اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۱۰۱۷

رئیسی : رژیم صهیونیستی باید از سازمان ملل اخراج شود

رئیسی : رژیم صهیونیستی باید از سازمان ملل اخراج شود
رئیس‌جمهور گفت: پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است، چون رژیمی که قطعنامه‌ها را نقض کرده چگونه به میثاق‌های سازمان ملل پایبند است.
۱۲:۵۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
وانانیوز|

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم ۲۲ بهمن در میدان آزادی گفت: هیچ کس جرات نمی‌کند به این آب و خاک تجاوز کند. پیشرفت‌های بسیاری امروز به برکت خودباوری و مردم باوری در عرصه‌های مختلف مثل هسته‌ای و نظامی، پیشرفت‌های علمی و پارک‌های علم و فناوری در کشور پیدا کردیم و قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و امروز در تولید علم در منطقه حرف اول را می‌زنیم و پانزدهمین رتبه علمی در دنیا متعلق به ایران است.

وی ادامه داد: ایران در عرصه‌های مختلف به خودکفایی رسیده و نه برای خود بلکه برای منطقه و در عرصه‌های مختلف سرآمد جهان شدیم.

رئیسی افزود: قبلا برای تجهیز و تعمیر یک دستگاه باید منتظر مستشاران خارجی می‌بودیم، اما امروز استقلال و افتخار برای نظام است که عزیزان ما خود توانمندی دارند و به‌روز هستند. ما امروز به برکت اسلام عزیز و به برکت به اعتقاد به آموزه‌های دین و آموخته‌هایی که امام و رهبری به ما یاد دادند مردم ما می‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگی کنند.

رئیس‌جمهور گفت: آنجا که به گفتمان امام و رهبری عمل کردیم حوزه موفقیت ما بود، اما آنجا که مسئولینی در گوشه و کنار بودند و به این گفتمان دل ندادند ما آنجا عقب‌ماندگی داریم و تلاش ما در دولت این است براساس آن ریل گذاری که امام و رهبری شکل دادند کشور را بر همان ریل اداره کنیم.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی پرچم‌دار مبارزه با تروریسم و حقوق انسان است. آنچه در فلسطین و در غزه مقتدر و قهرمان می‌گذرد کافی است کسانی که می‌خواهند آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند در این تابلو جنایت علیه بشریت و کودک‌کشی ببینند.

رئیسی اضافه کرد: ببینند جنایات بسیاری که علیه مردم فلسطین انجام می‌گیرد و مردم مظلوم محاصره شدند و نیاز‌های اولیه مثل آب و دارو بر مردم بسته شده؛ پس این اگر جنایت علیه بشریت نیست پس اسمش چیست.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: مدافع این جنایات رژیم آمریکا و برخی کشور‌های غربی هستند. اگر به خدا معتقدند به خدا، اگر به وجدان معتقدند به وجدان و اگر به تاریخ معتقدند چگونه به تاریخ می‌خواهند برای این جنایات پاسخ دهند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: هرچه زودتر باید بمباران مردم غزه قطع شود. عالم بداند رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است و فقط می‌خواهند زمان را بگذارنند وگرنه مرگ رژیم صهیونیستی فرارسیده است.

وی افزود: غربی‌ها تلاش کردند ما از دفاع از فلسطین و آرمان انقلاب اسلامی با جنگ نظامی و تحریم دست برداریم. به ما پیام دادند از دفاع از فلسطین دست برداریم، اما امروز با گذشت ۴۵ سال از انقلاب ثابت شد حق با ایران، امام و مولای ما است که فرمودند قدس باید آزاد گردد.

رئیسی اظهار کرد: بسیاری تلاش کردند که ما استقلال، عزت و اقتدار نداشته باشیم، اما ملت ایران اراده کرد کشور را با عزت، افتخار و اقتدار اداره کرد.

رئیس قوه مجریه گفت: امروز در ۴۵ سالگی انقلاب به آنچه مردم ما در خیابان فریاد زدند و در نقش پرچم ما نقش بسته نام مبارک الله است که «ان الله علی کل شی قدیر» و قدرت برای اوست و آنچه مردم بار‌ها بر آن تاکید کرند آن است که می‌توان با ابتنا به مبانی انقلاب اسلامی و قانون اساسی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی هم کشور را پیش برد و هم پیشرفت داشت و هم می‌توان بر مبانی انقلاب اسلامی پافشاری کرد.

وی افزود: برخی معتقدند یا پیشرفت یا ایستادگی بر اصول و مبانی؛ که ما معتقدیم یا وجود ندارد لذا هم آموزه‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور هر دو محقق خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت عزیز ایران؛ بنده به‌عنوان نماینده شما که این افتخار را دارم به‌عنوان طلبه خدمت شما باشم و سایر مسئولان خود را موظف می‌دانیم ضمن پاسدارای از پیشرفت‌های عظیم کشور گام‌هایی را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها برداریم.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی تلاش‌هایی مثل اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، چابک‌سازی، فرآیند‌های اداری و حذف ساختار‌های فسادزا شده و این پیمان نانوشته‌ای است که ما با مردم داریم.

رئیسی گفت: آن پیمانی که ما با شما بستیم برسر پیمانمان هستیم و اجازه نمی‌دهیم فسادی در ساختار اداری کشور لانه کند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: ما معتقدیم می‌توان با اقتصاد و توسعه درون‌زا با ابتنا به فرهنگ کار را پیش برد. سرداران شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی، بسیجیان، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به آموختند که ما می‌توانیم. ما توان پیشرفت در کشور را داریم و گام‌های بلندی در این راه برداشته خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به نمونه‌ای از کار‌هایی که دولت انجام داده، اظهار کرد: ۷ هزار واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته و بسیاری از کارگران، مهندسان و کارشناسان مشغول به کار شدند. آمار بیکاری کاهش چشمگیری داشته و مسبوق به سابقه نبوده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افزایش یافته است. افزایش بیمه سلامت و بیمه رایگان، رشد ترانزیت، تولید و رشد اقتصادی که قبل این دولت ۴/۰ درصد بود که ان‌شالله امسال هم رشد اقتصادی داریم و با تلاشی که فعالان دارند دستیابی به رشد اقتصادی امکان‌پذیر است. کاهش تورم در تولید داریم که بی‌سابقه است و جریان تورم کاهشی شده است.

رئیسی بیان کرد: ظرفیت برای کار و تلاش بسیار است. آینده را ما بسیار روشن می‌بینیم و معتقدیم آینده بسیار روشن خواهد بود. بسیاری از اقدامات در زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم. در برق ۲۲ هزار مگاوات کسری داشتیم و الان ۸ هزار مگاوات تولید داشتیم و در آینده در منطقه به صادرکننده برق تبدیل خواهیم شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رفع تنش‌های آبی در شهر و روستا دنبال می‌شود. ۱۰ هزار روستا برای رفع تنش آبی هدف‌گذاری شده تا تنش در آن‌ها حل شود که تا امروز ۳۶۰۰ روستا تنش آبی‌شان حل شده است. شرکت‌های دانش بنیان به مرز ۱۰ هزار تا رسیده و نقش دانش بنیان‌ها از ۵/۳ به ۱۰ درصد باید که برسد دست یافتنی است. احداث حوزه‌های مواصلاتی شرق به غرب و شمال و جنوب هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: در آب، برق، انرژی، جاده و زمینه‌های زیرساختی دانشگاه‌ها فعال شدند و کار مشترک صورت می‌گیرد و به خواست خداوند یقین داریم پیشرفت که یکی از وظایف دولت است با کمک مردم و مشارکت مردم انجام و مشکلات حل می‌شود و قطار پیشرفت سرعت پیدا خواهد کرد.

رئیسی بیان کرد: دشمن به‌دنبال ناامید کردن مردم است. ما اعتقاد داریم ظرفیت بسیاری داریم و تلاش‌ها می‌تواند استقلال را در حوزه اقتصادی مثل سیاسی نهادینه کند و معتقدیم با کمک ملت می‌توان مشکلات را حل کرد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: نگاه دولت با مردم از مردم و در مردم است و با مشارکت مردم بسیاری از مسائل حل شدنی است و باید امید ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ۲۲ بهمن و دهه فجر ترجمان امید است. امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول بشریت تبدیل شده و این کار ملت است.

رئیسی تاکید کرد: دولت‌ها بدانند راه از بین رفتن رژیم صهیونیستی و بازدارندن از حمله قطع تمام روابط اقتصادی و سیاسی با این رژیم است. پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است. رژیمی که ۴۰۰ بیانیه، قطعنامه و مصوبه سازمان‌های بین‌المللی را نقض کرده چگونه می‌تواند به میثاق‌های سازمان ملل پایبند باشد.

رئیس قوه مجریه در پایان ضمن تشکر از مردم، بسیجیان، نیرو‌های مسلح، خبرنگاران داخلی و خارجی و دست‌اندرکاران مراسم باشکوه ۲۲ بهمن گفت: امیدوارم دعای شما مردم عزیر در این روز باشکوه در درگاه حضرت حق مستجاب شود و رژیم صهوینستی از بین برود و پیروزی فلسطین را جشن بگیریم و مشکلات مردم ایران با عنایت حضرت حق و ائمه هدی (ع) و دست توانای شما حل شود.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین