اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۰۲۸۱

امیدوارم باشگاه‌ها برای اردوی تیم ملی جوانان همکاری کنند

سرپرست کمیته فنی فدراسیون فوتبال، گفت:‌ به موقع کادرفنی تیم ملی زیر 23 سال مشخص می‌شود. در حال حاضر با توجه به در جریان بودن لیگ برتر فرصتی برای تشکیل تیم نیست.
۰۹:۳۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
وانانیوز| فریدون معینی در گفت‌وگویی، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال جوانان، گفت: مسابقات جام جهانی جوانان بسیار نزدیک است. اردویی برای این تیم در نظر گرفته شده که امیدواریم باشگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند و امیر حسین پیروانی بتواند بازیکنان مدنظر خود را از اول اردیبهشت در اختیار داشته باشد. با توجه به اینکه فرصتی تا شروع مسابقات باقی نمانده است باید اردوی پیش رو به خوبی برگزار شود.

وی در مورد اینکه آیا برگزاری بازی با سنگال قطعی شد، خاطرنشان کرد: از این موضوع اطلاع کافی ندارم و فعلا نمی‌توانم چیزی را به صورت قطعی اعلام کنم.

معینی در مورد اینکه آیا با باشگاه‌ها برای در اختیار قراردادن بازیکنانشان رایزنی شده است، تصریح کرد: این مسئله را مسئولان ارشد فدراسیون پیگیری می‌کنند و انشاءالله باشگاه‌ها هم با این مسئله موافقت می‌کنند. هر دو تیم نوجوانان و جوانان که به عنوان نماینده فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند کیفیت خوبی دارند و می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند.

وی در مورد وضعیت تیم ملی نوجوانان، گفت: برنامه‌ها و اردوهای تیم ملی جوانان هم بر اساس برنامه مدون برگزار می‌شود و این تیم کار خود را برای کسب آمادگی جهت حضور در جام جهانی دنبال می‌کند.

معینی در مورد مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در رده سنی زیر 16 و زیر 19 سال،‌ عنوان کرد: در حال استعدادیابی برای تشکیل این تیم‌ها هستیم و استعدادیاب‌ها کار خود را به خوبی شروع کردند. برنامه این تیم‌ها به دقت دنبال می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا قرار است کادرفنی مجزایی برای این تیم‌ها تشکیل شود یا اینکه عباس چمنیان و امیر حسین پیروانی برنامه کاری این دو رده سنی را دنبال می‌کنند، گفت: آنها کار خودشان را می‌کنند و برای این دو تیم مربیان جدیدی انتخاب می‌شود.

سرپرست کمیته جوانان در مورد اینکه قرار است مسابقات زیر 23 سال آسیا در اواخر تیرماه برگزار شود اما تا به این لحظه هنوز تکلیف تیم زیر 23 سال ایران مشخص نشده و آیا قصد دارند تیم ملی جوانان را بعد از جام جهانی عازم این رقابت‌ها کنند، گفت: حدود 14 -15 بازیکن تیم ملی جوانان بازیکنان لیگ برتری هستند و نشان دادند قابلیت بالایی دارند. در رده سنی زیر 22 سال هم بازیکنان بسیار خوبی داریم که سرمایه‌های فوتبال کشورمان هستند. باید از همه نیروهایمان در این راستا استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه مسابقات این رده سنی بسیار نزدیک است و آیا قصد مشخص کردن کادرفنی و شرایط این تیم را ندارند، اظهار داشت: بله مسابقات خیلی نزدیک است و برای برگزاری اردوها فقط از فیفادی‌ها می توانیم استفاده کنیم. محل برگزاری بازی قرقیزستان تعیین شده است. قرقیزستان، عمان و سریلانکا حریفان ما هستند که در این میان فقط عمان تیم بسیار خوب و درجه یکی است البته این دلیلی بر این نیست که حریفانمان را دست کم بگیریم. اگر مسابقات لیگ ما به خوبی برگزار شود مشکلی برای جمع کردن بازیکنان و به هماهنگی رساندن‌ آنها نداریم. در این برهه شرایط لیگ برتر به شکلی نیست بتوانیم اردو تشکیل دهیم. فدراسیون پیش بینی لازم را کرده و در تدارک این موضوع است که بعد از اتمام لیگ برتر تیم را به سرعت تشکیل دهند.

معینی در پاسخ به این سوال که وضعیت کادرفنی زیر 23 سال مبهم است و به صورت شفاف بگوید آیا تیم تحت هدایت پیروانی با همان کادرفنی قرار است به مسابقات اعزام شود، عنوان کرد: در این مورد بحث‌های زیادی شده و بهترین تصمیم را می‌گیریم همه این مسائل بررسی شده و بهترین زمان نام سرمربی اعلام می‌شود. در لیگ برتر تیم‌هایی هستند که برای قهرمانی و سهمیه و عدم سقوط تلاش می‌کنند نمی‌خواهیم با مطرح کردن این مسائل فشاری به این تیم‌ها وارد شود.

وی در پاسخ به این سوال که بحثی در مورد بازیکنان مطرح نیست و فقط چه زمانی قرار است کادرفنی را معرفی کنند، گفت: در مورد این موضوعات صحبت‌های لازم انجام شده و در زمان مقتضی این مسئله را اعلام می‌کنیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین