اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۹۶۵۵

بهروان: بازنشسته‌ام اما می‌مانم چون به فوتبال تعهد دارم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: باشگاه‌های ما در فیفا پرونده‌های شکایتی زیادی دارند که همه آنها مربوط به قراردادهای آنها با بازیکنان خارجی است.
۱۲:۰۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| غلامرضا بهروان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی TMS و بازدید مایکل فن‌پراخ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند از آکادمی ملی فوتبال گفت: همان‌طور که آقای تاج در این جلسه در صحبت‌هایش عنوان کرد باشگاه‌های ما در فیفا پرونده‌های شکایتی زیادی دارند که همه آنها مربوط به قراردادهای آنها با بازیکنان خارجی است. نا باید این مسأله را بسیار جدی بگیریم، به همین خاطر این کلاس‌های آموزشی را برای باشگاه‌ها برگزار کردیم.

وی در واکنش به این پرسش که آیا بحث مالیات قرارداد بازیکنان هم در این جلسه مطرح شد یا نه، خاطرنشان کرد: نه اصلاً بحث مالیات یک موضوع داخلی است. در این نشست در مورد صدور ITC و عقد قرارداد حرفه‌ای و آماتور با بازیکنان و موضوعات مربوط به TMS با باشگاه‌ها و ... آموزش داده شد.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات فوتبال تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر باشگاه‌های ما در عقد قرارداد با بازیکنان خارجی مرتکب اشتباهات زیادی شده‌اند، مخصوصاً در دو سه سال قبل که هر پرونده‌ای به فیفا رفته است، بازنده‌اش باشگاه‌های ایرانی بودند.

بهروان درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه تراکتورسازی به خاطر پرونده شکایت بازیکن خارجی‌اش به زودی با کسر امتیاز مواجه خواهد شد یا نه، گفت: اولاً چنین بحث‌هایی مربوط به این جلسه نبود، بلکه این موضوع به کمیته انضباطی فیفا ارتباط دارد. بحثی را هم که مطرح می‌کنید، ما از آن بی‌اطلاعیم. در این کلاس بیشتر بحث آموزش مطرح شد و مشکلاتی که در قراردادهای بازیکنان و مربیان خارجی در ایران وجود دارد.  تاج در جلسه حرف خوبی زد و گفت که ایران به بهشت وکلای خارجی تبدیل شده است، هر پرونده‌ای که به فیفا می‌رود وکلای خارجی خود را درگیر این پرونده کرده و خیلی زود به چیزی که می‌خواهند می‌رسند. به همین خاطر ما این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم تا قراردادها به شکلی بسته شود تا باشگاه‌های ایرانی متضرر نشوند.

وی راجع به بحث ممنوع‌الکار شدن بازنشسته‌ها نیز عنوان کرد: من خودم هم جزو بازنشسته‌ها هستم و چون مسئولیت مسابقات را برعهده گرفته‌ام، کارم را تا آخر ادامه می‌دهم، چرا که معتقدم ما به فوتبال تعهد داریم.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات فوتبال در مورد اینکه چرا خبرنگاران را به کارگاه آموزشی راه ندادند، گفت: من مسئول برگزاری این کارگاه نبودم که بخواهم در این مورد تصمیم بگیرم. اگر به من بود مشکلی با حضور خبرنگاران نداشتم. قدم همه شما بزرگواران روی چشم، اتفاقاً خوب است که شما بیایید و اطلاع‌تان بالا برود.

بهروان در واکنش به این مسئله که آیا در این کارگاه در مورد صدور TIC آموزش لازم داده شد یا نه، افزود: باشگاه‌های ما در مورد صدور ITC اطلاعات کامل را دریافت کردند. صدور ITC در اختیار باشگاه‌هاست و در این کارگاه آموزشی به باشگاه‌ها تأکید شد که قبل از عقد قرارداد با بازیکنی در مورد همه مسائل او تحقیقات لازم را انجام دهند، اینکه بازیکن با باشگاهی قرارداد دارد یا نه، پیش از این قراردادهای حرفه‌ای داشته یا آماتور و این طور مسائل که باید حتماً قبل از درخواست صدور ITC باشگاه به آن اشراف کامل داشته باشد.

وی در واکنش به طرح این موضوع که آیا محمدرضا کسرایی (یکی از مسئولان سازمان لیگ) در صدور ITC بازیکنان خارجی مقصر بوده است، گفت: من در این مورد بی‌اطلاعم، اما باید بگویم باشگاه‌های ما در خیلی از قراردادها مقصر هستند. ما این کلاس را برای باشگاه‌ها برگزار کردیم، اما متأسفانه دیدید که چند باشگاه نماینده‌ای در کارگاه نداشتند. در حالی که پرونده‌های باشگاه‌های زیادی در فیفا بازنده بوده و دلیل آن هم این است که مسئولان این باشگاه یا اطلاعات کافی در مورد قراردادها نداشتند و یا اینکه خودشان را به روز نمی‌کنند.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات فوتبال در ادامه در مورد اینکه آیا باشگاه‌ها همچنان با برنامه‌ای که کی‌روش به فدراسیون فوتبال ارائه داده مشکل خواهند داشت یا نه، عنوان کرد: کی‌روش همه برنامه‌های مربوط به تیم ملی برای روزهای فیفا تا پایان جام جهانی 2018 به ما ارائه داده است، اما حرف من این است که مسئولان فدراسیون باید شرایطی را به وجود بیاورند تا ارتباط بهتری بین مربیان باشگاه و مربیان تیم ملی برقرار شود. به هر حال باشگاه‌های ما حق دارند که از ملی‌پوشان خود به بهترین‌ شکل استفاده کنند به هر حال بازیکنان از باشگاه‌ها حقوق می‌گیرند و حق باشگاه‌ها است که بیشترین بهره را از این نفرات خود ببرند، در کل باید تعامل بیشتری بین باشگاه‌ها و مربیان تیم ملی برقرار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین