اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۷۰۹

برنامه جام جهانی مشکل‌ساز شده

سرپرست کمیته فنی و جوانان فدراسیون فوتبال، گفت: باشگاه‌ها در کوران مسابقات جام جهانی جوانان باید بازیکنان خود را در اختیاز تیم ملی جوانان قرار دهند
۱۴:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| فریدون معینی در گفت‌وگویی، در مورد شرایط تیم ملی گفت: وضعیت بد نیست. با هر مشکلی که وجود دارد برنامه‌های تیم ملی جوانان از سوی کادرفنی دنبال می‌شود. به باشگاه‌ها نمی‌توان ایراد گرفت چرا که آنها در این مقطع به بازیکنان خود نیاز دارند اما با این وجود بازیکنان به طور کامل در اختیار تیم ملی جوانان قرار نگرفتند. امیر حسین پیروانی سرمربی تیم جوانان تعامل خوبی با باشگاه‌ها دارد اما باید از او هم حمایت شود. 15-16 بازیکن این تیم در تیم ملی جوانان حضور دارند و در این مقطع بازی‌ها حساس شده است. چند بازیکن تیم ملی جوانان در لیگ قهرمانان آسیا گرفتار هستند. با همه این تفاسیر روند تیم نسبتا خوب هست. امیدوارم با دو بازی که مقابل سنگال برگزار می‌شود تجربه تیم ملی جوانان بالا برود و ارزیابی خوبی از توانایی‌هایشان به دست بیاورند.

وی در مورد اینکه چه تعداد بازیکن در اردوهای تیم ملی جوانان حضور دارند و پیروانی از در اختیار نبودن تمامی بازیکنان گلایه کرده است، تصریح کرد: پیروانی حق دارد که ناراحت باشد. حضور بازیکنان تعیین کننده است. بازیکنان باید در اردو حضور داشته باشند و تمرینات خود را دنبال کنند تا با تفکرات مربی هماهنگ شوند. هر مربی ایده خودش را دارد. در این شرایط رساندن بازیکنان به آمادگی کامل از لحاظ جسمانی بسیار سخت است.

سرپرست کمیته جوانان در مورد اینکه بازی‌های تیم ملی جوانان با مسابقات لیگ قهرمانان آسیا همزمان شده و شاید امید نورافکن و بازیکنان استقلال هم درگیر این مسابقات باشند، خاطرنشان کرد:‌ یکی از مواردی که فکر می‌کنم مشکل آفرین شده تاریخ این مسابقات است. در گذشته این مسابقات در تابستان برگزار می‌شد. متاسفانه اینبار به شکل دیگری قرعه کشی کردند و دلیل این مسئله را نمی‌دانم. شاید کره جنوبی که برگزار کننده این مسابقات بوده محدودیت داشته است. این تاریخ با تمام مسابقات اروپا، غرب آسیا و ... تداخل دارد. متاسفانه برنامه لیگ قهرمانان آسیا هم مشکل دارد. در کل کنفدراسیون فوتبال آسیا جوان است و باید با تجربه بیشتر فکری به حال زمان برگزاری مسابقات کند.

وی در مورد اینکه آیا با باشگاه‌‌ها‌ی‌ آسیایی برای حضور بازیکنانشان در جام جهانی رایزنی کرده‌اند، تصریح کرد: این امور را محمدرضا ساکت پیگیری می‌کند. پیروانی هم رابطه خوبی با باشگاه‌ها دارد. تا جایی که ممکن است هماهنگی لازم صورت می‌گیرد. با همه این مسائل در کوران جام جهانی وظیفه همه باشگاه‌ها این است که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی بگذارند. اگر موفقیتی در آن مقطع حاصل شود افتخارش برای همه اهالی فوتبال است.

معینی در مورد اینکه چه زمانی سرمربی تیم ملی زیر 16 سال و زیر 18 سال اعلام می‌شود، گفت: به زودی اسامی مربیان اعلام می‌شود. یکی دو جلسه معارفه داریم و سپس اسامی را اعلام خواهیم کرد. قرار است مربیان به هیأت رئیسه معرفی شوند و بعد از گرفتن تائیدیه نام آنها اعلام شود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
مرکز آهن
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین