اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۷۳۳

برزیلی‌ها در رده‌ پایه 12 سال است که مقامی نیاورده‌اند!

مربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: تیم نوجوانان جمهوری چک در رقابت‌های قهرمانی اروپا شگفتی‌ساز شد.
۱۶:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از سایت فدراسیون والیبال، علیرضا طلوع کیان در ارزیابی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان قاره سبز اروپا گفت: تیم جمهوری چک با شکست ایتالیا در دیدار نهایی این رقابت‌ها شگفتی ساز شد و به عنوان قهرمان اروپا راهی رقابت‌های جهانی شد.

وی به دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی اروپا اشاره کرد و افزود: تیم ترکیه نیز که در سال‌های اخیر رشد خوبی در والیبال داشته است، با شکست روسیه به مدال برنز دست یافت.

طلوع کیان با اشاره به ویژگی خاص رده سنی پایه به ویژه نوجوانان ادامه داد: واقعاً در این رده سنی عملکرد تیم‌ها قابل پیش‌بینی نیست. به عنوان مثال در سال ٢٠١٥ شاهد بودیم که تیم نوجوانان روسیه که در قاره اروپا ششم شده بود، در رقابت‌های جهانی رتبه چهارم را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تیم ملی نوجوانان لهستان که مقام قهرمانی اروپا و جهان را به دست آورده بود و در رده نخست رده‌بندی فدراسیون جهانی نیز قرار داشت، اکنون در جایگاه پنجم قاره اروپا قرار گرفته و به سختی به مسابقات جهانی بحرین صعود کرد.

مربی تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان گفت: نکته جالب و مشترک در برخی از تیم‌های پایه والیبال این است که مربیان این تیم‌ها مشترک هستند. به عنوان مثال «سباستین پاولیک» سرمربی جوانان لهستان به عنوان کمک مربی تیم ملی نوجوانان این کشور نیز فعالیت می‌کند و «زندل» سرمربی نوجوانان لهستان به عنوان کمک مربی تیم جوانان لهستان نیز فعالیت می‌کند.

وی افزود؛ درسال ٢٠١٣ هم کاریکوف سرمربی نوجوانان روسیه کمک مربی شلاپنیکوف در رده امید روسیه بود و نیکولائف کمک مربی تیم نوجوانان روسیه خود به عنوان سرمربی جوانان روسیه فعالیت می‌کرد. این اتفاقی است که در برخی تیم‌های رده سنی پایه والیبال جهان وجود دارد و طبیعی و حل شده است.

طلوع‌کیان در ادامه به عملکرد تیم ملی والیبال نوجوانان برزیل در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این تیم که شش مدال قهرمانی جهان را در پرونده کاری خود دارد، در دوازده سال اخیر مقامی در جهان کسب نکرده است و جالب اینکه «پرسی اونکن» سرمربی این تیم با مقام‌های نهم، ششم و پنجم در جای خود باقیمانده و بازیکن‌سازی می‌کند؛ آیا می‌توان ادعا کرد که والیبال در برزیل افت کرده است؟ به نظر من اینگونه نیست چون برزیل به دنبال نتیجه‌گرایی در رده سنی پایه والیبال نیست. نگاه و هدف این کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان بازیکن‌سازی و آینده‌نگری است.

رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان قاره اروپا یکشنبه شب با قهرمانی جمهوری چک به پایان رسید و تیم‌های ایتالیا و ترکیه نیز در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

این تیم‌ها به همراه فرانسه، روسیه و لهستان از قاره سبز سهمیه حضور در مسابقات والیبال قهرمانی جهان که از 27 مرداد تا 5 شهریورماه امسال به میزبانی شهر «منامه» کشور بحرین برگزار می‌شود، به دست آوردند.

انتهای پیام/س

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین