اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۷۴۶

فرصت قهرمانی‌ای که از دست رفت+عکس

شانزدهمین دوره جام ملت های جوانان آسیا در منامه با قهرمانی ژاپن پایان یافت و عربستان بر سکوی دوم ایستاد. ایران و ویتنام هم به طور مشترک سوم شدند و به جام جهانی زیر 20 سال در سال 2017 صعود کردند.
۱۵:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| حضور دو تیم از گروه c در مرحله نیمه نهایی نشان داد که گروه c در مرحله مقدماتی، گروه سخت و با کیفیتی بود. گروهی که در آن علاوه بر ایران و ژاپن، تیم های قطر (قهرمان دوره قبل) و یمن حضور داشتند.


بازی ایران – ژاپن در مرحله گروهی یکی از بازی های زیبای جام بود. اگرچه در جریان بازی توپی از خط دروازه ها عبور نکرد؛ اما هم ژاپن خوب بازی کرد و هم ایران. تیم ملی جوانان با ارائه یک بازی محکم در نیمه خودی، اجازه هنرنمایی به تیم ژاپن را نداد و تنها در یک صحنه دروازه ایران روی توپ برگشتی تهدید شد. در نقطه مقابل، ایران سه بار موقعیت گل داشت که یک بار توپ از خط دروازه عبور کرد که کمک داور به اشتباه، رای به ادامه بازی داد.


شوت رضا شکاری بعد از خوردن به تیر افقی، از خط دروازه رد شده بود؛ اما کمک داور استرالیایی (که مراقب خط آفساید بود)، این صحنه را به خوبی ندید و دستور به ادامه بازی داد.

 


در صحنه ای دیگر رضا جعفری دروازه بان ژاپن را هم دریبل کرد؛ اما ضربه نهایی اش کمی آرام بود و مدافع حریف از راه رسید و در مسیر ورود توپ به دروازه، خطر را دفع کرد.

 


همین مهاجم دقایقی بعد با ضربه سر دروازه ژاپن را نشانه گرفت که از بخت بد این بازیکن توپش به تیر افقی دروازه خورد و به زمین برگشت.

 


اگر کمک داور بازی ایران – ژاپن به درستی قضاوت می کرد و در نهایت ایران بازی را می برد، تیم ملی جوانان 7 امتیازی می شد و به عنوان تیم اول گروه c به مرحله نیمه نهایی صعود می کرد. در این صورت حریفان ایران در مراحل بعدی تاجیکستان و ویتنام می شدند؛ اما ایران دوم شد و در مراحل بعدی با تیم های ازبکستان و عربستان برخورد کرد!


ایران با بازی ای که در برابر ژاپن به نمایش گذاشت، نشان داد که استحقاق قهرمانی در این دوره از بازی ها را داشت؛ هرچند با صعود به جام جهانی دست به کار بزرگی زد و حال می تواند با نمایش های خوب در جام جهانی به موفقیت های بزرگ تری دست یابد.


فراموش نکنیم قطر (قهرمان دوره قبل)، امارات، کره جنوبی و کره شمالی، ازبکستان، استرالیا و... که تیم های موفقی در رده سنی جوانان بودند، نتوانستند به جام جهانی صعود کنند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین