اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۷۰۵۲

شانس اندک روستوف و آزمون در لیگ قهرمانان

تکلیف تیم ملی فوتبال ایران در روزی که سردار آزمون را به سبب یک جلسه محرومیت وی در اختیار ندارد برابر سوریه مشخص است و به قول کارلوس کی‌روش او آنقدر مهره و نفر دارد که نمی‌داند کدام افراد را به میدان بفرستد و بارها بابت این مساله سردرد گرفته و از قرص‌های مسکن استفاده کرده است!
۱۸:۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| تکلیف تیم ملی فوتبال ایران در روزی که سردار آزمون را به سبب یک جلسه محرومیت وی در اختیار ندارد برابر سوریه مشخص است و به قول کارلوس کی‌روش او آنقدر مهره و نفر دارد که نمی‌داند کدام افراد را به میدان بفرستد و بارها بابت این مساله سردرد گرفته و از قرص‌های مسکن استفاده کرده است!
بر این اساس لابد سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در روز 25 آبان در خاک مالزی که محل انجام جدیدترین مسابقه تیم ملی ایران در ادامه دور مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا است از مردانی چون قوچان‌نژاد، جهانبخش یا انصاری‌فرد به جای آزمون سود خواهد جست. کی‌روش به واقع به قدری در این زمینه تنوع فکر و برنامه و گزینه دارد که در دیدار سنگین مهر ماه برابر ازبکستان سردار را که حریف تصور می‌کرد مهره اصلی تهاجمی ما باشد، با هدف غافلگیر کردن ازبک‌ها در ابتدای وقت روی نیمکت‌ نشاند و فقط در دقایق آخر به او بازی داد.
بنابر این و با احتساب توان نه چندان چشمگیر سوری‌ها احتمالا از غیبت آزمون در مسابقه برابر سوریه ضرر چندانی حاصل نخواهد آمد. کی‌روش چنان روحیه‌ای دارد که گفته است وجود 5 محروم و مصدوم نیز او را برای بازی با سوریه نگران نکرده است و برنده این بازی خواهد شد اما خود آزمون در تیم باشگاهی‌اش به هیچ روی آینده مطمئنی در ادامه فصل جاری، دست‌کم در صحنه مسابقات اروپایی پیش‌رو ندارد.

دو دور مسابقه حساس
روستوف که در گروهی سخت در لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته، به سبب پیشتازی اتلتیکومادرید و بایرن‌مونیخ عملا فاقد شانسی برای راهیابی به مرحله حذفی این پیکارها است اما بختش برای راهیابی به «لیگ اروپا» که شامل حال تیم‌های حائز رتبه سوم گروه‌های  8 گانه مسابقات می‌شود، هنوز باقی است و باید دید در دو هفته حساس باقی مانده مسابقات چه خواهد شد.
از منظری وسیع‌تر و طولانی‌تر آزمون باید شرایط خودش و تکلیف روستوف را هم مشخص کند. گلزنی او طی شکست 2 بر یک اخیر روستوف در خانه اتلتیکومادرید سند پویایی و کارآیی او در بالاترین سطح فوتبال اروپا بود ولی مسابقه‌ای که می‌رفت یک بر یک تمام شود، با گلزنی آنتوان گریزمان، مهاجم فرانسوی تیم رقیب در وقت تلف شده 2 بر یک به سود تیم اسپانیایی تمام و گل سردار بی‌فایده و تلاش روستوف بی‌اثر شد و یک بار دیگر این نکته به اثبات رسید که اگر توان کلی یک تیم به حد کفایت نرسد، دستاورد بالایی نخواهد داشت و کارآیی‌های فردی برای اعتلای گروهی تیم‌ها کفایت نمی‌کند.
یک اتمام سریع
روستوف هنوز برای نیل به مقام سوم گروه و پشت‌سر گذاشتن آیندهوون هلند دیگر تیم گروه امیدواری‌هایی دارد و همانطور که پیش‌تر آمد نتایج بعدی در این ارتباط شرط است اما روستوف حتی در صورت رسیدن به مرحله حذفی «لیگ اروپا» امکان و توان بالقوه فتح این جام را ندارد و شاید روزهایش در فصل جاری فوتبال اروپا به شمارش افتاده باشد و به سوی یک اتمام سریع برود.
آنچه می‌تواند عمر اروپایی و نمایش‌های برون‌مرزی وی را تقویت کند، رشد و تنفس در فضاهای بزرگتر و کار در تیم‌هایی است که قلت مهره‌های برتر در آن به اندازه روستوف به چشم نخورد و اسباب افسوس نشود.

از گلزنی اروپایی در 16 سالگی تا...
آزمون پس از گلزنی به آژاکس و اندرلشت در مرحله مقدماتی لیگ امسال قهرمانان اروپا و باز کردن قفل محکم و طولانی مدت دروازه اتلتیکو مادرید در مرحله گروهی از هر جهت در صحنه‌ای نمره قبولی گرفته که حتی مهاجمان نامدارتر از او برای درخشش در آن مشکلاتی اساسی داشته‌اند.
سردار وقتی فقط 16 سال داشت در بازی روبین‌کازان و مولده نروژ در مرحله مقدماتی «لیگ اروپا» و در روزی که روبین به برتری 3 بر صفر رسید، گلزنی کرد اما پنج، شش سال بعد از آن تاریخ رشد او در فوتبال اروپا هنوز به اندازه‌های لازم نمی‌رسد و خودداری وی از انتقال به لیگ‌های غرب اروپا شاید بیش از آنکه به روبین و سپس روستوف لطمه زده باشد، جایگاه خود وی را از رفیع شدن به حد کفایت دور نگه داشته و رشد او را هر چند دچار وقفه و توقف نکرده و بدان استمرار بخشیده اما سرعت لازم را از آن دریغ کرده است.

به سوی پایتخت
خبرهای چند هفته اخیر در خصوص کوچ محتمل سردار به یکی از تیم‌های نامدار پایتخت روسیه مثل زسکامسکو خبرهای بدی نیست اما اگر کی‌روش می‌تواند بدون او روزگار را سر کند و از حالا قول پیروزی بدهد، خود وی نیز باید بیاموزد که بدون لیگ‌های متوسط اروپا روزگار بهتری را تجربه خواهد کرد.
زسکا یا اسپارتاک‌مسکو و هر تیم دیگری در روسیه می‌توانند مامن بعدی برای مهاجمی باشد که شخصا میل چندانی به ترک این کشور نشان نمی‌دهد اما اگر برای روستوف در ادامه فصل جاری مسابقات اروپایی بختی متصور و موجود باشد، برای تیم روس بعدی سردار هم متصور خواهد بود و این چیزی نه چندان فراتر از «صفر» است.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین