اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۴۶۵۶

عملکرد دایی فریاد!

فرهاد كاظمی در پایان هفته نهم از سرمربیگری سیاه‌جامگان كنار رفت تا شاید در ماه‌های آینده به عنوان سرمربی یك‌تیم لیگ برتری یا یك‌تیم لیگ یكی به فوتبال ایران برگردد...
۱۷:۰۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| فرهاد كاظمی در پایان هفته نهم از سرمربیگری سیاه‌جامگان كنار رفت تا شاید در ماه‌های آینده به عنوان سرمربی یك‌تیم لیگ برتری یا یك‌تیم لیگ یكی به فوتبال ایران برگردد. در چنین شرایطی شاید بد نباشد كارنامه لیگ برتری دایی فرهاد را زیر ذره‌بین قرار دهیم، كارنامه‌ای كه چندان درخشان نبوده و نقاط تاریكی در آن به چشم می‌خورد. كاظمی تا به امروز در 233‌بازی لیگ برتری به عنوان سرمربی حاضر بوده كه حاصل آن 81 برد، 71‌مساوی و 81‌شكست بوده است. تیم‌های كاظمی در این سال‌ها 296‌گل زده‌اند و 277‌گل خورده‌اند تا این مربی تنها 45‌درصد امتیازات ممكن را جمع كرده باشد. او پس از قهرمانی لیگ دوم با سپاهان و قهرمانی حذفی در فصل سوم، هیچ وقت در سطح اول فوتبال ایران به جام قهرمانی نرسیده و فقط توانسته در لیگ دسته اول توانایی‌هایش را به رخ بكشد. لیگ برتری كردن پیكان در 3‌فصل مختلف، مهم‌ترین افتخارات كاظمی در سال‌های اخیر بوده است. البته حامیان دایی فرهاد اعتقاد دارند او در این سال‌ها تیم‌های زیادی را هم در سطح اول فوتبال ایران نگه داشته و به همین دلیل كماكان مشتریان زیادی دارد. شاید نگاهی دقیق‌تر به كارنامه كاظمی نشان دهد او واقعا موفق بوده یا خیر!

فصل اول
خودنمایی در مشهد

دایی فرهاد در اولین دوره لیگ حرفه‌ای، هدایت ابومسلم را برعهده داشت و موفق شد با این تیم به رتبه پنجمی لیگ برسد. شاگردان كاظمی پس از تیم‌های پرسپولیس، استقلال، فولاد و پاس‌تهران، روی پله پنجم ایستادند. ابومسلم در این فصل با كاظمی 9‌امتیاز تا صدر جدول فاصله داشت.

فصل دوم
اولین قهرمانی

كاظمی با نشان دادن توانایی‌هایش در مشهد راهی نصف‌جهان شد تا هدایت سپاهان را برعهده بگیرد. او در لیگ دوم سرمربی زرد‌پوشان اصفهانی بود و موفق شد بالاتر از تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال، تیمش را قهرمان ایران كند. در فصلی كه پرسپولیس سوم شد و استقلال روی پله نهم جدول ایستاد، سپاهان با اختلاف 7‌امتیازی نسبت به پاس جام را بالای سر برد تا اولین قهرمان شهرستانی لیگ برتر لقب بگیرد.

فصل سوم
جام دوم

دایی فرهاد در این فصل به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی‌اش بود اما نه‌تنها موفق به این كار نشد بلكه با سپاهان به رده ششم جدول سقوط كرد. البته سپاهان در این فصل یك‌جام با فرهاد كاظمی آورد تا این مربی برای یك‌سال دیگر قراردادش را تمدید كند. سپاهان كاظمی در این فصل استقلال قلعه‌نویی را در فینال حذفی شكست داد تا دومین جام فوتبال ایران به اصفهانی‌ها برسد.

فصل ششم
بازهم اخراج

دایی فرهاد در این فصل با صباباتری به لیگ برتر برگشت اما نتوانست با این تیم خودی نشان دهد. او در پایان هفته نهم این فصل به دلیل كسب نتایج ضعیف از سمتش بركنار شد و جایش را به ضیایی داد. صبا در جدول 16‌تیمی لیگ ششم، تیم چهاردهم بود كه فرهاد كاظمی از مدیران باشگاه حكم اخراج گرفت. جالب اینكه مربی ناكام صبا در ادامه این فصل هدایت مس را بر عهده گرفت و از هفته بیست‌و‌سوم به كرمان رفت.

فصل پنجم
پیكان سواری

برخلاف پیش‌بینی‌ها كاظمی پس از كنار رفتن از سرمربیگری سپاهان، در لیگ برتر تیم پیدا نكرد تا غایب بزرگ لیگ پنجم لقب بگیرد. او در این فصل به لیگ یك رفت و هدایت پیكان را برعهده گرفت. او با پیكان روز‌های خوبی را پشت سر گذاشت و با رسیدن به رتبه دومی، این تیم را لیگ برتری كرد.

فصل چهارم
اخراج

روند نزولی سپاهان با فرهاد كاظمی در لیگ چهارم هم ادامه پیدا كرد. سپاهانی‌ها در اولین بازی این فصل در خانه 4‌گل از سایپا خوردند و شروعی ناامیدكننده با دایی فرهاد داشتند. همین داستان باعث شد تا كاظمی با سپاهان به خط پایان لیگ چهارم نرسد و برای اولین‌بار در لیگ برتر، از مدیران باشگاهش حكم اخراج بگیرد. ناصر پورمهدی و استانكو، جانشینان كاظمی در لیگ چهارم بودند و در نهایت با سپاهان روی پله دهم جدول ایستادند.

فصل هفتم
هت‌تریك در اخراج

فرهاد كاظمی لیگ هفتم را با مس آغاز كرد اما در پایان هفته شانزدهم به دلیل كسب نتایج ضعیف از سمتش بركنار شد. مس با كاظمی تیم پانزدهم جدول بود كه مدیران این باشگاه سراغ قلعه‌نویی رفتند تا شاید از سقوط فرار كنند. جالب اینكه پس از رفتن كاظمی مس حسابی جان گرفت و توانست عنوان یكی از بهترین تیم‌های نیم فصل دوم را به خود اختصاص دهد. مس با ژنرال جدیدش نه‌تنها از سقوط گریخت بلكه با رسیدن به رتبه دهم فصل را تمام كرد.

فصل هشتم
بازگشت به اصفهان

كاظمی در هشتمین دوره لیگ برتر بار دیگر به اصفهان برگشت و سرمربی سپاهان شد. سپاهانی كه با انگین فیرات و حسین چرخابی نتایج خوبی نگرفته بود و تیم ششم جدول به حساب می‌آمد، با فرهاد كاظمی به رده چهارم جدول رسید. دایی فرهاد از هفته بیستم روی نیمكت سپاهان نشست و در پایان فصل هم از این تیم جدا شد.

فصل نهم
دومین بازگشت

دایی فرهاد كه نتوانسته بود خاطرات شیرینش در اصفهان را تكرار كند، در اواسط لیگ نهم به مشهد برگشت تا شاید خاطرات خوبش در این شهر را زنده كند اما در رسیدن به هدفش ناموفق بود. او در این فصل چند هفته بیشتر سرمربی ابومسلم نبود و نقش زیادی در سقوط این تیم به لیگ دسته اول نداشت.

فصل دهم
باز هم بازگشت

ناكامی‌های فرهاد كاظمی در سطح اول فوتبال ایران، باعث شد تا او بار دیگر به لیگ دسته اول كوچ كند. او در این فصل برای مقطعی سرمربی كاوه تهران بود و نتوانست با این تیم خودی نشان دهد.

فصل یازدهم
صعود شماره 2

كاظمی در فصل یازدهم به پیكان برگشت و موفق شد با این تیم نتایج درخشانی در لیگ دسته اول بگیرد. پیكان كاظمی در پایان فصل لیگ یازدهم، مجوز حضور در لیگ برتر را كسب كرد تا نام كاظمی بار دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد.

فصل دوازدهم
تیم دوم نصف‌جهان

ذوب‌آهن در این فصل شروع خوبی با رسول كربكندی نداشت. این تیم در پایان هفته یازدهم روی پله یازدهم جدول ایستاد تا مدیران ذوب سراغ فرهاد كاظمی بروند. تیمی كه ستاره‌هایی مثل مسلمان، صادقیان، حدادی‌فر و رجب‌زاده را در اختیار داشت، با دایی فرهاد هم برای بقا جنگید و در نهایت با یك‌پله صعود در سطح اول فوتبال ایران ماندنی شد.

فصل سیزدهم
هت‌تریك با پیكان

فرهاد كاظمی كه در فصل‌های پنجم و یازدهم پیكان را به لیگ برتر رسانده بود، در این فصل به لیگ یك برگشت تا برای سومین‌بار خودروسازان تهرانی را به سطح اول فوتبال ایران برساند. این صعود مقدمات بازگشت كاظمی به لیگ برتر را فراهم كرد.

فصل چهاردهم
بقا با حرف‌و‌حدیث

كاظمی در این فصل نقش ناجی راه‌آهن را بازی كرد. این تیم در پایان هفته بیستم صاحب رتبه شانزدهم جدول بود كه كاظمی از مدیران باشگاه حكم سرمربیگری گرفت. او موفق شد راه‌آهن را تا پایان فصل به رده دوازدهم برساند و سهمیه لیگ برتری این تیم را حفظ كند. البته این بقای راه‌آهن با كاظمی حرف و حدیث‌های فراوانی به همراه داشت.

فصل پانزدهم
بقای دقیقه نودی

كاظمی در پانزدهمین دوره لیگ برتر هم به عنوان مربی جانشین به لیگ برتر اضافه شد و این بار بدون حرف‌و‌حدیث سیاه‌جامگان را در لیگ برتر نگه داشت. كاظمی در این فصل سیاه‌جامگان رده چهاردهمی را تحویل گرفت و با رساندن این تیم به رده سیزدهم، مانع از سقوط نماینده مشهد به لیگ دسته اول شد. او در هفته پایانی سیاه‌جامگان را در لیگ حفظ كرد.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین