اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۲۱۸۶

ستاره‌های بعدی تیم امید چه کسانی خواهند بود

تیم ملی جوانان که هم اکنون تیم زیر 19 سال است در مقدماتی المپیک 2020 حاضر می شود.
۱۵:۵۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| این تصمیم خوبی است که فدراسیون فوتبال گرفته و  امیر حسین پیروانی – سرمربی تیم ملی جوانان در کنفرانس خبری امروز به آن اشاره داشته است. امیر حسین پیروانی می گوید:« بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و توافق با فدراسیون فوتبال تیم ملی جوانان بعد از پشت سر گذاشتن جام جهانی زیر 20 سال که در سال 2017 در کره جنوبی برگزار می شود در بازی های آسیایی جاکارتا در سال 2018 حاضر می شود و بعد ازآن خود را برای مقدماتی المپیک مهیا می کند. 


امیر حسین پیروانی تاکید کرده قرار شده حتی در صورت تغییر در کادر فنی تیم ملی جوانان این برنامه دنبال شود و فدراسیون فوتبال این تیم را حمایت کند.


تیم ملی جوانان هم اکنون تیم زیر 19 سال است. در جام جهانی 2017 این تیم به تیم زیر 20 سال تبدیل می شود. در سال 2018 که بازی های آسیایی جاکارتا برگزار می شود تیم  ملی جوانان به تیم زیر 21 سال تبدیل می شود. در بازی های مقدماتی المپیک که در سال 2019 برگزار می شود سن این بازیکنان به زیر 22 سال می رسد و تیم در صورت راهیابی به المپیک در سال 2020 به تیم زیر 23 تبدیل خواهد شد.


این بهترین تصمیمی است که فدراسیون فوتبال گرفته است. حمایت از تیم ملی جوانان برای صعود به المپیک بعدی.

 


*ستاره های بعدی تیم امید 
تیم ملی جوانان به نسبت بازی های بحرین با چند تغییر مواجه خواهد شد. تعدادی از بازیکنان جوان که در هفته های اخیر برای تیم های دسته اولی و لیگ برتری بازی کرده اند به ترکیب تیم اضافه می شوند. در ادامه هم ممکن است مدام ترکیب این تیم دستخوش تغییر شود اما شاکله تیم حفظ خواهد شد. 
این تیم با تجربه صعود به جام جهانی وهم چنین حضور در جام جهانی و حضور در بازی های آسیایی جاکارتا بی شک پیش از مقدماتی المپیک 2020 تبدیل به یک تیم باتجربه خواهد شد. 
رضا جعفری مهاجم سایپا- امید نورافکن هافبک استقلال -  رضا کرملا چعب مهاجم پرسپولیس – رضا شکاری هافبک ذوب آهن – نیما طاهری مدافع ذوب آهن – عارف غلامی مدافع سپاهان – نیما میرزازاد دروازه بان ملوان از جمله مهره های شاخص و تاثیر گذار تیم ملی جوانان در حال حاضر هستند. البته همان طور که اشاره شد ممکن است در آتی به تیم ملی جوانان چند بازیکن جدید اضافه شوند که آنها هم ستاره شوند. 
باید به این نکته هم اشاره کرد تیم ملی نوجوانان در آتی تبدیل به تیم ملی جوانان می شود و با توجه به استعدادهای خوب این تیم هم ، می شود آن ها را در قواره حضور در  تیم المپیک 2020 دید. 

 


*قطری ها و نام گذاری جالب تیم ملی جوانان 
قطر قهرمان دوره قبل بازی های جام ملت های جوانان در این دوره از بازی ها که در بحرین برگزار شد همگروه ایران بود اما در نهایت صعود کرد و این در حالی بود که قطری ها بورا را به عنوان مدیر فنی در اختیار داشتند و حتی ژاوی هم برای روحیه دادن به قطری ها در اردوی این تیم حاضر شده بود. 
نکته جالب نام گذاری تیم ملی جوانان قطر از سوی فدراسیون فوتبال قطر بود. آنها به این تیم می گفتند تیم 2022. قطری ها در سال 2022 میزبان جام جهانی خواهند بود و سرمایه گذاری کرده اند با تیم ملی جوانان در جام جهانی 2022 حاضر شوند. تیمی که در سال 2022 به تیم زیر 25 سال تبدیل خواهد شد و در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی روی آن صورت گرفته است. آنها همان نسلی هستند که بعدها باید مقابل نسل فعلی جوانان ایران به میدان بروند و ما بدی ازهمین حالا قافیه را نبازیم .

 

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین