اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۶۴۲۰

کاراته المپیکی شده و حالا به رئیس چهار ساله نیاز دارد

رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: ما فقط ۱۱۶ میلیون تومان به یک آژانس مسافرتی برای سفرهایی که کاراته‌‌کاها اعزام شدند، تعهد مالی داشتیم و به غیر از آن به هیچ فردی بدهکار نیستیم.
۰۴:۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| سیدحسن طباطبایی سرپرست فدراسیون کاراته، طی چند روز گذشته در صحبت‌های خود مدعی شد: "بدهی فدراسیون کاراته بیشتر از دورانی نیست که بنده مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفتم. ما برای پرداخت بدهی‌های فدراسیون کاراته برنامه داریم. یک فدراسیون در طول سال چندین میلیارد هزینه دارد. برنامه زمانبندی شده تا این بدهی‌ها پرداخت شود. درآمد فدراسیون و اسپانسرهایی که داشتیم، همه مشخص است. ما همیشه سعی کردیم در بخش مالی منظم باشیم".

علیرضا سمندر رئیس سابق فدراسیون نیز بلافاصله به صحبت‌های طباطبایی واکنش نشان داد. سمندر در صحبت‌های خود مدعی شد که فدراسیون کاراته فقط مبلغ 116 میلیون تومان به یک آژانس هواپیمایی تعهد مالی داشت، اما این در حالی است که شنیده شده فدراسیون کاراته در حال حاضر یک و نیم میلیارد بدهی دارد. هر چند طباطبایی مبلغ بدهی فدراسیون را اعلام نکرد، اما مدعی شد که برای پرداخت بدهی فدراسیون برنامه دارد. 

طباطبایی در حالی مدعی شده که بدهی فدراسیون را پرداخت خواهد کرد که کمتر از 16 روز دیگر به گفته مسئولان وزارت ورزش و جوانان مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کاراته برگزار خواهد شد.


علیرضا سمندر در گفت‌وگویی،‌ در واکنش به صحبت‌های سیدحسن طباطبایی سرپرست فعلی فدراسیون کاراته، گفت: من هر ماه حقوق کارمندان فدراسیون، بازیکنان و مربیان تیم ملی را در زمان موعد پرداخت می‌کردم که همه آن پرداختی‌ها در زمان تعریف ‌شده‌ بود. بنده دو هفته پیش از آغاز مسابقات جهانی از فدراسیون کاراته رفتم و در آن مقطع تنها تعهد ما 116 میلیون تومان به یک آژانس هواپیمایی بود و به غیر از این مبلغ هیچگونه بدهی به هیچ فردی نداشتیم.

وی در ادامه افزود: در طول دو سال مدیریتم در فدراسیون کاراته بیش از 25 اعزام در رده‌های مختلف به خارج از کشور داشتیم که این مبلغ عنوان شده برای این سفرها است. اگر طباطبایی می‌خواهد هزینه اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی اندونزی را که بعد از رفتن من انجام شده بر عهده ما واگذار کند؛ دیگر من حرفی ندارم. میرمحمدی حسابدار فدراسیون کاراته شاهد همه هزینه‌های فدراسیون است و او می‌تواند در مورد این موضوع شفاف‌تر صحبت کند.

رئیس سابق فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: من احترام زیادی به طباطبایی قائل هستم اما او مدعی شده تمام هزینه‌ها و درآمد فدراسیون کاراته شفاف است. اگر ممکن است همانطور که من بدهی فدراسیون کاراته را اعلام کردم او نیز در مقابل بدهی فدراسیون کاراته که گویا بیش از یک و نیم میلیارد تومان است را اعلام کند. به هر حال روزی که من فدراسیون را تحویل گرفتم چشم و عقل داشتم و متوجه بودم که فدراسیون بدهی دارد. باید در همان مقطع به این لحظه فکر می‌کردم که من چقدر می‌توانم از وزارت ورزش و جوانان امکانات بگیرم. پس از آن تصمیم می‌گرفتم که آیا با این همه بدهی می‌‌توانم مسئولیت فدراسیون را بر عهده بگیرم یا خیر؟ اما وقتی علاقه دارم که رئیس فدراسیون شوم بدهی‌ها را نمی‌بینم بعد عنوان می‌کنم بدهی‌ها را پاک می‌کنم. در آن لحظه باید به فکر عواقب آن باشم.

سمندر در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: طباطبایی مدعی بود برای فدراسیون کاراته پول می آورد و این رشته را حمایت می‌کند، اما حالا که به مشکل برخورده و تمام صحبت‌های اخیر او خطاب به رئیس قبلی فدراسیون است. به هر حال بدهکاری که اشکالی ندارد؛ او سعی کند بدهی‌ها را پرداخت کند و حالا هم اتفاق خاصی رخ نداده است. او اگر مدعی است که بدهی فدراسیون کاراته در حال حاضر کمتر از بدهی دوران سمندر است ابتدا باید با معاونت مالی وزارت ورزش و جوانان این موضوع را در میان می‌گذاشت و مدعی می‌شد که برای هدایت این فدراسیون اول باید بدهی پاک شود و بعد از آن مسئولیت فدراسیون کاراته را بر عهده می‌گرفت. این رفتارها اصلا خوب نیست. چون او باید در سه سفری که تیم ملی اعزام شده کاملا مدیریت می‌کرد و نه اینکه تعداد تیم اعزامی نزدیک به صدنفر می‌شد. او مدعی شده بدهی فعلی فدراسیون کاراته زمانی که تحویل گرفته کمتر بوده است. باز هم تأکید می‌کنم ما فقط 116 میلیون تومان به یک آژانس مسافرتی برای سفرهایی که کاراته‌‌کاها رفتند تعهد داشتیم و به غیر از آن به هیچ فردی بدهکار نیستیم.

وی در مورد مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کاراته، گفت:‌ امیدوارم کسی که اصلح‌تر است و می‌تواند ریاست فدراسیون کاراته را بر عهده بگیرد از سوی اعضای مجمع انتخاب شود. ما شاهدیم در انتخابات ریاست فدراسیون کاراته چهره‌های بسیار خوبی ثبت‌نام کرده‌ا‌ند. من همه آنها را می‌شناسم و همه آنها را قبول دارم. آشوری واقعا کسی است که کاراته را می‌شناسد و سال‌ها تجربه در این رشته کسب کرده است،‌ صادق فرجی هم جزء مدیران خوب ورزش و مدیر شایسته در دوران حضورش در فدراسیون کاراته است که همه او را در کاراته می‌شناسد. پناهی و ناظریان و... همه برای موفقیت کاراته ثبت‌نام کرده‌ا‌ند. امیدوارم از بین تمام نفراتی که برای ریاست فدراسیون کاراته ثبت‌نام کرده‌‌اند یک فرد لایق انتخاب شود.

سمندر در ادامه، خاطرنشان کرد: به هر حال کاراته المپیکی شده و نیاز است که یک فرد برای چهار سال آینده به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود و دیگر نباید در رأس این فدراسیون تا المپیک توکیو تغییرات ایجاد شود. یکی از دلایل بزرگی که ما نمی‌توانیم در فدراسیون جهانی و آسیایی مسئولیت داشته باشیم همین تغییرات مکرر در فدراسیون کاراته است. مسئولان فدراسیون جهانی مدعی هستند که ما واقعا نمی‌دانیم با چه کسی در فدراسیون کاراته باید رایزنی کنیم چرا که مدام رئیس این فدراسیون در حال تغییر کردن است.

وی در پایان عنوان کرد: دیگر نباید حواشی گذشته دامن گیر رئیس فدراسیون کاراته شود. اهالی بزرگ این رشته پس از اینکه فرد اصلحی را به عنوان رئیس انتخاب کردند باید دست به دست هم دهند و او را حمایت کنند. حداقل اگر کسی رئیس آینده فدراسیون کاراته را حمایت نمی‌کند نباید سنگ جلوی پای او بیندازد. مسئولان ورزش کشورمان هم نگاه می‌کنند به اعتبارات داخل فدراسیون وجود دارد قطعا آنها نیز کمتر به این رشته اهمیت می‌دهند.

انتهای پیام/ک
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین