اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۶۱۲۱

عکس/ عقاب آسیا و شیر ایران در یک تیم

بیش از 35 سال قبل، احمدضا عابدزاده در اصفهان با سردار شهید حسن غازی همبازی بود. در تیمی که واعظ آشتیانی حکم مدیرش را داشت.
۱۰:۲۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| سال قبل زمانی که سازمان بسیج ورزشکاران کنگره پنج هزار شهید ورزشکار را برگزار کرد، یک بار دیگر نام سردار شهید حسن غازی که سال 1363 در دفاع مقدس به شهادت رسید و هرگز پیکر پاکش به وطن بازنگشت، بر سر زبان ها افتاد.

سردار شهید حسن غازی، فوتبالیست مطرح اصفهان که آینده درخشانی در فوتبال داشت، قهرمانی در عرصه زندگی را به قهرمانی ورزشی ترجیح داد و به جبهه رفت و در سال 1363 به شهادت رسید.

این تصویر قدیمی به سال 1360 برمی گردد، به روزهایی که احمدرضا عابدزاده نوجوان به خاطر جنگ، از آبادان به اصفهان مهاجرت کرده و داشت پله های ترقی را در اصفهان طی می کرد.

عابدزاده دروازه بان تیم هلال احمر اصفهان بود و شهید حسن غازی ستاره این تیم. در این عکس قدیمی عقاب نوجوان را نفر دوم از سمت راست، کنار واعظ آشتیانی می بینید که حکم مدیر تیم منتخب هلال احمر استان اصفهان را داشت. در ردیف ایستاده، نفر دوم از سمت چپ، سردار شهید حسن غازی است.

یک عکس از عقاب آسیا کنار شیر ایران. هر دو هم محبوب قلب ها، یکی قهرمان ورزش و یکی هم قهرمان دفاع مقدس... خدا شهید غازی را رحمت کند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین