اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۳۳۲۶

مـگویان: در گـل به خودی مـقصر نـبودم

هرایر مگویان، مدافع ملی‌پوش و ارمنستانی تیم استقلال تهران در4 پست مختلف در خط دفاعی برای آبی‌پوشان بازی كرده است. مدافعی كه در دو بازی آبی‌پوشان مقابل ذوب‌آهن وسیاه‌جامگان غایب بود اما به احتمال فراوان از بازی با سایپا دوباره در تركیب استقلال قرار خواهد گرفت...
۱۵:۲۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| هرایر مگویان، مدافع ملی‌پوش و ارمنستانی تیم استقلال تهران در4 پست مختلف در خط دفاعی برای آبی‌پوشان بازی كرده است. مدافعی كه در دو بازی آبی‌پوشان مقابل ذوب‌آهن وسیاه‌جامگان غایب بود اما به احتمال فراوان از بازی با سایپا دوباره در تركیب استقلال قرار خواهد گرفت. مگویان در گفت‌وگویی در مورد آخرین وضعیت خودش در تیم ملی ارمنستان و گل‌به‌خودی در بازی ملی و شرایط استقلال توضیحاتی داد.
  • از بازی با سیاه‌جامگان شروع كنیم. برد خیلی خوبی برای استقلال آن هم هم در زمین حریف به دست آمد.
تیم استقلال به این برد نیاز داشت، به همت بچه‌ها توانستیم بایك بازی منطقی سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم و برگردیم به كورس. خوشحالم كه توانستیم سه امتیاز را به دست بیاوریم، ما بازی به بازی پیش می‌رویم و امیدوارم این پیروزی‌ها تا آخر مسابقات تداوم داشته باشد.
  • منظورت این است كه استقلال دارد به روزهای اوجش نزدیك می‌شود؟
بله، همه ما یك تیم هستیم و داریم تلاش می‌كنیم. هدفمان هم این است بتوانیم موفق شویم و قهرمانی به دست بیاوریم. امیدوارم هر بازی بتوانیم با یك فوتبال منطقی سه امتیاز رابه دست بیاوریم.
  • موضوع هم كه در مورد تو صدق می‌كند. اینكه امسال در همه پست‌های خط دفاعی بازی كردی اما در كدام پست بهتر بازی می‌كنی؟
پست تخصصی من مدافع میانی است و من شخصا مدافعی میانی راحت‌تر بازی می‌كنم، ولی تا آنجا كه بتوانم سعی می‌كنم در هر پستی كه كادر فنی تشخیص می‌دهد بازی كنم، اما خودم بازی در دفاع میانی را به پست‌های دیگر ترجیح می‌دهم.
  • استقلال 2مدافع برزیلی هم جذب كرده تا ترافیك در خط دفاعی این تیم زیاد شود. فكر نمی‌كنی جا برای بازی كردنت تنگ شده است؟
جای هیچ كسی تنگ نشده است، هر كسی جای خودش بازی می‌كند، ما همه یك تیم هستیم و هدفمان یكی است، هیچ كس هم نیامده جای كسی بازی كند، هر كسی جای خودش بازی می‌كند.كادرفنی صلاح می‌بیند هر كسی كجا و چه وقت بازی كند!
  • در دو بازی اخیر مقابل ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان نیمكت‌نشین بودی. دلیل آن چه بود؟
تشخیص مربی است. در لیگ فرسایشی ایران كه سالی حداقل 50-40 بازی در یك فصل انجام می‌شود و در این بین هر بازیكنی كه مربی صلاح بداند بازی می‌كند و این‌طوری نیست كه بگوییم این دو نفر (رابسون و پادووانی) تا آخر فصل بازی می‌كنند یا اینكه من تا آخر مسابقات بازی خواهم كرد یا بازیكن دیگری تا آخر لیگ بازی خواهد كرد.
  • استقلال در نبود تو در بازی با سیاه‌جامگان گل نخورد. عملكرد خط دفاعی تیم را در نبود خودت چطور دیدی؟
همه بازیكنان استقلال نفرات توانمندی هستند و جزو بازیكنان تاپ ایران محسوب می‌شوند و گل نخوردن هم جزو موفقیت‌های خط دفاعی است. وقتی تیمی گل می‌خورد كل تیم مقصر است و تیمی هم كه گل می‌زند كل تیم سهم دارند اما این دو بازی (رویارویی استقلال با ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان) امیدوارم تداوم داشته باشد.
  • به نظرت در كدام بازی لیگ امسال بهترین عملكرد را داشتی.
وقتی وارد زمین می‌شوم تمام هدفم این است كه بهترین عملكرد را داشته باشم و تا آنجا كه توانایی داشته باشم این كار را انجام خواهم داد و این تشخیص مربیان است كه كدام مسابقات خوب بودم. من نمی‌توانم بگویم كدام بازی خوب بودم و از خودم تعریف كنم.
در تركیب تیم ملی ارمنستان در دیدار برابر لهستان یك گل به خودی زدی كه باعث انتقاداتی از تو شد. در این باره چه صحبتی داری؟
اگر بازی را دیده باشید بله توپ به پای من خورد اما ناخواسته بود؛ بالاخره آن توپ گل می‌شد چه به پای من می‌خورد چه نمی‌خورد! من اصلا دیدی به توپ نداشتم وتوپ به پای من خورد. این‌طوری نبود كه من آمده باشم توپ را دفع كنم توپ را زده باشم توی گل. اتفاقی كه همیشه برای بازیكنان بزرگ دنیا هم پیش می‌آید كه توپ به كمرشان، سرشان و پایشان بخورد و وارد دروازه شود. این بار توپ به پای من برخورد كرد و وارد دروازه شد. البته این را یادتان نرود ما 10نفره می‌توانستیم برنده بازی با لهستان باشیم. لهستانی كه قیمت یك بازیكنش اندازه 500 بازیكن ماست.
  • قبل از این بازی تا حالا گل به خودی دیگری هم داشتی؟
نه، گل به خودی نداشتم و این هم گل به خودی محسوب نمی‌شود. در بازی با لهستان هم من تعللی نداشتم و توپ به پایم خورد. ما به راحتی می‌توانستیم لهستان را ببریم و در دقیقه 95 گل خوردیم و ما 10 نفربودیم و یك بازیكن خط دفاعی‌مان اخراج شده بود و بازی هم در لهستان با 50 هزارنفر هوادار این تیم برگزار می‌شد.
  • به هرحال بعد از این باخت سرمربی تیم ملی ارمنستان از سمت خود بركنار شد.
هدف ما در تیم ملی هم این است كه كشورمان را سربلند كنیم و تغییر سرمربی را هم فدراسیون تصمیم گرفته است. امیدوارم ما بتوانیم در ادامه راه در تیم ملی موفق باشیم.
  • به نظرت استقلال می‌تواند اختلاف8 امتیازی با پرسپولیس را جبران كند؟
صدردصد هدفمان این است، تمام سعی و تلاشمان این است كه به صدر جدول برگردیم و این كار را هم انجام خواهیم داد.
  • البته بازی پیش‌روی استقلال با سایپاست كه بازی سختی است.
در حال حاضر تمام تمركز ما روی بازی با سایپاست تا با ارائه یك بازی منطقی به پیروزی در این بازی فكر كنیم و بعداز آن به فكر بازی بعدی‌مان باشیم چراكه ما بازی به بازی فكر می‌كنیم.

شوخی بازیكنان با هرایر
لئاندرو پادووانی خودش را خیلی خوب در استقلال جا انداخت و گل نخوردن تیم در اولین بازی كه در عمق خط دفاعی آبی‌پوشان حضور داشت برایش یك امتیاز بسیار مهم تلقی می‌شود تا در جدال‌های بعدی هم بتواند اعتماد منصوریان را جلب كند. جالب اینكه پادووانی استعداد بالایی در یادگیری زبان فارسی هم دارد به طوری كه این روزها تقریبا هیچ احتیاجی به مترجم نداشته و تازه برای رابسون هم نقش مترجم را ایفا می‌كند. اتفاقا بازیكنان استقلال با هرایر مگویان شوخی می‌كنند و به او می‌گویند به «هرا، پادووانی كمتر از تو ایران بود اما خیلی بهتر از تو فارسی حرف می‌زند.»
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین