اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۸۷۱

جدایی از تیم ملی به نفعم بود

کاپیتان ساببق تیم ملی بسکتبال گفت: جدا شدن از تیم ملی نه تنها به ضررم نشد، بلکه به نفع‌ام بود و به آسیب دیدگی‌هایم رسیدم.
۱۷:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| صمد نیکخواه بهرامی در مورد رفتن به تیم دسته اولی مهرام و اینکه گفته می‌شد به شیمیدر خواهد رفت، اظهار داشت: دلایل زیادی دارد که من این انتخاب را انجام دادم. حدود 10 سال در مهرام بازی کردم و بهترین دوران بازیگری‌ام بوده است. برای ما که قدیمی این باشگاه هستیم، عرق خاصی به آن داریم و یک مکتب برایمان محسوب می‌شود. هیچ گاه خودم را این تیم جدا ندانسته‌ام و در تیم دیگری هم که بودم، همیشه دوست داشتم که به این تیم برگردم. البته در حال حاضر این تیم نتایج خوبی کسب کرده و بدون من هم به لیگ برتر صعود می‌کرد.

وی گفت: اصلا بحث مالی در میان نبوده است. به شیمیدر اشاره کردید، متاسفانه برخی به دلیل منافع شخصی دوست ندارند در ایران بازی نکنم. این قانون که در ابتدای لیگ تصویب کرده اند که لژیونرها یعنی من و کامرانی و حدادی نمی‌توانیم به عنوان یار ایرانی بازی کنیم، اصلا منطقی نیست. این همه تلاش شده و از بیت مال برایمان هزینه شده که به این مرحله برسیم و حالا می‌گویند خارجی هستید! تمام زندگی و اجداد من ایرانی بوده‌اند. ما به اندازه‌ایدر این بسکتبال بوده و سرد و گرمش را کشیده‌ایم که بالاخره یک جایی برای خودمان پیدا می‌کنیم. اصلا برایم مهم نیست که لیگ برتر، دسته اول یا دسته دو باشد، جایی بازی می‌کنم که برایم احترام قائل شوند و علاقه داشته باشم.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه معتقدید افرادی مانع حضور او در شیمیدر شدند یا خیر، گفت: این چیزها وجود دارد، اما همه موارد نیست. برخی‌ها این تصور را می‌کنند که دیگر من و امثال من خیلی بزرگ شده‌ایم و به نفع‌شان نیست که بازی کنیم. دلایل غیر منطقی در تصمیم گرفته شده وجود دارد که به نفع بسکتبال ما نیست. ما یک مکتب و تیم بزرگ در بسکتبال دنیا نیستیم که سایر کشورها بیایند و از ما درس بگیرند. در کدام کشور مطرح دنیا چنین قانونی وجود دارد؟ آیا آمریکا یا کرواسی که این همه بازیکن در خارج دارند، هنگام برگشت‌شان به کشورشان آنها را خارجی حساب می‌کنند؟ نمی‌دانم کدام عقل سلیمی این موضوع را قبول می‌کند.

وی که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: من همیشه عاشق مهرام بوده‌ام و بازی در این تیم برایم لذت بخش است. مهرام تیم دسته اولی نیست، بلکه خودش بعد از قهرمانی به اراده خودش به این لیگ رفت. متاسفانه بعد از این تصمیم هم هیچ کس از خودش نپرسید که چرا مهرام این کار را کرد.

نیکخواه بهرامی در مورد اینکه به نظر خودش چرا مهرام به دسته پایین تر رفت، گفت: شاید مردم فکر کنند که باشگاه‌داری در ایران نفع خصوصی دارد و هزاران سوءاستفاده مختلف از باشگاه‌داری می‌کنند. خودم به شخصه دیده‌ام که هیچ سودی ندارد و بلکه از جیب و کارخانه خود هزینه می‌کنند و به نظرم باید مجسمه آنها را ساخت.

وی در مورد جدایی تیم ملی نیز گفت: شکل جدا کردن ما از تیم ملی درست نبود. سال قبل خودم تصمیم گرفته بودم که بازی کنم و خسته شده بودم. از 13 سالگی تا 32 سالگی در تیم ملی بازی کرده بودم و 23 سالگی هم کاپیتان شدم. بیشتر سال را درگیر لیگ باشگاهی بودم و تابستان هم باید در تیم ملی حضور پیدا می‌کردم و این خسته کننده شده بود. بیشتر با شکل برخوردها و قصه‌هایی که می‌بافند، مشکل داشتم و ناراحت شده بودم. می‌توانستند قشنگ‌تر این کار را کنند و جدایی را دست خود ما بسپارند. چندین سال زحمت کشیده بودیم و می‌توانستیم محترمانه تر کنار برویم. در جدایی از تیم ملی هیچ ضرری به من نرسید و بلکه نفعم بود که توانستم به آسیب دیدگی‌هایم برسم و فصل خوبی را در چین تجربه کنم.

لژیونر بسکتبال کشورمان در مورد عملکرد فدراسیون بسکتبال گفت: هیچ مجموعه ای بدون ایراد نیست و خود من هم ایرادات زیادی دارم و در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد فدراسیون صحبت کنم. هرچند خیلی صحبت کردیم و کسی گوش نکرد و مانند یک پژواک در فضا پخش می‌شد. ترجیح می‌دهم در مورد مشحون و فدراسیون صحبتی نکنم و در مورد بائرمن هم زمان همه چیز را مشخص کرد. فکر می‌کردم دو سال دیگر این اتفاق بیفتد، اما خوشبختانه دوستان بعد از 6 ماه فهمیدند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در مجموع انتقادات زیاد است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین