اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۴۴۸۰۵

بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

۱۶:۳۵ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
وانانیوز|

مقابله با بیماری‌ها از مهم‌ترین وظایف سیستم ایمنی بدن به حساب می‌آید. داشتن برنامه غذایی سالم و مفید از بهترین راهکارهای تقویت سیستم دفاعی بدن است. در طول دوره زندگی، بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند کم خوابی، نداشتن استراحت کافی، تغذیه نامناسب، استفاده از رژیم‌های غذایی غیراستاندارد و... سیستم دفاعی بدن خود را ضعیف می‌کنند. از این رو خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن در صورت ناکافی بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن کمک می‌کند تا بدن در برابر آسیب و انواع بیماری‌ها محافظت شود.

بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

اهمیت مصرف مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن

بهره‌مندی از سیستم دفاعی یا ایمنی قوی و سالم موجب می‌شود تا از واردشدن تعداد بسیاری بیماری‌های عفونی به بدن جلوگیری شده و آن‌ها را کنترل کند. بسیاری از افراد معمولاً در فصول سرد سال به تعداد دفعات دچار سرماخوردگی فصلی یا آنفولانزا می‌شوند که نداشتن سیستم ایمنی قوی یکی از علل آن است.

برای داشتن بدنی قوی در برابر بیماری‌ها، لازم است تغذیه مناسب و سالم داشته باشید و در غیر این صورت با توجه به تجویز پزشک، مکمل تقویت سیستم دفاعی بدن را خریداری و مصرف کنید. از جمله دلایل اهمیت خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از بروز بیماری با ایجاد مانع در برابر ورود باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها به بدن
  • تسریع روند بهبودی در صورت ابتلا به بیماری
  • پاک‌سازی و نابودکردن سلول بدن دارای عملکرد اشتباه در بدن
  • از بین بردن هرگونه سلول بیماری شامل عفونی و سرطانی
  • تسریع در پاک‌کردن آلرژن‌های محیطی از بدن
  • پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی‌های فصلی
  • افزایش انرژی و جلوگیری از بروز خستگی در فرد
  • کاهش هرگونه التهاب در داخل بدن

 

بهترین راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن در اثر عوامل متعددی از جمله نوع تغذیه، میزان تحرک و فعالیت و هم چنین انواع بیماری‌های جسمی و روحی می‌تواند تحت تأثیر قرار گرفته و بدن را در برابر بیماری‌ها و عوامل ایجاد آن‌ها تضعیف یا قوی کند. شیوه‌های متعددی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

۱. نوشیدن مایعات به اندازه کافی

بدن در طول روز به ۸ الی ۱۰ لیوان آب احتیاج دارد که به سلامت سیستم دفاعی و پاک‌کردن بدن از سموم کمک می‌کند. علاوه بر این بدن انسان هنگام بیماری در اثر عواملی مانند عطسه، خارج‌شدن خلط و... مقدار قابل توجهی آب از دست می‌دهد، در این صورت نوشیدن مایعات به حد کافی تأثیر به سزایی در تقویت سیستم دفاعی بدن دارد.

۲. برنامه غذایی سالم و متنوع

همان‌طور که گفته شد، تغذیه سالم از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود. رژیم غذایی استاندارد شامل تمامی گروه‌های غذایی و موردنیاز بدن از جمله ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی است. به همین علت مصرف سبزیجات، میوه‌ها، غلات، گوشت‌ها و لبنیات در برنامه غذایی برای قوی‌شدن بدن در برابر بیماری‌ها ضروری است.

۳. کاهش استرس

وجود استرس، اضطراب و نگرانی تأثیر منفی بر سیستم دفاعی بدن گذاشته و آن را ضعیف‌تر می‌کند. دوری‌کردن از موارد استرس‌زا در طول روز نقش مؤثری در قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن دارد.

۵. تحرک و ورزش

داشتن فعالیت بدنی منظم و تحرک کافی علاوه بر اینکه کمک می‌کند زندگی سالم‌تری داشته باشید موجب کاهش استرس نیز می‌شود. علاوه بر این ورزش‌کردن باعث افزایش تعداد گلبول‌های سفید و آنتی‌بادی‌ها می‌شود که به بدن در مقابله با بیماری‌های مختلف کمک می‌کند.

۶. مصرف مکمل

در برخی موارد افراد به دلیل داشتن برنامه غذایی نامناسب میزان کافی ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز از بدن را نمی‌توانند با کمک خوراکی‌ها تأمین کنند. از این رو خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن و بهترین مولتی‌ویتامین‌ها یک راه‌حل مناسب خواهد بود. دقت داشته باشید مصرف انواع مکمل و مولتی‌ویتامین‌ها حتماً زیر نظر پزشک به صورت منظم انجام شود.

بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف مکمل و ویتامین‌ها به منظور تأمین سلامتی و تقویت سیستم دفاعی بدن ضروری است. از جمله بهترین مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی بدن عبارت‌اند از:

۱. ویتامین D

ویتامین D یا ویتامین آفتاب از طریق نور خورشید در پوست تولید می‌شود. این ویتامین محلول در چربی با قابلیت ذخیره شدن در بدن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مهار تکثیر ویروس‌ها در برخی بیماری‌ها مانند آنفولانزا و سیتوکین‌های التهابی از مهم‌ترین تأثیرات مصرف ویتامین دی در بدن شناخته می‌شود. مصرف ویتامین D به بهبود جذب ویتامین‌های مختلفی مانند کلسیم، فسفر و منیزیم کمک می‌کند.

بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

این ویتامین نقش مؤثری در حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان و تقویت سیستم دفاعی بدن دارد. ویتامین D از کمیاب‌ترین ویتامین‌های در مواد غذایی است که موجب می‌شود در برخی موارد افراد با تجویز پزشک آن را خریداری و مصرف کنند. هرچند قیمت ویتامین دی در بازار گران است؛ اما تأمین ویتامین و مواد مغذی بدن و هم چنین تقویت سیستم دفاعی بدن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

۲. ویتامین A

این ویتامین محلول در چربی از مهم‌ترین ویتامین‌های تأمین‌کننده سلامت بدن به حساب می‌آید. ویتامین A به تولید نوعی گلبول سفید در بدن کمک می‌کند که موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود و آن را در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند.

۳. ویتامین C

ویتامین محلول در آب که به مقدار قابل توجهی از طریق مصرف غذاها و استفاده از آن در برنامه رژیم غذایی تأمین می‌شود. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان بدن را در برابر ویروس‌ها مانند آنفولانزا و سرماخوردگی مقاوم می‌کند که کمبود آن را از طریق مصرف مکمل‌ها می‌توانید جبران کنید.

 

۴. ویتامین B۶

نقش مهم ویتامین B۶ در خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها، اندام‌ها و سلول‌های بدن است. این ویتامین با عملکرد مناسبی که در متابولیسم و سوزاندن پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های دریافت شده از مواد غذایی دارد، کمک می‌کند تا انرژی مورد نیاز بدن تأمین شود. نقش مؤثر آن در تولید گلبول‌های قرمز، انتقال پیام‌های عصبی در بدن و هم چنین تقویت سیستم ایمنی بدن از وظایف این ویتامین رد بدن شناخته می‌شود.

۵. زینک

زینک یا روی بعد از آهن به عنوان دومین ویتامین مورد نیاز بدن و کمیاب شناخته می‌شود که نقش‌های حیاطی در بدن را ایفا می‌کند. بدن به صورت عادی توانایی تولید این ویتامین را ندارد، از این رو لازم است تا میزان مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی یا مکمل‌ها تأمین کنید. وجود خاصیت آنتی‌اکسیدان در زینک موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی می‌شود.

بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

کلام آخر

خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن و مصرف آن‌ها به محافظت بدن در برابر بیماری‌های عفونی و ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. وجود انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی در این نوع مکمل‌ها علاوه بر ایجاد انرژی کافی در بدن موجب می‌شود تا سطح سلامت بدن ارتقا پیدا کند. در بسیاری موارد افراد با مصرف مواد غذایی و داشتن فعالیت و تحرک کافی می‌توانند این ویتامین‌ها را تأمین کنند و در برخی موارد به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب لازم است تا از مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده شود.

داروخانه روشا به عنوان تخصصی‌ترین و بزرگ‌ترین داروخانه کشور بر اساس استانداردهای جهانی زیر نظر معاون غذا و داروی دانشگاه البرز فعلیت خود را در سال ۱۳۹۷ در کرج شروع کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های داروخانه روشا، امکان خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی و هم چنین دریافت مشاور رایگان از کارشناسان مستقر در داروخانه به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین از طریق وب‌سایت است. اگر قصد خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن را دارید، روشا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین