اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۲۷۲۱

یک اتفاق خوب، جوان‌ها بازی می‌کنند

با سومی تیم ملی جوانان در جام ملت های آسیا – البته مشترکا به همراه تیم ویتنام – توجه مربیان تیم های لیگ برتری به بازیکنان این تیم بیشتر شد.
۱۴:۴۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| این جای خوشحالی دارد چرا که این تیم همان طور که در روزهای گذشته به آن پرداخته بودیم در سال 2019 در بازی های مقدماتی المپیک شرکت می کند و برنامه ریزی شده به حسرت صعود به المپیک در دهه های اخیر پایان داد.


این اتفاق دور از ذهن نیست چرا که پیش تر یک سال و شاید کمتر از چند ماه مانده به مقدماتی المپیک تیم تشکیل می شد اما این بار تیم المپیک از سه سال قبل تشکیل شده و با تجربه حضور در جام جهانی زیر 20 سال و هم چنین بازی های آسیایی جاکارتار مهیای بازی های مقدماتی المپیک 2020 می شود. 


اما در هفته سپری شده شاهد حضور پر رنگ بازیکنان تیم ملی جوانان در تیم های لیگ برتری بودیم. حضوری که با برتری تیم ها هم همراه بوده است. عبدالله ویسی در بازی سپاهان – صبای قم همانند بازی گذشته به عارف غلامی در پست دفاع راست بازی داد. اگر چه او در تیم ملی جوانان مدافع میانی است اما در این بازی هم نمایش خوبی داشت و در پایان پیروزی 4-1 تیمش را در کنار همبازیانش جشن گرفت. 


در آبادان حسین فرکی - محمد سلطانی مهر و رضا جعفری را از ابتدا به میدان فرستاد و اجازه داد تا پایان بازی در زمین باشند. ضمن اینکه در همین بازی علی شجاعی از دقیقه 88 به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد و در نهایت با برتری یک بر صفر وارد رختکن شدند. 


محمد سلطانی مهر هافبک دفاعی تیم ملی جوانان است و رضا جعفری هم بهترین مهاجم تیم ملی جوانان در جام ملت های آسیا بوده است. 


رضا شکاری پلی میکر تیم ملی جوانان از زمانی که مجتبی  حسینی به تیم ذوب آهن آمده بیشتر به بازی گرفته می شود. او در بازی با ماشین سازی هم در دقایق پایانی وارد زمین شد و به نظر می رسد رفته رفته حضورش در ترکیب ذوب آهن پر رنگ تر شود. البته او در بازی سخت با ماشین سازی در جام حذفی زننده گل برتری تیمش بود. 


علی طاهران دیگر هافبک دفاعی تیم ملی جوانان در بازی تراکتورسازی – استقلال یکی از بازیکنان حاضر روی نیمکت تراکتورسازی بود و این نشان می دهد امیر قلعه نویی روی او به عنوان بازیکن جانشین حساب باز کرده است هر چند در این بازی فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. 


در فوتبال حرفه ای حضور بازیکنان تیم ملی جوانان در ترکیب تیم های لیگ برتری آن قدر پر رنگ است که تیم ملی جوانان هم فقط در روزهای فیفا اجازه در اختیار گرفتن بازیکنان را خواهد داشت. این اتفاق خوشبختانه در فوتبال ایران در حال رخ دادن است و به نظر می رسد با این روند در جام جهانی زیر 20 سال تیم ملی شاداب تری به نسبت جام ملت های آسیا داشته باشیم.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین