اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۳۰۲۱۵

۲۰ میلیون دلار در یک چشم به هم زدن؛ سرعت عجیب آلکاراس برای ثروتمند شدن

۲۰ میلیون دلار در یک چشم به هم زدن؛ سرعت عجیب آلکاراس برای ثروتمند شدن
کارلوس آلکاراس اسپانیایی به عنوان تنیسور شماره یک جهان به سرعت در مسیر ثروتمند شدن حرکت می‌کند.
۱۳:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
وانانیوز|

ارلوس آلکاراس خیلی زود پله‌های پیشرفت در  تنیس جهان را طی کرد و در 19 سالگی برای نخستین بار در جهان که یک رکورد محسوب می‌شود به تنیسور شماره یک تبدیل شد. این تنیسور اسپانیایی که تاکنون دو گرنداسلم را نیز فتح کرده اکنون در بین 30 نفر برتر تاریخ تنیس از نظر جوایز پولی کسب شده قرار دارد و در حال انجام معاملات اسپانسری پرسود خارج از زمین است.

کارلوس آلکاراس  چند روز قبل در فینال مسترز سینسیناتی مغلوب نواک جوکوویچ (7:5، 6:7، 6:7) شد. یک نتیجه تلخ برای کارلوس اما این تنیسور 20 ساله قرار نیست تا مدت‌ها ناامید شود. آلکاراس برای انتقام از جوکوویچ در گرنداسلم آمریکا آماده می‌شود. تورنمنتی که سال گذشته در آن نخستین قهرمانی‌اش در گرنداسلم را به دست آورده بود.

برای رسیدن به فینال مسترز در سینسیناتی، کارلوس 556 هزار دلار دریافت کرد. مجموع جوایز حرفه‌ای آلکاراس اکنون به 20.366 میلیون دلار می‌رسد. کارلوس در بین 30 بازیکن برتر تمام دوران از نظر درآمد در زمین قرار دارد و نخستین بازیکن متولد دهه 2000 است که موفق به دریافت مبلغی بیش از 20 میلیون دلار شد.

تنیس ,

آلکاراس نخستین حضور خود را در تور ATP در فوریه 2020 انجام داد. پس از سه فصل و نیم او به ارتفاعات باورنکردنی رسید. کارلوس جوان‌ترین شماره یک جهان در تاریخ شد، 12 عنوان قهرمانی از جمله دو تورنمنت گرند‌اسلم (US Open - 2022، Wimbledon 2023) و چهار مسترز (مادرید در 2022 و 2023، میامی - 2022، ایندین ولز 2023) کسب کرد. همان‌طور که جوکوویچ پس از فینال سینسیناتی به وضوح اشاره کرد، اکثر تنیسورها نمی‌توانند رویای دستیابی به چنین عناوینی را در کل دوران حرفه‌ای خود داشته باشند.

نواک جوکوویچ در مورد جنبه غیرمادی صحبت کرد اما صحبت‌های او را می‌توان در مورد درآمد آلکاراس نیز به کار برد. کارلوس در حال حاضر در بین 30 تنیسور  برتر پردرآمد تاریخ تنیس قرار دارد. در بین بازیکنان فعلی فقط 15 نفر از او جلوتر هستند. آنها نواک جوکوویچ، رافائل نادال، اندی ماری، استان واورینکا، الکساندر زورف، دانیل مدودف، مارین چیلیچ، دومینیک تیم، استفانوس سیتسیپاس، کی نیشیکوری، گریگور دیمیتروف، جان ایزنر، گائل مونفیس، ریچارد گاسکه و میلوش رائونیچ هستند.

تنیس ,

آلکاراس در آینده قابل پیش‌بینی از  اکثر بازیکنان لیست شده  پیشی می‌گیرد و به جمع به 10 بازیکن برتر پردرآمد تاریخ تنیس وارد می‌شود. برای این کار کافی است کمی بیش از 31 میلیون دلار درآمد کسب کنید. البته برای رسیدن به امتیاز سه نفر بزرگ یعنی جوکوویچ (172.28 میلیون دلار جایزه)، نادال (134.64 میلیون دلار) و فدرر (130.59 میلیون دلار) هنوز زمان زیادی طول می‌کشد اما کارلوس به طور بالقوه می‌تواند از ماری (64 میلیون دلار) سبقت بگیرد. پنج سال (یا سریعتر اگر بدون آسیب‌دیدگی کار کند و جوکوویچ به زودی به حرفه خود پایان می‌دهد) و حتی زودتر از واورینکا (36.27 میلیون دلار)، زورف (35.67 میلیون دلار) و مدودف (32.51 میلیون دلار) عبور می‌کند. 

ثروت کارلوس آلکاراس در حال حاضر با احتساب کسر مالیات و سایر هزینه‌ها حدود 22 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. نادال و جوکوویچ به ترتیب 10 و 11 برابر دارایی خالص دارند، در حالی که فدرر دارای ثروت خالص 25 برابر است. با این حال، کارلوس تنها 20 سال سن دارد. راجر، رافا و نواک نیز در دوران جوانی خود در برابر اسطوره‌هایی مانند پیت سامپراس و آندره آغاسی متواضع به نظر می‌رسیدند اما سپس به سرعت شتاب گرفتند و از آنها در داخل و خارج از زمین پیشی گرفتند.

تنیس ,

آلکاراس هنوز راه درازی در پیش دارد. کارلوس در حال ساختن سرمایه با سرعت کیهانی برای سن خود است. به نظر می‌رسد او به تازگی وارد تور شده است اما به معنای واقعی کلمه در یک چشم به هم زدن بیش از 20 میلیون دلار تنها از جوایز پول به دست آورده و موفقیت ورزشی خود را با قراردادهای اسپانسرینگ با برندهای بزرگ تثبیت می‌کند؛ البته عبور از ثروت «خدای بازاریابی» یعنی راجر فدرر بسیار دشوار و تقریباٌ غیرممکن خواهد بود اما جوکوویچ و نادال از این نظر کاملا در دسترس هستند. نکته اصلی این است که ورزش حرفه‌ای این جوان اسپانیایی نباید با آسیب‌دیدگی‌ها و سایر شرایط ناخوشایند مختل شود.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تنیس
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین