اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۴۵۰

بازی با بزرگات به تیم های کوچک انگیزه می‌دهد

کاپیتان بایرن مونیخ معتقد است رویارویی تیم‌های کوچک با بزرگان فوتبال جهان، به کشورهای مثل سان‌مارینو شور و شعف می‌بخشد.
۱۱:۲۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| یکی از موضوعاتی که هم اکنون بین کارشناسان فوتبال اروپا مطرح شده، بحث کاهش مسابقات ملی، با پیش گذاشتن سازمان‌های همچون فیفا یا یوفا برای برگزاری مسابقات انتخابی میان تیم‌های درجه 4 و 5 جهان است.

در این باره بیشتر تحلیل‌گران آلمانی موافق با برگزاری مسابقات انتخابی میان تیم‌های همانند سان‌مارینو، جبل‌الطارق و کوزو هستند تا تیم برتر آنان،‌ امکان حضور درمراحل انتخابی بالاتر مقدماتی جام جهانی یا جام ملت‌ها را بیابد.

به باور آنها اعمال این روش می‌تواند از تعداد مسابقات ملی در سال کاسته و همین امر باعث کاهش فشار بر بازیکن و تیم‌های باشگاهی شود.

البته یکسری کارشناسان نیز با این روش،‌بنابه دلایلی مخالفت کرده‌اند. از جمله مخالفین این طرح، فیلیپ لام، کاپیتان اسبق تیم ملی آلمان و فرمانده کنونی بایرن مونیخ است.

وی در این باره به یکی از روزنامه‌های کشورش گفت: قبلا هم در این زمینه صحبت کرده‌ و گفتم که برگزاری اینگونه مسابقات یعنی دیدارهای مثل جدال آلمان و سان‌مارینو، به منزله رویارویی تیم‌های باشگاهی کوچک با بزرگان است. یعنی مسابقاتی که باعث شور و شعف میان تیم‌های کوچکتر می‌شود و کلی انگیزه ایجاد می‌کند.

ستاره 32 ساله ادامه داد: تصور می‌کنم وقتی سان مارینو با آلمان بازی می‌کند، این یعنی برای آنها به منزله بزرگترین بازی سال و حتی تاریخ است.

لام افزود:وقتی چنین جدالی برگزار می‌شود، شاهد خوشحالی وصف‌ناپذیر هواداران و فوتبالیست‌های سان‌مارینو هستیم. باید در نظر داشت که فوتبال ورزشی توام با شور و شعف است و این موضوع همیشه باید در تصمیم‌گیری‌ها، در اولویت اول فوتبال باقی بماند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین