اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

مهلت پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس قابل تمدید نیست/ وزارت کشور به حوزه محتوایی قانون انتخابات ورود نمی‌کند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: همان‌طور که می‌دانید، قانون انتخابات در تاریخ ۷ مرداد به ستاد انتخابات ابلاغ شد. بنابراین با توجه به آنکه مهلت پیش ثبت نام ۷ روزه است، قابل تمدید نیست و ما هم استفتا کردیم و همان ۷ روز را تصویب کردند و به هرجهت باید به قانون عمل کنیم.
۱۵:۵۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

محسن اسلامی سخنگوی ستاد برگزاری انتخابات کشور در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که استقبال از فرآیند پیش ثبت به چه صورت بوده است، گفت: با توجه به روند ثبت‌نام‌هایی که در حال انجام است و با توجه به آمار ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکنون به نظر می‌رسد نسبت به آمار انتخابات سال ۹۸ شاهد رکوردزنی خواهیم بود. نکته بعدی آنکه فضای الکترونیکی و سهولت در نحوه استفاده از آن خیلی به افزایش آمار کمک کرده است تا متقاضیان بیشتری ثبت نام کنند. بعد از پایان ثبت‌نام نیز آمارهای تخصصی و اصلی درباره آمار ثبت‌نام به تفکیک هر استان، جنسیت، تحصیلات و سن را اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

اسلامی در پاسخ به این سوال با توجه به نحوه ثبت نام‌ها آیا موضوع تمدید ایام ثبت نام هم در دستور کار قرار دارد، گفت: همانطور که در قانون انتخابات آمده است، مهلت پیش ثبت نام ۷ روزه است و امکان تمدید وجود ندارد. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر سامانه ثبت نام دچار اشکال فنی شود، با هماهنگی، آن ساعتی که دچار نقص فنی شده را در نظر گرفته و جبران خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که برخی از افراد و جریان‌های سیاسی نسبت به روند اعلام زمان پیش ثبت نام گلایه‌هایی مطرح کردند و خواستار اضافه شدن روزهای پیش ثبت نام بودند، گفت: همان طور که می‌دانید، قانون انتخابات در تاریخ ۷/۵/۱۴۰۲ به ستاد انتخابات ابلاغ شد. به هر حال باتوجه به تاخیر در زمان ابلاغ قانون و همچنین تعیین تکلیف بحث انتخابات تناسبی که در مورد شهر تهران مطرح بود، به جهت آنکه باید آن بازه زمانی ۷۰ تا ۱۱۰ روزه قبل از ثبت نام نهایی را رعایت می‌کردیم، ملزم به اجرای قانون بودیم. وزارت کشور هم مجری برگزاری انتخابات است و به حوزه محتوایی قانون ورود نمی‌کند. بنابراین با توجه به آنکه مهلت پیش ثبت نام ۷ روزه است، قابل تمدید نیست و ما هم استفتا کردیم و همان ۷ روز را تصویب کردند و به هرجهت باید به قانون عمل کنیم. بنابراین این قانون را مجلس تصویب کرده و در هیچ تبصره‌ای درباره تمدید زمان پیش ثبت‌نام صحبت نشده است. 

انتهای پیام/
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین