اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۲۵۰۱۴

تصمیم سخت برای لیست کهکشانی تراکتور

تصمیم سخت برای لیست کهکشانی تراکتور
باشگاه تراکتور تبریز به دلیل قانونگذاری عجیب سازمان لیگ نمی تواند با یکی از مهم ترین بازیکنان خود قرارداد امضا کند.
۱۸:۲۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

تغییرات اساسی در قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال باشگاهی کشور نه تنها باعث جوان‌گرایی در باشگاه‌ها شده است بلکه ابهامات زیادی را به همراه آورده است.

باشگاه تراکتور تبریز یکی از مدعیانی است که نسبت به قوانین عجیب و غریب و خلق الساعه کارگروه فدراسیون فوتبال با حضور اعضایی همچون مدیرعامل خود انتقاد دارد. این باشگاه که در نقل و انتقالات تابستانی گزینه‌های اسم و رسم دار همچون آلوارو خیمنز، شجاع خلیل زاده، امیرحسین حسین زاده، مهدی شیری، سیامک نعمتی و علی شجاعی را جذب کرده است حالا با تکمیل لیست خود روبروست.

آنها پس از خریدهای اینچنینی سراغ محمد نادری رفتند تا بازیکن فصل گذشته آلتای اسپور ترکیه را جذب کنند. او نیز با تراکتور توافق داخلی امضا کرد و با سرخپوشان تمرینات خود را دنبال می‌کند اما به دلیل نبود قانون وضعیتی بلاتکلیف دارد.

پاکو خمز که در دو بازی دوستانه اخیر تراکتور از نادری در ترکیب اصلی استفاده کرده است حالا با مشکل عدم حضورش روبروست. او به دلیل اینکه نادری به عنوان لژیونر بازگشتی به ایران شامل سهمیه خارجی می‌شود چاره‌ای جز کنار گذاشتن یکی از بازیکنان خارجی فعلی خود نظیر صفا هادی، شجاع خلیل زاده (لژیونر‬ بازگشتی)، الوارو خیمنز، امیرحسین حسین زاده (لژیونر بازگشتی) و ریکاردو آلوز را کار بگذارد.

البته این پایان ماجرا نیست بلکه نادری با توجه به قوانین جذب بازیکن خارجی نه تنها با تراکتور بلکه هیچ باشگاه ایرانی دیگر نمی‌تواند قرارداد امضا کند. نادری باید در سطح اول لیگ ترکیه بازی می‌کرد که سوپر لیگ این کشور محسوب می‌شود اما او فصل گذشته در لیگ یک آنجا حضور داشت تا نتواند به عنوان خارجی برای تیم‌های کشور خودش بازی کند! در حقیقت نادری هم سهمیه ایرانی محسوب می‌شود و هم خارجی!

وضعیتی غیر ممکن برای هر انسانی که تنها می‌تواند یک جایگاه فیزیکی را به خود اختصاص دهد اما شاهکار هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تراکتور و سایر مسئولان سازمان لیگ فوتبال، چنین وضعیت تمسخرآمیزی را به همراه داشته است.

 

حالا پاکو خمز که در نشست با نصیرزاده روی حفظ نادری اصرار داشته است چاره‌ای جز تصمیم‌گیری نهایی در قبال چنین وضعیتی ندارد. البته نصیرزاده قول مساعد برای حل قانونی این مشکل را داده است اما در این صورت هم خمز مجبور است جای یک خارجی را برای حضور نادری خالی کند یا تا هشتم شهریورماه منتظر شود تا زمان جذب بازیکنان آزاد در فوتبال باشگاهی ایران فعال شود.

منبع: مهر
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین