم برویم با دكتر كلانتری هتل هویزه و خدابیامرز سیروس (قایقران) را هم با خود بردم. آن مرحوم با كشاورز قرارداد خوبی بست ولی خودم گفتم باید بیشتر فكر كنم. یكی، دو روز بعد جواب منفی دادم و در پرسپولیس ماندم. اتفاقاً سیروس همیشه می‌گفت من را به تهران آوردی و تنها گذاشتی!

* كشاورز چه مبلغی پیشنهاد داد؟

باورتان نمی‌شود، یك كامیون اسباب و اثاثیه منزل از ماشین لباسشویی و یخچال بگیرید تا فرش و تلویزیون و... آوردند دم خانه ما!

* قبول نكردی؟

نه! حتی موتورسیكلت و زمین هم پیشنهاد دادند. 6 میلیون تومان هم می‌دادند كه با پول آن می‌شد 6 آپارتمان در شمال شهر خرید ولی بی‌خیالش شدم!

* چرا؟!

علی‌آقا پروین، پدرم مرحوم آقاهوشنگ و بچه‌محل‌هایم نگذاشتند. علی‌آقا پروین كه استادم است و همیشه هم به ایشان ارادت دارم، فهمید و آمد خانه ما. به اتفاق علی‌آقا و پدرم كله‌پاچه خوردیم و رفتیم زورخانه غفاری نزدیك محل‌مان و همان‌جا پروین گفت از پرسپولیس نرو و من هم گفتم چشم!

* پروین معمولاً به كسی نمی‌گفت بمان و نرو!

بله، علی‌آقا آدم بزرگی بوده و هست. از ته دل هم دوستش دارم. شما هم می‌دانید همین‌جوری كسی را دوست نداشت و خیلی به من یكی لطف داشت. می‌دانستم پروین از هر كسی نمی‌خواهد كه بماند و وقتی دیدم آن همه راه آمده و... خلاصه آن كه نتوانستم به علی‌آقا نه بگویم.

* پشیمان نیستی؟

چه بگویم؟ پشیمانی چه سودی دارد؟ تصمیمی بود كه آن وقت گرفتم و روی آن هم ایستادم.

* یادت می‌آید در دوران فوتبال از هواداران پرسپولیس فحش بخوری؟!

نه! هرگز هواداران پرسپولیس حرفی علیه من نزدند اما تا دل‌تان بخواهد در خوزستان و انزلی به رغم رفاقت با سیروس خدابیامرز، فحش خوردم. استقلالی‌ها هم یك چیزهایی می‌گفتند ولی خداوكیلی از آنها هم بدی ندیدم. هر چه بود، گذشت و تمام شد!

* منظورم را متوجه شدی. می‌‌خواهیم درباره مصاحبه علیرضا بیرانوند نظرت را بپرسیم.

علیرضا بیرانوند بچه ساده‌ای است، احساساتی شد و آن حرف‌ها را زد ولی انصافاً اشتباه او بدتر از مهدی رحمتی كه نبود. دروازه‌بان استقلال با آن همه تجربه، توپ را به كمر مهاجم پدیده زد كه رفت توی گل خودشان. آن وقت رحمتی تشویق می‌شود و بیرانوند فحش می‌خورد! چرا؟ گناه بیرانوند چیست؟ یادم نمی‌رود طفلكی با دست شكسته هم به برانكو گفت كه حاضر است توی دروازه بایستد و غیرتش را نشان داد. خود هواداران پرسپولیس هم می‌دانند چقدر دوست‌شان دارم و عاشق تك‌تك‌شان هستم ولی نباید این بازیكنان را بی‌غیرت صدا می‌زدند.

* پس طرفدار بیرانوند هستی؟!

نه، طرفدار حق هستم! همان‌طور كه الان می‌گویم رامین رضاییان، احمد نوراللهی و امید عالیشاه هم در این قهرمانی شریك بودند. باید از این 3 بازیكن هم دعوت می‌كردند تا در جشن قهرمانی شركت كنند.

* بسیار خوب، حرف‌های جالبی زدی و مصاحبه بدی نشد. خودت چطور فكر می‌كنی؟

داداش امیدوارم ما را وارد حاشیه نكنی و خودت این مصاحبه را راست و ریس كن!

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین