اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۱۹۵۹

تحلیلی از شرایط عجیب رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان

فردا شب آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد تا رئال‌مادرید و دورتموند تکلیف سرگروه را مشخص کنند.
۱۵:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| امشب و فرداشب آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد تا تکلیف 16 تیم نهایی مشخص شود. 

در مرحله بعد قرعه‌کشی بر اساس مقام تیم‌ها در گروه خواهد بود. بدین صورت که تیم‌های اول در یک سید و تیم‌های دوم در سید دیگر قرعه‌کشی خواهند شد. به همین دلیل مقام نخست در مرحله گروهی اهمیت فراوانی دارد. 

اما یک قانون نانوشته با این عنوان که « گاهی دوم شدن در گروه بهتر از مقام نخست است» در این رقابت وجود دارد.


بازی رفت دورتموند و رئال با نتیحه 2-2 به پایان رسید

چهارشنبه شب یکی از مهمترین بازی‌های فوتبال، بین رئال‌مادرید و دورتموند برگزار خواهد شد تا سرنوشت مقام نخست گروه مشخص شود. 

حال عده‌ای از کارشناسان این قانون را به طرفداران کهکشانی یادآور می‌شوند که عدم پیروزی در برنابئو شاید برایشان بهتر باشد.شرایط این تیم در 2 حالت به شکل زیر خواهد بود.

دورتموند به دلیل یک پیروزی بیشتر نسبت به رئال با 13 امتیاز صدرنشین گروه ششم است و رقیب 11 امتیازی را پشت سر خود می‌بیند.

بدون تردید کهکشانی‌ها برای صدرنشینی تنها به برد احتیاج داشته و با تساوی و باخت در مرحله بعد با تیم‌های نخست گروه‌‌های دیگر روبه‌رو خواهند شد. 

با نگاه کردن به اوضاع 7 گروه دیگر متوجه خواهیم شد که تیم مادریدی در صورت دوم شدن در گروه به نظر کارشناسان شرایط بهتری داشته باشد.

در چهار گروه، صدرنشین(بارسلونا، اتلتیکومادرید، موناکو و لسترسیتی) مشخص شده و تیم‌های منچسترسیتی، بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن صعود خود را به عنوان تیم دوم قطعی کرده‌اند. 


منچسترسیتی یکی از قوی‌ترین تیم‌های سید 2

احتمالات دیگر تیم‌ها به شرح زیر خواهد بود:

گروه اول: رقابت سرگروهی بین پاری‌سن‌ژرمن و آرسنال ( هر 2 تیم صعود خود را قطعی کرده‌اند). تیم پاریسی میزبان لودوگورتس بلغار و توپچی‌ها مهمان بازل سوییس خواهد بود.

گروه دوم: رقابت بین تیم‌های ناپولی ایتالیا، بنفیکا پرتغال و بشیکتاش ترکیه خواهد بود. هر 3 تیم شانس اول یا دوم شدن را خواهند داشت. امشب بنفیکا میزبان ناپولی و بشیکتاش مهمان دیناموکیف اوکراین خواهد بود.


شرایط حساس گروه 2

گروه سوم: بارسلونا سرگروه و منچسترسیتی تیم دوم است.

گروه چهارم: اتلتیکومادرید صدرنشین و بایرن‌مونیخ در مقام بعدی قرار گرفته است.

گروه پنجم: موناکو اول و بایرلورکوزن دوم خواهد بود.

گروه هفتم:لسترسیتی صدرنشین است و رقابت برای دوم شدن بین پورتو و کپنهاگن خواهد بود. تیم پرتغالی میزبان سرگروه و تیم دانمارکی مهمان بروخه بلژیک است.


شرایط گروه هفتم

گروه هشتم: رقابت بین یوونتوس و سویا برای صدرنشینی ادامه دارد. تیم اسپانیایی بازی سختی با لیون در فرانسه (این تیم نیز شانس صعود به عنوان تیم 2 را دارد) خواهد داشت. بیانکونری نیز میزبان دیناموزاگربی قرار می‌گیرد که در همه بازی‌ها شکست خورده است.


شرایط گروه آخر لیگ قهرمانان

فرض را بر این می‌گذاریم که رئال از گروه ششم، دیدار خود را مقابل زردپوش وستفالن با پیروزی پشت سرمی‌گذارد. بدین ترتیب ممکن است در قرعه‌کشی به تیم‌هایی مثل سیتی، بایرن و یکی از تیم‌های آرسنال یا پاری سن‌ژرمن برخورد کند.

اما اگر در جدال سخت فرداشب امتیاز از دست داده و تیم دوم شود به دلیل ملیتی اسپانیایی به بارسلونا و اتلتیکو نخواهد خورد. با این نکته، تنها یوونتوس و باز هم یکی از تیم‌های آرسنال یا پاری سن‌ژرمن از آمادگی لازم خوبی در بین دیگر تیم‌ها برخوردار خواهند بود. 


کارلو آنچلوتی ( مربی کنونی بایرن و سابق رئال مادرید)

البته باید به یک نکته مهم اشاره کرد. تیم‌ها در این رقابت اصلا قابل پیش‌بینی نبوده و شاید تیم لسترسیتی که شرایط خوبی در لیگ جزیره نداشته یک رقیب سرسخت برای رئال باشد و حتی این تیم را شکست دهد. باید به درخشش موناکو یا ناپولی اشاره کرد که ابدا حریف ساده‌ای نباید انگاشته شود. 

همه این‌ سخن‌ها، احتمال‌هایی بوده که این روزها مطبوعات جهان را درگیر خود کرده است. یک سخن معروف در فوتبال است که «تیم قهرمان باید تمام تیم‌ها را ببرد» اما نمی‌توان از قرعه خوب نیز صرف نظر کرد.

باید دید زیدان و شاگردانش چه تفکری برای بازی فردا خواهند داشت. اگر به قصد برد هم پا به سانتیاگو می‌گذارند دورتموند حریف بسیاری سختی برایشان خواهد بود.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین