اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۸۳۳

تونی اولیویرا: پیشگو نیستم که بتوانم آینده را پیش‌بینی کنم/ هواداران استاندارهای تراکتور را مشخص می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال تراکتور سازی گفت: روزی‌که سرمربی این تیم شدم قول قهرمانی ندادم و تنها قولی که دادم این بود برای رسیدن به هدفمان تمام تلاشم را می‌کنم.
۰۹:۴۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز امسال هم یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است. سرخ‌های تبریزی در دو بازی ابتدایی خود در لیگ پانزدهم نشان دادند از چه کیفیت بالایی برخوردار هستند و این توانایی را دارند تا دیگر مدعیان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را به چالش بکشند.

تونی اولیویرا که تیمش با 4 امتیازدر رده سوم جدول قرار دارد در خصوص شرایط تیمش و آینده‌ای که برای آن متصور است، سخن گفت.

* برخلاف سال‌های گذشته این بار با تیمی وارد مسابقات لیگ شده‌اید که با نظر شما بسته شده است؟

- شروع کار من در تراکتور تنها با 11 بازیکن بود، لیستی که تهیه کرده بودم و به مدیریت تراکتور دادم شامل نام هایی بود که حضورشان در تراکتور آرزوهای هواداران را برآورده می‌کردند؛ لیست اول را وقتی ارائه دادم مسئولان تلاش خود را برای بستن تیم مورد نظر انجام دادند اما با بودجه ای که مدیران تراکتور در نظر گرفته بودند و درخواستی که بازیکنان مدنظر ما داشتند به این نتیجه رسیدیم که نمی توان لیست اول را جذب کنیم. به همین دلیل جذب بازیکنان بازیکنان لیست دوم در دستور کار قرار گرفت. در این لیست هم بازیکنانی بودند که دوست داشتند تا آخرین دقایق نقل و انتقالات چانه‌زنی‌شان را برای بالا بردن رقم قراردادشان ادامه دهند، در سوی دیگر بازیکنان سربازی وجود داشتند که باشگاه دوست داشت از این پتانسیل استفاده کند؛ به هر حال تیمی که می بینید حاصل تعامل کادر فنی و مدیریت باشگاه است و امیدواریم در سه جام بازی به بازی جلو برویم.

* با این بازیکنان می توان به موفقیت تراکتور امیدوار بود؟

- روزی که سرمربی این تیم شدم تنها قولی که دادم فقط و فقط کار کردن بود، تلاش برای رسیدن به هدف، اما چیزی که می توان با اطمینان بگویم این است که ما از لحاظ بازیکن کمبودی نداریم، در همه پست ها بازیکنان با کیفیتی در تیم حضور دارند اما باید کار کنیم و کار کنیم و تلاشمان بیشتر باشد، تمام نیروی ما باید صرف این شود که تیمی با روحیه بالای تیمی شویم، این نیازمند گذر زمان و کار کردن است.

* بازیکنان تراکتور در این دو هفته آغازین لیگ با 4 امتیاز توانسته‌اند انتظارات شما را برآورده کند؟

- شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ما در بازی اول برابر نفت تهران بازی کردیم که یک تیم کامل و هماهنگ است، آنها مربی خوبی هم دارند، کمترین تغییرات را در ترکیب خودشان دارند و بازیکنانی هم که جذب کرده اند کیفیت خوبی دارند اما ما تغییرات زیادی را داشته ایم که در بدنه خود هم بازیکنانی را داریم که یک فصل از فوتبال دور بوده اند اما در هر دو بازی با تیم نفت و گسترش با تیم هایی روبرو شدیم که باتجربه بودند و حرفه ای بازی کردند، همین گسترش 9 بازیکن تراکتور را در اختیار داشت و مربی خوبی هم دارد، یعنی آنها پایه خوبی دارند و می توانستند برای ما مشکل ایجاد کنند اما ما از این تیم‌های خوب به خوبی عبور کردیم و باید تلاش خودمان را زیاد کنیم؛ فقط همین رمز پیروزی ماست.

* کیفیت بازیکنان خارجی جذب شده چگونه است؟

- ما بازیکنان خارجی خوبی را جذب کردیم، کارلوس و سزار واقعا کیفیت بالایی دارند و البته رامزی نشان داد یک بازیکن با کلاس و موثر است. در مورد حمزه یونس هم به علت اینکه سه هفته است به تیم ما اضافه شده حرفی نمی‌زنم، اما آنها فوق العاده کار می کنند و من می دانم می توانم روی آنها حساب کنم.

* تراکتور در سال‌های گذشته در مسابقات آسیایی موفق نبوده است. با توجه به حضور بازیکنان با کیفیت، امسال تراکتور امسال می تواند در این مسابقات سنت‌شکنی کند؟

- ابزار لازم را در اختیار داریم یا نه را زمان نشان می دهد. من پیشگو هم نیستم که بتوانم آینده را پیش بینی کنم. این رقابت‌ها کیفیت بالایی دارد، برای موفقیت در آن ابزارهای مختلفی لازم است. از کیفیت بازیکنان گرفته تا امکانات. آمادگی یک تیم برای حضور در این سطح از رقابت ها باید بالا باشد و من انتظار دارم این کیفیت بعد از سه سال در تیم ما موجود باشد. امیدوارم امسال با تلاش همه بتوانیم برای تراکتور افتخار بیافرینیم.

* نقش هواداران تراکتور در موفقیت تراکتور چقدر است؟

- همیشه گفته‌ام، تراکتور بدون هوادارانش چیز بزرگی کم دارد، آنها هدف ها و استانداردهای تراکتور را برای فصل جدید مشخص می کنند و روی حمایت آنها همه مجموعه تراکتور حساب می کنند، آنها نبض تراکتور هستند و کسی منکر این موضوع نیست؛ روح آنها در تراکتور دمیده شده و ما برای آرزوی آنها هر کار خواهیم کرد و من قول می دهم برای رسیدن به آرزوهای آنها تلاش و تلاش خواهیم کرد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین