اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۷۱۵

چرا فدراسیون فوتبال در قبال بازی با سوریه سکوت کرد؟

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: اگر برای بازی با سوریه در زمین گل آلود برنامه داشتیم در شرایط بد زمین هم می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم.
۱۰:۴۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| مجید صالح در خصوص تساوی تیم ملی ایران برابر سوریه در رقابت های مقدماتی انتخابی جام جهانی گفت: بی تعارف باید گفت که اصلا شاهد بازی خوبی نبودیم. ما از تیم سوریه انتظاری برای ارائه بازی خوب نداشتیم. اما انتظار از تیم ملی ایران بالا بود و ملی پوشان ما نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

 

صالح ادامه داد: من قبول ندارم که زمین گل بود و هوا بارانی. اینها را بیشتر بهانه می‌دانم و معتقدم ما می‌توانستیم برای بازی در چنین زمینی هم برنامه داشته باشیم و روی این زمین هم با برنامه خاص بازی را ببریم. بازی در این زمین و این آب و هوا هم یک سبک خاص خودش را دارد و می‌شد این بازی را با همین شرایط هم برد.

 

وی افزود: البته ضد فوتبال سوریه هم به ثبت این نتیجه مساوی کمک کرد و شاید حتی بتوان گفت که ضد فوتبال سوریه بیشتر از  آب و هوای بد و زمین بدتر روی مخ بچه های تیم ملی ما بود. سوریه ای ها از همه وجود خود برای متوقف کردن تیم ملی ایران مایه گذاشتند و در سراسر بازی جنگ های روانی راه انداخته بودند.

 

مربی سابق تیم استقلال گفت: با همه این اوصاف باید بگویم از تیمی که توانسته بود کره و ازبکستان و قطر را ببرد، انتظار می‌رفت که سوریه را هم شکست دهد. حال در هر شرایط آب و هوایی و با هر میزان ضد فوتبالی که سوریه ای ها داشتند. این همه نوسان و بالا و پایین برای تیم ملی فوتبال ایران اصلا خوب نیست.

 

صالح گفت: هرچند از AFC بعید بود که اجازه انجام بازی در چنین ورزشگاهی را بدهد، اما عجیب‌تر از تصمیم AFC سکوت فدراسیون فوتبال کشورمان در قبال چنین تصمیمی بود. ورزشگاه محل برگزاری این بازی با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داشت و برگزاری بازی در یک چنین ورزشگاهی اصلا در شان آسیا نبود. اما باز هم می‌گویم حتی در این ورزشگاه غیر استاندارد هم باید سوریه را می‌بردیم.

 

کارشناس فوتبال کشورمان در خاتمه گفت: کم شدن فاصله امتیاز ما در صدر جدول باعث می‌شود تا استرس صدر روی بازی های بعدی تاثیرگذار باشد. به خصوص که بازی بعدی ما با تیمی است که استاد راه انداختن جنگ‌های روانی و ایجاد استرس روی تیم مقابل و به هم ریختن روح و روان رقیبانش است. تیمی مثل قطر.

 

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: استقلال صالح
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین