اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۶۷۱

منافع ملی برای ما مهمتر از منافع باشگاه است

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت:‌برنامه‌ای برای ساخت ورزشگاه جهت استفاده از بانوان را ندیدم.
۱۶:۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| علیرضا اسدی در حاشیه مراسم روز جهانی فوتبال بانوان گفت: امروز روز عزیزی است و به احترام بانوان و حضورشان در ورزش مراسمی در همین راستا برگزار کردیم. از این روز مهم استفاده کردیم تا دعوتی از تیم ملی اوکراین داشته باشیم و سه بازی دوستانه انجام دهیم.

وی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای ساخت ورزشگاه جهت استفاده بانوان دارند، خاطرنشان کرد: برای اجرای هر برنامه نیاز به منابع مالی است. اگر بخواهیم حقیقت را بیان کنیم و واقع‌بین باشیم باید بگویم برنامه‌ای برای ساخت ورزشگاه ندیدم. ما در زمینه‌های مختلف با کمبودهایی روبه‌رو هستیم اما باید بستری فراهم کنیم تا با توجه به محدودیت فرهنگی و شرایط دینی که داریم فضایی برای ورزش بانوان فراهم شود.

اسدی در رابطه با بحث بدهکاری باشگاه‌های ایرانی به بازیکنان خارجی و مشکلی که برای تراکتورسازی به وجود آمد،‌عنوان کرد: در سه چهار جلسه مختلف در این باره صحبت کردیم و در برنامه‌های تلویزیونی و نشست خبری که داشتم در این مورد توضیح دادیم. چند خبر در رابطه با اینکه نامه‌نگاری‌ها با تأخیر انجام شده منتشر شد که این مسئله صحت ندارد. ما همیشه به باشگاه‌ها می‌گوییم در چه شرایطی قرار دارند و چه نامه‌هایی به دست‌مان رسیده است. این در حالی است که باشگاه‌ها کاملا مستقل هستند و خودشان به صورت مستقیم این نامه‌ها را دریافت می‌کنند. فدراسیون نقش ناظر، مشاور و کمک را دارد. آ‌خرین حکمی هم که رسیده مربوط به پاس همدان است که اعتراض آنها مورد قبول واقع نشده و همان بحث کسر 6 امتیاز که قبلا اعلام کردیم پابرجا مانده است.

وی افزود: باشگاه‌ها باید تمرکز داشته باشند. ما همه چیز را به آنها بیان می‌کنیم و فیفا هم با کسی شوخی ندارد. چتر حمایتی فدراسیون بر سر باشگاه‌ها قرار دارد ولی منافع ملی برای ما مهمتر از منافع باشگاهی است به همین خاطر اگر حکمی صادر شود به سرعت آن را اجرا می‌کنیم. تمامی مسئولیت با باشگاه است و فدراسیون در این امور نقشی ندارد. اگر حکمی برسد ما به سرعت اعمال می‌کنیم تا تهدیدی متوجه ما نشود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد بحث TMS داخلی عنوان کرد: کارهای لازم برای راه‌اندازی این موضوع انجام شده و برنامه‌نویسی هم صورت گرفته است. قرار است به زودی مراحل پایانی این کار انجام شود.

وی در مورد در پیش بودن دیدار تیم ملی با قطر و چین و اینکه بین پرسپولیس و تیم ملی همدلی به وجود آمده است، عنوان کرد: این مشکلات به راحتی حل نمی شود بلکه بسیاری از دست‌های پنهان و آشکار برای حل این مسائل وارد می شود. از همه کسانی که در این موضوع دست داشتند تشکر می‌کنم. وحدت ملی خوبی ایجاد شده و همه موفقیت تیم ملی علاقه دارند.فعالیت و خروجی باشگاه‌ها باید باعث انسجام تیم ملی شود. فدراسیون فوتبال به دنبال وحدت رویه و همدلی با تمام باشگاه‌ها است و امیدواریم روز به روز این وضعیت بهتر شود. البته همیشه اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد ولی اولویت با تیم ملی است.

اسدی تأکید کرد: چیزی که مهم است اینکه باید توجهی داشته باشیم مسابقات را به صورت منظم برگزار کنیم. با توجه به اینکه مسابقات بانوان پخش مستقیم نمی‌شود معمولا اسپانسرها حمایت چندانی نمی‌کنند ولی فدراسیون در تلاش است که شرایط را به شکلی پیش ببرد که امکانات کافی در اختیار بانوان باشد.

خبرنگاری گفت چرا بعضی از باشگاه‌ها در مسابقات شرکت می‌کنند اما در ادامه راه انصراف می‌دهند یا مثلا بعضی از باشگاه‌ها با صحبت‌هایی که در مورد مباحث اخلاقی مطرح می‌شود مجبور به کناره‌گیری می‌‌شوند که اسدی پاسخ داد: مباحث حاشیه‌ای که همیشه مطرح می‌شود کرامت انسانی را زیر سوال می‌برد. مسائل اخلاقی برای ما بسیار مهم است و اگر ما بشنویم مسائل اخلاقی اتفاق افتاده فدراسیون با آن برخورد می‌کند. ما برای اینکه از بانوان حمایت کنیم دو درصد از درآمد کل لیگ را به آنها اختصاص می‌دهیم و این موضوع مصوب شده است. وقتی چیزی مصوب هیأت رئیسه باشد نمی‌شود کسی آن را قبول نکند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین