اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۸۵۵۸

مخالفت مجلس با جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا

مخالفت مجلس با جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا
نمایندگان مجلس با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.
۱۱:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) با کلیات جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان دفاع از کلیات جدول هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن مجلس گفت: بخش مهمی از بودجه مربوط به جدول هفت است که توزیع اعتبارات اعم از اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات تملک بین دستگاه‌های اجرایی را نشان می‌دهد.

منظور اظهار داشـت: ما در توزیع اعتبارات بسیار تلاش کردیم که براساس تکالیفی که در قانون برنامه هفتم تصویب شده است و با توجه به مجموعه انتظاراتی که از دستگاه‌ها برای سال جاری داریم، عمل کنیم و تقریبا نظر همه دستگاه‌ها نیز در دولت تامین شده است.

وی افزود: ما با تک تک وزرا و دستگاه‌های اجرایی و معاونان رئیس جمهور جلسات جداگانه‌ای را برگزار کرده‌ایم و ریز توزیع اعتبارات را مورد بحث قرار دادیم و سعی کردیم تا عدالتی در توزیع اعتبارات داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ممکن است در مواردی دیده شود که اعتبارات افزایش یافته است، این رشد ناشی از دو عامل است یک عامل این است که ما اعتبارات جدول ۹ را موردی و موقت ساماندهی کرده‌ایم و این موارد را ذیل اعتبارات دستگاه‌های اصلی منتقل کرده‌ایم بنابراین اگر به عنوان مثال وزارت نیرو برای خشکسالی و باروری ابر‌ها موارد و اعتباراتی را در جدول ۹ دریافت می‌کرد که ردیف‌های موردی و موقت بود ما این اعتبارات این چنینی را در ذیل اعتبارات وزارت نیرو تجمیع کرده‌ایم و اینگونه دیده می‌شود که سرجمع اعتبارات تملک وزارت نیرو حدود ۶۵ همت است.

منظور ادامه داد: با ساماندهی ردیف‌ها، شفافیتی در جدول ۷ ایجاد و اعتبارات هزینه‌ای و تملک دستگاه‌ها به صورت شفاف و تجمیع شد.

وی افزود: اعتبارات جاری برخی از دستگاه‌ها همچون وزارت امور اقتصادی و دارایی رشد زیادی داشته که علت آن هم این است که بودجه دستگاه‌های استانی وزارت اقتصاد، ملی شده است به این معنا که از اعتبارات بخش استان‌ها کم و به بخش ملی اضافه کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره توزیع بودجه بین دانشگاه‌ها نیز گفت: رشد اعتبارات دانشگاه‌های اصلی، دانشگاه‌های مادر، دانشگاه‌های تحریمی، دانشگاه‌های شهرستان‌ها متناسب با ماموریت‌های آنها و با نظر وزیر علوم تحقیقات و فناوری انجام شده و در مورد دانشگاه‌های علوم پزشکی هم وضعیت به همین ترتیب است.

منظور بیان کرد: توزیع اعتبارات در جدول ۷ کاملا براساس اهداف برنامه و تکالیف دستگاه‌ها و عدالت بین دستگاهی، عدالت بین استانی انجام شده و کاملا کارشناسی شده است.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اعتباراتی از سرفصل مالی به سرفصل هزینه‌های جاری انتقال پیدا کرده که از نظر ما محل ابهام است. به عنوان مثال ۱۱ همت از بازپرداخت سود اوراق مالی سال‌های قبل از سرفصلی کسر شده و به اعتبارات برخی از دستگاه‌هایی که براساس نظر کمیسیون تلفیق لازم بوده اضافه شود، انتقال پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی‌: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین لازم‌الاجراست

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جدول هفت لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌ها است، دولت اعتبارات دستگاه‌ها را به صورت تجمیعی آورده است. برای اولین‌بار به دو جدول ۷ و ۱-۷ تقسیم شده که جدول ۷ مربوط به حقوق و مزایا و جدول ۱-۷ مربوط به برنامه‌ها است.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اعتراضی بود که چرا اعتبارات برخی دستگاه‌ها افزایش داشته که معلوم شد که برای حقوق و دستمزد نیست و به خاطر برنامه آن دستگاه‌ها ما در نهایت تغییرات اساسی درباره اعتبار دستگاه‌ها نداشتیم و تغییرات جزئی اعمال شده، بنابراین جدول هفت عینا طبق پیشنهاد دولت به تصویب رسید.

حاجی بابایی همچنین تصریح کرد: درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود. بعد از آن احکام بازنشستگان زده خواهد شد و بودجه آن هم پیش‌بینی شده است.

زنگنه: شاهد بی‌عدالتی در جدول هفت لایحه بودجه هستیم

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با مصوبه مربوط به جدول هفت لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: ما در حقوق و مزایا در جدول هفت شاهد بی‌عدالتی هستیم.

گودرزوند چگینی: بی‌عدالتی نشده است

مهرداد گودرزوند چگینی در موافقت با مصوبه مربوط به جدول هفت لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در اعتبارات جداول جابه جایی اتفاق نیفتاده بلکه آنچه که در آن تغییراتی صورت گرفته اعتبار مربوط به ردیف های متفرقه است علاوه بر اینکه رشدی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ بی عدالتی در جدول هفت صورت نگرفته و اعتبارات متفرقه دستگاه‌ها در همان دستگاه‌ها متمرکز شده است.

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین