اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۸۶۴۳

چگونه می‌توانم بلیط چارتر ارزان‌تری پیدا کنم؟

چگونه می‌توانم بلیط چارتر ارزان‌تری پیدا کنم؟
تابه‌حال پیش خود فکر کرده‌اید که چرا تعداد سفرها که با هواپیما انجام می‌شود آن‌قدر زیاد است؟ احتمالا دلایل مختلفی را برای جواب این سوال پیدا می­کنید؛ از سرعت بالای این وسیله حمل‌ونقل گرفته تا راحتی آن برای مسافران. اما با وجود تمامی این مزیت­ها، قیمت بالای بلیط هواپیما در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل دیگری نظیر قطار، مسافران را از سفر با این وسیله حمل‌ونقل منصرف ‌می­کند.
۱۷:۴۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

تابه‌حال پیش خود فکر کرده‌اید که چرا تعداد سفرها که با هواپیما انجام می‌شود آن‌قدر زیاد است؟ احتمالا دلایل مختلفی را برای جواب این سوال پیدا می­کنید؛ از سرعت بالای این وسیله حمل‌ونقل گرفته تا راحتی آن برای مسافران. اما با وجود تمامی این مزیت­ها، قیمت بالای بلیط هواپیما در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل دیگری نظیر قطار، مسافران را از سفر با این وسیله حمل‌ونقل منصرف ‌می­کند.

اگر شما دوست دارید از مزیت‌های هواپیما نهایت استفاده را ببرید، اما پول کمتری را بابت بلیت خود بپردازید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا به شما بگوییم چطوری می‌توانید بلیط چارتر ارزان‌تری را پیدا کنید.

بلیط چارترچیست و چگونه ارزان می‌شود؟

زمانی که به سراغ خرید بلیط هواپیما می­روید، دو راه پیش روی شما است. می­توانید بلیط هواپیما را مستقیماً از ایرلاین­ها یا شرکت‌های هواپیمایی خریداری کنید یا همان بلیط را از آژانس‌های چارترکننده بخرید. این آژانس‌ها تمام یا بخشی از صندلی‌های یک پرواز را چارتر یا پیش خرید می‌کنند و سپس آن را به بازار عرضه می‌کنند. احتمالاً متوجه شده باشید که در روش اول شما بلیت‌های سیستمی را می‌خرید و در روش دوم بلیت‌های چارتری را.

آژانس­های چارتر کننده بسته به میزان تقاضا برای خرید بلیط، ممکن است قیمت بلیتشان را کم‌تر یا بیشتر از قیمت بلیط­های سیستمی همان مسیر ‌کنند. شما نمی‌توانید در تمام مسیرهای پروازی داخلی و خارجی بلیت‌های چارتری را پیدا کنید. معمولاً در مسیرهای پر ترددی مثل موارد زیر می­توانید بلیط­های چارتر را پیدا کنید:

  • تهران مشهد
  • تهران کیش
  • تهران قشم
  • تهران استانبول
  • تهران دبی

اصطلاح دیگری که بهتر است با آن آشنا شوید، بلیط‌های لحظه آخری است. بلیط‌های لحظه آخری آن دسته از بلیط­های هواپیمایی هستند که از یک روز مانده به شروع پروازشان قیمت کمتری پیدا می­کنند. هم بلیط­های سیستمی و هم چارتری می­توانند تبدیل به بلیط لحظه آخری شوند. اما احتمال تبدیل شدن بلیت‌های چارتری به لحظه آخری خیلی بیشتر از بلیط‌های سیستمی است.

پس اگر به دنبال بلیت‌های چارتری ارزان‌قیمت هستید یا باید به سراغ بلیط‌های لحظه آخری بروید یا عوامل دیگری را که بر روی قیمت بلیت هواپیما تأثیرگذار است را پیدا کنید. این عوامل هم بر روی قیمت بلیط­های سیستمی و هم چارتری تأثیرگذار است. در ادامه این عوامل را توضیح می‌دهیم.

زمان مناسبی را برای خرید انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که با رعایت آن احتمالاً پیدا کردن بلیط ارزان‌قیمت برای شما به وجود می‌آید، انتخاب زمان مناسبی برای خرید است. زمان خریدتان را در اواسط هفته یعنی روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه قرار دهید یا به سراغ پروازهایی بروید که در اوایل صبح یا اواخر شب انجام می‌شود.

اگر به دنبال بلیط‌های لحظه آخری می­گردید، باید بدانید که این این بلیط­ها در فصل خلوت سفر یعنی زمانی که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد کاهش پیدا می‌کند، راحت‌تر پیدا می‌شود. این زمان کاملاً بستگی به مقصد سفر شما دارد. به طور مثال فصل خلوت سفر برای شهر استانبول، فصل زمستان است.

اگر هم قصد خرید بلیط چارتر ارزان‌قیمت یا بلیط‌های لحظه آخری برای شهرهای داخلی را دارید، می‌توانید زمان سفر خود را در ماه­های آذر و دی تا بهمن قرار دهید. در این زمان راحت‌تر می‌توانید بلیط­های لحظه آخری را پیدا کنید.

کلاس پروازی ارزان قیمت را انتخاب کنید

به طور کلی شرکت­های هواپیمایی صندلی‌های پروازهای خود را در سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فِرست به فروش می‌رسانند. این سه کلاس پروازی سه بخش مختلف در داخل هواپیما است. در هر بخش صندلی‌ها و امکانات مختلفی برای مسافران تعبیه شده است. در بخش فِرستِ هواپیما، بهترین امکانات و خدمات به مسافران ارائه می‌شود. در بخش بیزینس، امکانات و خدمات تقریباً خوبی به مسافران ارائه می‌گردد.

چگونه می‌توانم بلیط چارتر ارزان‌تری پیدا کنم؟

کلاس اکونومی نیز ارزان‌قیمت‌ترین کلاس پروازی است و حداقلِ امکانات و خدمات به مسافران این کلاس ارائه می‌گردد؛ بنابراین اگر کلاس پروازی اکونومی را خریداری کنید، بلیط چارتر شما نیز ارزان‌قیمت­تر می‌شود.

پروازهای غیر مستقیم ارزان‌تر است

پروازهای ایرلاین‌های مختلف را می‌توان ازنظر تعداد توقف به دو نوع پروازهای مستقیم و غیرمستقیم طبقه‌بندی کرد. در پروازهای مستقیم در کمترین زمان ممکن از مبدأ به مقصد سفرتان می‌روید. در پروازهای غیرمستقیم در میان راه چندین بار از هواپیما پیاده می­شوید و پرواز خود را عوض می­کنید تا درنهایت به مقصد برسید. هرچه تعداد توقف‌های یک پرواز بیشتر شود، احتمال کم شدن هزینه نهایی آن نیز بالاتر می‌رود. معمولاً در مسیرهای خارجی می‌توانید پروازهایی را با یک توقف یا دو توقف و بیشتر را انتخاب کنید تا درنهایت هزینه‌ی بلیط شما نیز کاهش پیدا کند.

در مسیرهای خارجی ایرلاین داخلی را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید بلیط چارتری را خریداری کنید، باید مقاصد پرطرف‌داری نظیر استانبول، دبی، آنکارا و شهرهای این‌چنینی را انتخاب کنید. در مسیرهای پروازی پر تردد و خارجی معمولاً ایرلاین‌های داخلی نیز به جابه‌جایی مسافر می‌پردازند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای کم کردن هزینه‌های سفرتان به‌جای ایرلاین‌های خارجی نظیر ترکیش ایرلاین، قطر ایزویز و پگاسوس به سراغ ایرلاین‌های داخلی بروید.

چگونه می‌توانم بلیط چارتر ارزان‌تری پیدا کنم؟

ارزان­ترین روز را برای سفر برگزینید

اگر وب‌سایتی را برای خرید بلیط هواپیما پیدا کنید که در آن این امکان برای شما فراهم شده باشد تا بتوانید بلیط هواپیمای مورد نظرتان را در چند روز آینده مشاهده کنید، می‌توانید ارزان‌ترین روز را به‌عنوان روز سفر خود انتخاب کنید. وب‌سایتِ بازار آنلاین خدمات سفر یا سفرمارکت این امکان را در بخش تقویم قیمتی خود برای شما فراهم کرده است.

از بازار آنلاین خدمات سفر استفاده کنید

بازار آنلاین خدمات سفر که در بخش پیشین مقاله نیز به آن اشاره کردیم با موتور جستجوی هوشمندی که دارد یک لیست از بلیط هواپیمای چارتری و سیستمی عرضه شده توسط ۴۴ وب‌سایتِ معتبرِ فروشِ بلیت را در یک صفحه به شما نمایش می‌دهد.

در بخش فیلترها شما می‌توانید گزینه «چارتر» را انتخاب کنید تا لیست نتایج جستجو محدود به بلیط­های چارتری شود. اگر مقصد سفر شما یکی از شهرهای خارجی است، می‌توانید در بخش «شرکت‌های هواپیمایی» ایرلاین‌های داخلی را انتخاب کنید و در بخش «تعداد توقف» نیز گزینه «یک توقف» یا «دو توقف یا بیشتر» را برگزینید. درنتیجه لیست نتایج جستجو ارزان‌ترین بلیط­های چارتری را به شما نمایش می‌دهد. در نهایت می‌توانید با مقایسه امکانات، خدمات و قیمت هر کدام از بلیت­های این لیست ارزان‌ترین‌ را برای خود برگزینید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال بلیط­های چارتری ارزان‌قیمت هستید، لازم است که به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، توجه کنید. زمان سفرتان را در اوقاتی از روز، هفته و سال قرار دهید که میزان تقاضا برای سفر به مقصد مورد نظرتان کاهش پیدا می‌کند. به دنبال کلاس‌های پروازی ارزان‌قیمت باشید. در مسیرهای پروازی خارجی ایرلاین‌های داخلی را انتخاب کنید. در سفرهای خارجی پروازهای غیرمستقیم را انتخاب کنید. از بازار آنلاین خدمات سفر استفاده کنید تا با استفاده از تقویم قیمتی، بخش فیلترها و همچنین امکان مشاهده لیستی جامع از بلیط هواپیمای چارتری، در سریع‌ترین زمان ممکن، ارزان‌ترین بلیط را برای خود پیدا کنید.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین