اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۲۰۶

نیکبخت: سوری‌ها مثل مورچه کارگر هستند

علیرضا نیکبخت با سخت توصیف کردن شرایط بازی با سوریه، رمز پیروزی ایران را به ثمر رساندن گل اول مقابل آنها و شکستن مقاومت شان برای تساوی می داند.
۲۰:۰۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس اکنون دوران تجربه اندوزی در کلاس های مربیگری را پشت سر می گذارد و امیدوار است بتواند در مسیر جدید شرایط مناسبی را تجربه کند. او در گفتگو با ایران ورزشی در خصوص شرایط کلاس های مربیگری و همچنین دیدار تیم ملی برابر سوریه صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

 


می‌توانستم بازی کنم اما آرزویم را در مربیگری جستجو می‌کنم
 من از زمانی که مدرسه فوتبالم را زدم علاقه‌ام به مربیگری بیشتر شد، با اینکه اعتقاد دارم هنوز هم می‌توانم بازی کنم. البته برای حضور در کلاس مربیگری دوستان و مشوقان زیادی داشتم. خیلی خوشحالم که این شرایط برایم به وجود آمد و امیدوارم بعضی از آرزوهایی که در فوتبال به آن نرسیدم را در مربیگری تجربه کنم و به دست آورم.

 


نگران بیدار شدن‌های صبحگاهی برای کلاس بودم
به نظر من فوق‌العاده بود. قبل از حضور در این کلاس‌ها ذهنیت دیگری داشتم و شاید صبح زود بیدار شدن در روزهای اول برایم کمی سخت بود. اما بعد از چند روز با اشتیاق ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شدم. در واقع حس روزهای اول دبستان را داشتم. فضای کلاس بسیار لذتبخش بود و مطالب بسیاری را از آقایان معینی و صالح یاد گرفتم. مطمئنا مراحل بعدی را هم پشت سر خواهم گذاشت و البته باید مدت زمان مشخص بگذرد تا در کلاس‌های درجه 2 آسیا (B) ثبت‌نام کنیم.

 


به شاگردانم روح جوانمردی را یاد می دهم
 من بیشتر زمان و انرژی‌ام را می‌گذارم که نظم و انضباط را به بچه‌ها یاد بدهم. اینکه با روح جوانمردی در فوتبال آشنا شوند. آنها در ابتدا باید این مسائل را یاد بگیرند و پس از آن تاکتیک‌های فوتبال را آموزش ببینند. در همین کلاس‌های مربیگری یاد گرفتیم که فوتبال پایه تا چه اندازه اهمیت دارد و از سن 6 سالگی می‌توان آموزش فوتبال را آغاز کرد. در دروان ما اینطور نبود و ما این مسائل را نداشتیم و بیشتر فوتبال همدوره‌های من ذاتی بود. 8، 7 بازیکن در مدرسه فوتبالم هستند که فوق‌العاده‌اند. همین‌ها مرا مجاب کرده تا به فکر کار کردن در تیم پایه باشم. من الان آکادمی مهدوی‌کیا را می‌بینم لذت می‌برم.

 


اشتباه دوران بازیگری ام را تکرار نمی کنم
 زمانی که من بازی می‌کردم رقبای بزرگی در پست خودم داشتم اما آنقدر خوب کار کردم که آنها مجبور به تغییر پست‌شان شدند. الان قوی‌تر و مصمم‌تر از آن موقع هستم تا اشتباهات دوران فوتبالم را در مربیگری جبران کنم.

 


استقلال به زمان نیاز دارد
من تا الان سطح فنی مسابقات را خوب دیدم. بازی‌ها در مجموع کیفیت خوبی دارد. به نظرم 6-5 تیم اول جدول شانس قهرمانی و کسب سهمیه را دارند. آنها خوب نتیجه گرفته‌اند. البته استقلال داستانش فرق می‌کند. این تیم به خاطر تغییرات زیادش به زمان نیاز داشت. از طرفی مصدومیت‌های متوالی بازیکنان این تیم مثل خسرو حیدری، وریا غفوری و بختیار رحمانی مشکلاتشان را بیشتر می‌کند.

 


اجازه ندادم از ملاقاتم با پورحیدری عکس بگیرند
 من واقعا نمی‌دانم چه حرفی بزنم. الان شرایط طوری شده که تا عزیزی از میان ما می‌رود بعضی‌ها برای نمایش و در چشم بودن خودشان را نشان می‌دهند. البته بعضی‌ها هم واقعا دلسوزند. متاسفانه بعضی از ما عادت کردیم به این مدل رفتار در حالی که همین الان پیشکسوتان بسیاری هستند که سال‌ها برای ما افتخار آفریدند اما امروز در شرایط بد مالی قرار دارند، چرا امروز به دادشان نرسیم تا سکته نکنند، چرا امروز سراغی از آنها نگیریم؟ اما متاسفانه بعضی‌ها عادت دارند تا عزیزی از دنیا رفت دسته گل‌های چند میلیونی برایش بخرند در حالی که می‌توان همان پول‌ها را در زمان حیاتشان هزینه کرد. البته خدا را شکر منصورخان مشکل مالی نداشت اما خیلی‌ها تا یکی فوت می‌کند زیر تابوتش می‌روند. من هم رفتم. اتفاقا روزی که رفتم وزیر سابق ورزش آقای گودرزی هم آنجا بود و من بیرون ایستادم تا ایشان خارج شوند و من بروم. حتی یک عکاس آنجا بود که از من عکس گرفت که خواهش کردم عکس را پاک کند. من اگر عشق شهرت بودم حتما عکس می‌گرفتم. بالاخره همه ما یک روز رفتنی هستیم و این اتفاق دیر یا زود برای همه ما می‌افتد. اما می‌توانیم به آنهایی که نیاز مالی ندارند حداقل محبت کنیم. بعضی وقت‌ها همین محبت‌ها تأثیر مثبت زیادی می‌گذارد.

 


سوری‌ها مورچه کارگر هستند
سوریه شاید از نظر فوتبالی از ما ضعیف‌تر باشد اما آنها جنگنده و مقاوم مثل سرباز، مثل مورچه‌های کارگر هستند. ما اگر در این بازی گل اول را بزنیم کارمان در ادامه راحت‌تر می‌شود چون آنها بعد از دریافت گل، باز بازی خواهند کرد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین