اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۱۴۵۲

حضور ۶ ملی پوش ایرانی در رنکینگ جهانی

رئیس انجمن پاراتکواندو از حضور ۶ ملی پوش ایرانی در رنکینگ جهانی خبر داد.
۱۶:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| مسعود لشگری، درباره آخرین وضعیت ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی و نیز شرایط کسب سهمیه برای بازی های پارالمپیک 2020 توکیو، گفت: اردوی تیم ملی از 17 فروردین ماه آغاز شده و با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی نیوزلند که مقرر بود در اردیبهشت برگزار شود، لغو شد، دعوت شدگان به اردو تمرینات خود را به صورت مستمر ادامه می‌دهند تا در اولین رویداد مصوب، حضور یابند.

وی افزود: هر کدام از رویدادهای رشته پاراتکواندو دارای امتیاز متفاوتی است و بر اساس امتیازات کسب شده توسط تیم‌ها در نهایت سهمیه‌های آن کشور مشخص می‌شود. در سال 2017 سه رویداد مصوب وجود دارد که با حضور در آنها و بالابردن امتیازات، می‌توانیم شانس خود در کسب سهمیه‌های بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو افزایش دهیم.

رئیس انجمن پاراتکواندو در همین زمینه گفت: این سه رویداد شامل مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی است که تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود و برای کشورهای آسیایی 40 امتیاز و برای سایر کشورها 20 امتیاز دارد، دومین رویداد مسابقات جهانی است که مهرماه به میزبانی انگلستان برگزار می‌شود و دارای 100 امتیاز است و سومین رویداد نیز مسابقات آیواز به میزبانی پرتغال خواهد بود که آذر ماه سال 96 برگزار می‌شود و این رویداد نیز 60 امتیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: هر تیمی که در مسابقات بیشتری شرکت کند، در جدول رنکنیگ جهانی شرایط بهتری خواهد داشت و شانسش برای کسب سهمیه نیز بیشتر می‌شود. در حال حاضر از 8 ملی‌پوش تیم پاراتکواندو، 6 نفر دارای رنکینگ جهانی یک تا 7 هستند و امیدواریم در 3 رویداد پیش رو نیز ضمن ارتقا جایگاه ملی‌پوشانمان به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.

لشگری افزود: اردوی ملی‌پوشان با حمایت فدراسیون تکواندو به صورت مستمر تا تیر ماه، زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در جریان خواهد بود و با وجود میانگین سنی 22 سال در اعضای تیم ملی، از تیم جوانی بهره‌مند هستیم.

سجاد جوانبخت (خراسان رضوی)، سعید صادقی‌پور (یزد)، مهدی پور رهنما (گیلان)، اصغر عزیزی (آذربایجان شرقی)، احمد نریمانی (مازندران)، محمود جعفرزاده (اردبیل)، محمدرضا شعبانی (قم) و رضا علیرضایی (البرز) هشت ملی‌پوش تیم پاراتکواندو هستند که آمادگی‌های لازم را زیر نظر پیام خانلرخانی، سرمربی تیم ملی بدست می آوردند و مسعود لشگری نیز به عنوان سرپرست اردوی تیم ملی، در کنار پاراتکواندوکاران کشورمان حضور دارد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین