اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۵۹۹

سوشا و اشتباهی که دیده نشد +عکس

بازي دوستانه با آنگولا در فاصله‌اي كوتاه با برگزاري جام جهاني 2014، آخرين تجربه ملي سوشا مكاني قبل از نبرد ديروز با تيم ملي سوريه به شمار مي‌رفت.
۰۵:۰۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| بازي دوستانه با آنگولا در فاصله‌اي كوتاه با برگزاري جام جهاني 2014، آخرين تجربه ملي سوشا مكاني قبل از نبرد ديروز با تيم ملي سوريه به شمار مي‌رفت. در روز نبرد با آنگولا، سوشا بيست دقيقه فرصت پيدا كرد تا به جاي دنيل داوري درون دروازه ايران قرار بگيرد. مكاني كه در آن مقطع زماني از فولاد به تيم ملي دعوت شده بود، شانس خوبي براي حضور در فهرست نهايي تيم ملي در جام جهاني داشت اما در نهايت رحمان احمدي، دنيل داوري و عليرضا حقيقي با تيم كي‌روش به برزيل سفر كردند. دو سال و نيم بعد از آخرين بازي ملي؛ مصدوميت بيرانوند و ناآمادگي حقيقي موجب شد مكاني دوباره به درون دروازه تيم ملي برگردد و پيراهن شماره يك را بر تن كند.

تساوي بدون گل، همه آن چيزي بود كه سوري‌ها از نبرد با ايران مي‌خواستند و از آن‌جايي كه زمين باتلاقي و چمن افتضاح ورزشگاه تونكو عبدالرحمان اجازه چرخش توپ را به ملي‌پوشان ايران نمي‌داد، سوريه در هيچ لحظه‌اي از مسابقه ناچار نشد از لاك دفاعي خارج شود و خطرهاي جدي براي دروازه سوشا بسازد. اين كلين شيت در پنجمين تجربه ملي، به سادگي هر چه تمام‌تر براي مكاني به دست آمد و اين تنها خود او بود كه مي‌توانست تهديدي براي كلين‌شيت ايران در اين مسابقه باشد.

تنها 10 دقيقه بعد از شروع بازي، خروج اشتباه سوشا تيم ملي سوريه را صاحب فرصتي ايده آل براي گلزني كرد. لحظه‌اي كه مي‌توانست انتقادها از سوشا و البته از كي‌روش به واسطه انتخاب اين دروازه‌بان را به اوج برساند و خاطره تلخ خروج اشتباه رحمتي در مسابقه خارج از خانه با لبنان را در فوتبال ايران بازسازي كند. سوشا خوش‌شانس بود كه اين خروج ناشيانه، به گل خوردن تيم ملي و قرار گرفتن در مسير يك شكست ناباورانه ختم نشد. با وجود بسته‌ماندن دروازه ايران در پايان اين مسابقه؛،شايد همين يك اشتباه كافي بود تا اين مسابقه را به عنوان آخرين تجربه ملي سوشا را بشناسيم. اگر كيفيت بيرانوند دچار تزلزل نشود؛ اگر اخباري و مظاهري به پيشرفت ادامه بدهند و عليرضا حقيقي بالاخره تيمي براي خودش پيدا كند؛ دروازه‌بان پراشتباه ميوندالن ديگر جايي در تيم ملي نخواهد داشت. هر چند كه كي‌روش نشان داده مرد انتخاب‌هاي غيرمنتظره و اعتمادهاي غيرقابل پيش‌بيني است. 

اشتباه سوشا در خروج
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین