اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۲۴۷۲

شانس بازیکنان ایرانی برای حضور در اروپا

نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا از اول ژانویه آغاز خواهد شد و به نظر می رسد فوتبال ایران در این مرحله بازیکنی برای عرضه به فوتبال اروپا در اختیار نداشته باشد.
۱۲:۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| ابتدای فصل با کوچ سجاد شهباززاده و علی کریمی به فوتبال اروپا و حضور در لیگ ترکیه و کرواسی و تیم های آنالیا و دیناموزاگرب، نوید بازگشت روزهای خوش فوتبال ایران را می داد اما با نیمکت نشینی و سکونشینی این بازیکنان به نظر می رسد در لیگ شانزدهم هم شاهد حضور بازیکنان در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا نباشیم. لیگ برتر ایران هرچند با حضور مدعیان قهرمانی مثل پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال شرایط خوبی را پشت سر می گذارد و تیم های پرطرفدار توانسته اند نظر هواداران خود را جلب کنند اما از نظر پتانسیل فردی به نظر می رسد دور از بازار مدنظر اروپا بوده اند و هم اکنون بازیکنی در قابلیت های ترانسفر به قاره سبز در آن دیده نمی شود.


پرسپولیس؛ لیگ چین


در ترکیب پرسپولیس در این فصل بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، وحید امیری توانسته اند عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارند اما از این بازیکنان تنها محمد انصاری بوده که توانسته نظر باشگاه چینی را به خود جلب کند که آن هم با توجه به نیاز پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ به این بازیکن بعید است انتقالش سرانجام یابد.


تراکتورسازی؛ شاید سروش


تیم امیر قلعه نویی نیز در این فصل با درخشش سعید آقایی، محمد ایرانپوریان و سروش رفیعی توانسته عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد اما این بازیکنان نیز بعید است مشتریانی در لیگ های اروپایی روبروی خود برای مذاکره ببینند. هر چند گمانه زنی در خصوص سروش رفیعی با توجه به حضور این بازیکن در تیم ملی وجود دارد تا با پایان خدمت سربازی اش تیمی در اروپا را خواهان خود ببیند که آن هم بعید به نظر می رسد و این بازیکن نیز باید از تیم های داخلی خواهان خود به دنبال سرنوشت آینده خود باشد.


استقلال تهران؛ کاوه می رود؟


استقلال در این فصل نیز نتوانسته بازیکنی با قابلیت های صدور به لیگ اروپا را تربیت کند و البته در این میان کاوه رضایی با توجه به پیشنهادات ابتدای فصل خود شاید تنها گزینه ترانسفر آبی پوشان محسوب شود. در ترکیب استقلال امید ابراهیمی و کاوه رضایی به عنوان دو بازیکن شاخص شناخته می شوند که البته بعید است با توجه شرایط موجود مشتریانی نامدار در بازار نقل و انتقالات زمستانی پیش روی خود داشته باشند.


سایپا؛ مهدی ترابی


مهدی ترابی به عنوان ستاره ملی پوش نارنجی پوشان این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و البته در این میان شایعاتی در خصوص پیشنهاد ترکیه ای او شنیده می شود. ترابی که توانسته در ترکیب تیم ملی جایگاه مناسبی به خود اختصاص دهد و جزو نفرات مورد اعتماد کارلوس کی روش محسوب می شود از ابتدای فصل گذشته زمزمه جدایی و حضور در لیگ خارجی را به دنبال خود داشت و اکنون باید دید با توجه به شرایط پدیده سایپا تیمی خواهان جذب این بازیکن خواهد شد یا خیر.


استقلال خوزستان؛ زهیوی یا پورقاز


آبی های خوزستانی این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و این مساله باعث شده تا سیل پیشنهادات داخلی به بازیکنان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر روانه شود. با این حال اما دو چهره این تیم خواهان بیشتری در بازار داخلی روبروی خود می بینند. رحیم زهیوی با تداوم درخشش در دو فصل اخیر بیشتر در بازار داخلی در بورس است و بعید است مشتری خارجی پیگیر شرایط او باشد و البته عزت پورقاز با تداوم در حضور در تیم ملی توانسته مشتریانی از شرق برای خودش پیدا کند و زمزمه حضورش در لیگ چین نیز شنیده می شود.


فولاد خوزستان؛ ساسان نمی تواند جایی برود


ساسان انصاری به عنوان ستاره این روزهای فوتبال ایران اکنون به مهره ای تاثیرگذار در ترکیب فولاد خوزستان تبدیل شده است. با این حال او نیز حتی در صورت داشتن پیشنهادی قابل توجه، قادر به جدایی از فولاد با توجه به قراردادی که در این فصل با دو باشگاه – پرسپولیس و فولاد- بسته نیست و نمی تواند در طول یک فصل به باشگاه سومی منتقل شود تا شانس لژیونر شدن احتمالی این بازیکن نیز به صفر برسد.


ذوب آهن؛ پهلوان یا تبریزی؟


چهره های برتر این روزهای فوتبال ذوب نیز بعید است مشتریانی اروپایی پیش روی خود داشته باشند. مرتضی تبریزی که اکنون با جدایی حسن زاده و رضایی به عنوان چهره اول گلزنی ذوب شناخته می‌شود، بعید است حتی در صورت داشتن پیشنهاد با مجوز جدایی از سوی ذوب مواجه شود و این تیم را به دردسر نداشتن مهاجم دچار کند. احسان پهلوان به عنوان چهره جوان این تیم نیز هنوز به دنبال تجربه اندوزی در ترکیب مجتبی حسینی است و این هافبک تکنیکی نیز در شرایط فعلی بعید است تیمی را در اروپا خواهان خود ببیند.


گسترش فولاد؛ آقای تکنیک تبریز را ترک می کند؟


تنها چهره ای که می توان در گسترش فولاد تبریز روی او به عنوان لژیونر احتمالی حساب باز کرد داریوش شجاعیان، هافبک ملی پوش و تکنیکی این تیم است. او که در ابتدای فصل حاشیه های فراوانی را حول حضور احتمالی اش در استقلال پشت سر گذاشت با تداوم حضور در لیست تیم ملی به دنبال دست یافتن به رویای خود است و البته بعید به نظر می رسد در نیم فصل تیمی در قاره سبز را خواهان خود ببیند.


پیکان؛ منشا مشتریان اروپایی دارد؟


گادوین منشا، مهاجم نیجریه ای پیکان در اولین فصل حضورش در این تیم توانسته نظرها را به سمت خود جلب کند. قدرت تکنیکی در کنار سرعت و تمام کنندگی این بازیکن باعث شده تا به چهره اول پیکان تبدیل شود و از هم اکنون مشتریان داخلی مناسبی را پیرامون خود ببیند. او که پیش از این سابقه بازی در لیگ مالت به عنوان تیمی اروپایی توانسته مجوز بازی در لیگ برتر ایران را به دست آورد اما بعید است هنوز شاخصه های حضور در لیگی مطرح در اروپا را کسب کند.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین