اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:

پلیس خارج از چارچوب قانون حرکت نمی‌کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با تاکید بر این که پلیس برابر قانون عمل می‌کند و‌ خارج از چارچوب قانون حرکت نمی‌کنیم، گفت: مجموعه انتظامی برابر قانون با کسانی که خارج از چارچوب قانون رفتار می‌کنند، برخورد می‌کند و باید هم همین‌طور باشد؛ اقتدار مجموعه انتظامی باید به نحوی باشد که جرمی در جامعه رخ ندهد.
۱۹:۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت «روز خبرنگار» در ستاد این سازمان در تهران برگزار شد، گفت: خبرنگاران بازوی توانمند دستگاه‌ها در انعکاس خدمات انقلاب اسلامی هستند و خدمات و دستاوردهای انقلاب باید با انعکاس رسانه‌ای به سمع و نظر مردم و ملت شریف ایران برسد.

وی افزود: خبرنگاران افسران جبهه جنگ نرم هستند و در میدان مبارزه با دشمن با قلم خود نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: امنیتی که مجموعه انتظامی کشور برای تامین آن مسئولیت دارد، در دو بخش تعریف می‌شود، یک بخش امنیت مدنی و سیاسی و یک بخش امنیت اخلاقی و اجتماعی. مجموعه انتظامی کشور یکی از ستون‌های استوار امنیت کشور است و در تامین امنیت هر دو بخش وظیفه‌اش یکسان است.

حجت‌الاسلام ادیانی خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد آن هستیم که در جای‌جای سازمان‌ها و پلیس‌های تخصصی پرچم اسلام و پرچم عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) افراشته شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور تاکید کرد: در فتنه‌های سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که شگفتی‌هایی در فرماندهی انتظامی کل کشور رقم خورد که در سایر نیروهای مسلح کم‌نظیر بود. 

وی تصریح کرد: همکاران ما در فراجا در حفظ نظام و در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی از هیچ‌کوششی فروگذاری نکردند و بیش از هر دستگاه و سازمانی پای کار بوده و به میدان آمدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور اظهار داشت: در حادثه کرج دیدید که همکاران ما را چگونه محاصره و شهید کردند، اما یک نفر از ماموران انتظامی از وظیفه خود در دفاع از ارزش‌های انقلاب پا پس نکشید.

وی افزود: امروز فراجا یک نیروی مکتبی، انقلابی، جهادی و پای کار نظام است که برای کمک به مردم و برای حفظ ارزش‌های انقلاب از انجام هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است.

حجت‌الاسلام ادیانی یادآور شد: دلیل ما برای این مدعا، همین شهدای گرانقدری هستند که هر روز در جای‌جای کشور و در لباس نیروی انتظامی به خون خود می‌غلتند و نشان‌دهنده رشادت نیروهای مجموعه انتظامی کشور هستند. 

وی بیان کرد: در انتخابات که یکی از جلوه‌های انقلابی بودن مردم را به رخ می‌کشاند، چیزی به اسم مشارکت حداکثری نداریم، بلکه مشارکت همکاران ما همگانی و صد درصدی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: در حوزه جهاد تبیین همکاران ما نقش موثری ایفا می‌کنند و در یک نمونه در ایام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، مبلغان ما در ۵ هزار روستا ورود کردند و در مقابله هجمه‌های دشمن ایستاده و برای مردم روستایی جهاد تبیین به راه انداخته و با حضور مبلغان مردم را آگاه کردند.

حجت الاسلام ادیانی اظهار داشت: از این نمونه‌ها که هر یک مبین انقلابی بودن فراجاست، بی‌شمار وجود دارد. فراجا در بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، آتش‌سوزی و ... نیز دوشادوش سایر دستگاه‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به مساله عفاف و حجاب گفت: امنیت اخلاقی و اجتماعی و امنیت مدنی و سیاسی وظیفه پلیس است و پلیس مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است و‌ در بخش‌های ایجابی مانند دستگاه‌های تبلیغی نیست، چراکه پلیس مجری قانون به حساب می‌آید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: مجموعه انتظامی برابر قانون با کسانی که خارج از چارچوب قانون رفتار می‌کنند، برخورد می‌کند و باید هم همین‌طور باشد؛ اقتدار مجموعه انتظامی باید به نحوی باشد که جرمی در جامعه رخ ندهد.

حجت‌الاسلام ادیانی در همین راستا عنوان کرد: پلیس به میزانی که در حوزه امنیت‌های مدنی مسئول است، در حوزه امنیت‌های اجتماعی نیز مسئولیت دارد.

ادیانی با بیان این که ما ایستاده‌ایم و باید از سازمان انتظامی تشکر کرد، زیرا در مقابل بی‌قانونی ایستادگی می‌کند و اگر تخلفی از ماموران ما مشاهده شد، باید گزارش دهند و برخورد خواهیم کرد، افزود: مردم برای ما اولویت هستند و اگر مامور ما از قانون تخطی کند، مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: پلیس برابر قانون عمل می‌کند و‌ خارج از چارچوب قانون حرکت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین