اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۱۹۲

تردیدهای منصوریان برای بازی با التعاون/ ترکیب استقلال تغییر می‌کند؟

فردا برای استقلال روز بسیار مهمی است.
۰۴:۵۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| فردا برای استقلال روز بسیار مهمی است. آبی‌ها در ایستگاه اول نتوانستند امتیازی از الاهلی بگیرند و حالا باید رخ در رخ تیمی قرار بگیرند که توانسته بازی اول را با برد پشت سر بگذارد. اگر استقلال از این بازی هم امتیاز نگیرد آنگاه صعودش در لیگ قهرمانان آسیا خیلی دشوار می‌شود و باید منتظر اتفاقات باشد. در آستانه این بازی مهم نگاهی به آنچه در اردوی استقلال می‌گذرد می‌تواند تا حدودی ما را با مکنونات ذهنی مربیان استقلال آشنا کند. منصوریان در حال دو، دو تا چهار تا کردن‌های همیشگی است تا بهترین تصمیم ممکن را برای این بازی بگیرد. منصوریان عزمش را جزم کرده تا همچون یک ماه رویایی که در لیگ داشت، در لیگ قهرمانان آسیا هم با استقلال بدرخشد. آیا او موفق خواهد شد؟ او پاسخ سوال ما را فردا خواهد داد...

ترکیبی که منصوریان در نیمه اول بازی با الاهلی امارات انتخاب کرده بود، چندان کارآیی لازم را نداشت و همانطور که دیدیم سرمربی استقلال در نیمه دوم اقدام‌های درستی را در راستای بهبود اوضاع انجام داد که فواید بسیاری هم داشت و استقلال روان‌تر بازی کرد. یکی از بزرگترین اشکال‌های ترکیب منصوریان در آن بازی، استفاده از علی قربانی در پست گوش راست و گوش چپ بود که سرمربی استقلال خیلی زود به اشتباهش پی برد و این بازیکن را در نیمه دوم یک خط جلوتر برد و خسرو حیدری را که در پست دفاع راست بازی می‌کرد، به خط میانی منتقل کرد تا سازماندهی هجومی استقلال مطلوب‌تر شود و این تیم موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه الاهلی ایجاد کند. شاید اگر استقلال درآن روز کذایی قدری حرفه‌ای‌تر عمل می‌کرد حتی می‌توانست برنده میدان را ترک کند اما عدم خودباوری و نوعی ترس نهفته در ساق‌های بازیکنان استقلال سرانجام باعث شد تا امتیازی از بازی اول به دست نیاورد.
منصوریان در آستانه بازی دوم تیمش اما قصد دارد از اشتباه‌های کمرشکنی که در آن بازی منجر به شکست تیمش شد کم کند. او اولین قدم را با انتخاب صحیح ترکیب برداشته و می‌خواهد با همفکری و مشاوره‌هایی که در روزهای گذشته از همکارانش گرفته عالی‌ترین ترکیب و تاکتیک ممکن را به کار بگیرد تا تیمش امتیاز بازی سوم را مال خود کند.
کمترین انتظار منصوریان از این بازی کسب مساوی است و او اساسا دوست ندارد بازی دوم را هم با شکست پشت‌سر بگذارد. تنها نقطه تردید سرمربی استقلال برای بازی فردا چگونگی استفاده از مهاجمان است که قطعا او تا عصر امروز در این باره هم تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.
منصوریان می‌خواهد با تحقیق بیشتر درباره شیوه بازی حریف و نقاط ضعف و قوتش به این نتیجه برسد که در بازی عصر فردا با یک مهاجم بازی کند یا دو مهاجم. سرمربی استقلال دو تاکتیک را مد نظردارد. تاکتیک اول به این شکل است که کاوه رضایی را درخط حمله تنها بگذارد و پشت‌سرش از بازیکنانی همچون خسرو حیدری، فرشید اسماعیلی و بهنام برزای بهره بگیرد و از امید نورافکن و امید ابراهیمی به‌عنوان دو هافبک دفاعی استفاده کند. در خط دفاع هم احتمالا وریا غفوری از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال قرار می‌گیرد و دو مدافع مرکزی هم پادوانی و رابسون جانواریو هستند.
گرچه گفته می‌شود شاید سرمربی استقلال بخواهد به جای پادو از مجید حسینی بازی بگیرد که این جا به جایی قدری بعید است چون حسینی به اندازه پادوانی تجربه بازی بین‌المللی ندارد. در دفاع چپ هم میلاد زکی‌پور قطعا مثل بازی‌های گذشته در ترکیب خواهد بود و تکلیف دروازه‌بان هم که مشخص است.
اما تاکتیک دوم منصوریان بازی با دو مهاجم است. به شیوه‌ای که در لیگ بارها دیده بودیم و او از روشی کاملا هجومی بهره گرفت و بازی‌های درخشانی را با استقلال رقم زد. اگر منصوریان در نهایت بخواهد با این شیوه بازی کند احتمالا از زوج علی قربانی و کاوه رضایی بهره می‌گیرد.
البته احتمال دارد که جای علی قربانی از بهنام برزای هم استفاده شود چون این بازیکن تجربه بازی در کنار علی قربانی را دارد و می‌تواند زوج موفقی برای این بازیکن باشد. اگر استقلال با دو مهاجم بازی کند آنگاه باید از چهار هافبک بهره بگیرد.
حضور امید ابراهیمی در این سیستم هم قطعی است و بازی کردن امید نورافکن را هم باید حتمی دانست. احتمالا نورافکن در این روش چسبیده به مدافعان بازی خواهد و ابراهیمی به یک خط جلوتر منتقل خواهد شد. خسرو حیدری هم هافبک راست بازی می‌کند و فرشید اسماعیلی هم بازیکن آزاد خواهد بود؛ شاید هم قدری متمایل به سمت چپ. در خط دفاع هم همان ترکیبی که در روش اول اشاره شد بازی خواهد کرد. باید این مهم را هم در نظر داشت که نقش وریا غفوری در انتخاب پست بازیکنان نیز تاثیر بسیاری ایفا می‌کند.
اگر وریا شرایط بازی 90 دقیقه‌ای را داشته باشد، قطعا در پست دفاع راست به میدان می‌رود اما اگر در نهایت او آماده نشود، خسرو به دفاع راست منتقل می‌شود و احتمالا برزای نقش هافبک و یا گوش راست را بازی می‌کند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین