اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۲۱۶۴

8+8 نکته از دربی شیرین هفته هشتم

دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در شرایطی برابر هم قرار خواهند گرفت که هر دو تیم نیاز مبرمی به برد در این دیدار دارند.
۱۹:۰۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| با پایان مرحله دوم بازی های تیم ملی که خوشبختانه با کسب نتایج خوبی همراه شد، دوباره تنور بازی‌های لیگ داغ خواهد شد و از امروز بازی‌ها از سرگرفته شده است. در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته دو تیم سپاهان و ذوب‌اهن در اصفهان برگزار کننده دربی این شهر خواهند بود.

 

با هم به بررسی 8+8 نکته از دربی حساس اصفهان می‌پردازیم.


1-  تیم فوتبال سپاهان در نهایت و پس از حرف و حدیث‌هایی که در مورد ایجاد تغییرات در راس کادر مدیریتی این تیم وجود داشت، در آستانه این دیدار تصمیم به ایجاد تغییرات در کادر مدیریتی خود گرفت و بر این اساس از این پس محسن طاهری به جای اصغر باقریان مدیرعامل این باشگاه خواهد بود.


2-  تیم فوتبال ذوب‌آهن هفته هفتم در ورزشگاه آزادی میهمان تیم استقلال تهران بود که باخت 2 بر 1 در این دیدار باعث قطع همکاری با یحیی گل محمدی سرمربی چندین سال اخیر این تیم شد و مجتبی حسینی که سال ها در کنار یحیی گل‌محمدی به مربیگری می‌پرداخت، جایگاه دوست و همکار چندین ساله خود را در این تیم گرفت.


3-  تیم عبدا... ویسی در آخرین بازی این تیم در لیگ برتر میزبان پرسپولیس تهران بود و با نتیجه 3 بر 1 از این تیم شکست خورد؛ شاگردان ویسی با ثبت این شکست هم‌چنان به روند پرنوسان خود ادامه دادند و پیروزی در این دیدار برای سرمربی این تیم بسیار مهم خواهد بود. با تغییرات مدیریتی سپاهان ، ناکامی در این بازی ممکن است تبعاتی جدی در پی داشته باشد .


4-  بهترین گلزن شهرآورد اصفهان مهدی رجب زاده از تیم ذوب آهن با 5 گل زده است و پس از او محرم نویدکیا و ادموند بزیک از سپاهان با چهار گل قرار دارند.


5-  سپاهان که فصل را خوب شروع کرده در ادامه با انتقاداتی جدی در نحوه هدایت فنی  مواجه شده است . برای ویسی این بازی فرصتی برای خودنمایی است به خصوص که او پاراسال هر دو بازی لیگ مقابل ذوب را برده است .


6- مجتبی حسینی برای ادامه دار کردن حضور خود روی نیمکت ذوب که در رده چهاردهم جدول است تنها به موفقیت در این بازی نیاز دارد والا با توجه به شرایط امروز ، سبزها احتمالا طاقت چندانی برای مقاومت علیه تغییرات ندارند .


7-   محمود یاوری سرمربی سال های دور این دو تیم اصفهانی که کار خود را با تیم سپاهان شروع کرد با 16 بار حضور در این نبرد، بیشترین حضور را به نام خود ثبت کرده است. این مربی کهنه کار 12 بار در تیم سپاهان مربیگری کرده و 4 بار در تیم ذوب‌اهن.


8-  محمود یاوری، شادروان ناصر حجازی و منصور ابراهیم‌زاده، حمید ندیمیان و لوکا بوناچیچ سابقه مربیگری در هر دو تیم را در شهرآورد دارند.


1+8. سریعترین گلزنی در این دربی به نام هر دو تیم ثبت شده است. تیم ذوب‌اهن با مرتضی تبریزی و سپاهان با محمود کریمی موفق شده‌اند تا در دقیقه 2 این دیدار گلزنی کنند.


2+8.بیشترین حضور به عنوان سرمربی در این دربی در اختیار محمود یاوری با 12 بار حضور است و در مقابل رسول کربکندی با 11 مرتبه حضور در این مسابقه از این حیث رکورددار است.


3+8. پرگل‌ترین دیدار این دو تیم در اسفند ماه سال 1391 برگزار شد و تیم سپاهان موفق شد با نتیجه 4 بر 3 برنده این دیدار شود.


4+8. هر دو تیم بدون هیچ مصدوم و محرومی پای به این مسابقه خواهند گذاشت.


5+8. بهترین پیروزی شهرآورد اصفهان باز هم یک نتیجه مشابه را ثبت کرده است و هر دو تیم موفق شده‌اند با نتیجه 4 بر صفر مقابل حریف خود به برتری برسند. سپاهان دو بار موفق به ثبت این نتیجه شده است.


6+8. شهرآورد اصفهان با در نظرگرفتن تمامی مسابقات 58 مرتبه برگزار شده، که سهم پیروزی سپاهان 20 بار و سهم پیروزی ذوب‌اهن 12 دیدار بوده است. دو تیم 22 بار هم به نتیجه تساوی دست یافته‌اند.


7+8 : احسان حاج صفی تنها ملی پوش حاضر در جمع دربی بازهای اصفهان است . او در تیم ملی پستی جدید را تجربه کرده و در دربی اصفهان هم به عنوان هافبک مرکزی به زمین می رود .


8+8 :آخرین پیروزی ذوب‌آهن برابر سپاهان به مردادماه سال 89 بازمی‌گردد و از بهمن‌ماه همان سال که سپاهان توانست ذوب‌آهن را شکست دهد، زردپوشان رنگ باخت در وقت‌های قانونی را برابر همشهری ندیده‌اند.


 
ترکیب احتمالی سپاهان:

 

لی اولیویرا، شجاع خلیل زاده، موسی کولیبالی، علی هلیچی، آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی، فرید کریمی بهزادی، رسول نویدکیا،میلاد سرلک، احسان حاج‌صفی، پدرو هنریکه


ترکیب احتمالی  تیم ذوب‌اهن:

 

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، سعید محمدزاده، سیدمحمد حسینی، محمدمهدی‌پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، علی حمام، مهرداد قنبری، بنگستون و محمد ستاری.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین